Hoop hoop hoera!

Na het hoepelen met een veel te kleine en te lichte speelgoedhoepel en een bijzonder pijnlijke massagehoepel, was ik wel toe aan een échte hoepel. Bij Hoopholland.com bestelde ik me er een. Na veel wikken en wegen, want je kunt er zelf kiezen met welke kleuren en soorten tape je je hoepel graag wilt. Moeilijk! Het grappige was dat mijn acties op twitter voor een hype zorgden: de een na de ander besloot ook een hoepel te bestellen. Bij mij pakt dat hoepelen nogal leuk uit, met al die centimeters die er van af vliegen, dus ik kan me prima voorstellen dat mijn twittervriendinnen dat ook willen.

Vandaag vond ik in mijn pauze het volgende twitterberichtje van Rinke: ‘Er is een pakketje afgeleverd. Geen idee wat er in zit. Nu wachten tot @santenkraam thuis komt.

20120604-145548.jpg

Ik had natuurlijk ook geen flauw idee. Een boek? Een doorgang naar een andere dimensie? Door de regen haastte ik me naar huis na afloop van mijn lessen en werd thuis door drie kinderen geholpen bij het verwijderen van het verpakkingsmateriaal. En wat kwam er tevoorschijn?

20120604-145837.jpg

En och mensen, wat vind ik ‘m leuk en wat hoepelt ie lekker! Vanmorgen gaf ik met bekkenpijn les, ik heb het er inmiddels uitgehoepeld. De nieuwe dEUS er bij aan en ik hoepel zo 5 minuten aan een stuk. Dat het goed is voor mijn buikspieren en rugspieren wist ik al, maar minuten lang je armen omhoog houden moet toch ook iets voor je armen doen. En het is me voor het eerst gelukt een hoepeltrucje te doen: een rondje draaien tijdens het hoepelen. Oftewel, ik vermaak me prima.

34 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

34 Reacties op “Hoop hoop hoera!

  1. Ik heb me zaterdag ook een hoepel gekocht (voorlopig eentje uit de speelgoedwinkel), en weet je wat, ik kan het verdorie niet eens meer. Als ik dat ding 10x rondgedraaid krijg is het veel. Dus eerst nog ferm oefenen vooraleer een degelijk exemplaar aan te schaffen !

    • sanneke

      Dat is het ‘m, het gaat je ook niet veel beter lukken met een speelgoedwinkel-hoepel. Die is te klein qua diameter en te licht voor volwassenen.

  2. Oeh en hij is mooi geworden! Hoop Sanne Hoop!

  3. Roosv (rotobo van twitter ;-))

    Gaaf! Er stond zaterdag in de nrc óók al een stuk over hoelahoepen….what’s happening ;-) ?

  4. Het is hoophoopdag, die van Elvis en die van mij werden net bezorgd (het is dat ik enorme koppijn heb ….)

    Wat een prachtige heb je laten maken, geweldige site, bedankt voor de tip!!

    xxx

  5. Leuk San! Ik heb er nog geen een besteld, maar wie weet, als het belastinggeld binnen is…

  6. Oh, die van jou is ook mooi! kennie wachten tot ik kan hoepen! :D

  7. Hij is gaaf!
    En wat leuk, zo na het weekend ineens een heleboel Santenkraam logjes vinden!

  8. Ik had een heel goedkope gekocht, 3 euro bij de Tiger. En wist meteen weer dat ik vroeger ook al niet kon hoepelen… Ik haal zelfs één rondje niet, tenzij ik de hoepel zo’n zwieper geef dat hij niet anders kan ;-)

  9. ik kan die van mij van de week op komen halen in Dordrecht! eens kijken of ik mijn gammele IT-rug en mijn babybuikje weer een beetje tot de orde kan roepen!

  10. Oh wat leuk, dat wil ik ook!!! (en fijn om te weten dat het moeizame hoelahoepen met het plastiken kinderdingetje niet helemaal aan mij ligt ;-) )

  11. Limoentje

    Je hebt een ware hype veroorzaakt! :)
    Nu ik even niet meer kan rennen moet ik misschien toch ook maar op zoek.

  12. Hoi Sanneke, wat gaaf om te zien en te lezen hoe mijn klanten de hoepels ontvangen. Echt heel leuk dat je er zo blij mee bent. Mocht je nog vragen hebben over trucjes of over wat dan ook, dan hoor ik het wel.

    Groetjes,

    Jonina
    HoopHolland

  13. Ik lees al een poos je inspirerende, leuke blog en je wist me echt enthousiast te maken voor de hoelahoep! Ik kan nergens anders meer aan denken. Hoppa! Ook één besteld en straks ook maar werken aan de buik en rugspieren met een flitsende hoelahoep. Dank je!

  14. Joanne

    Ja ook besteld! Ik was die stomme buikspieroefeningen zat en als kind ging ik hoolahoopend door het leven. Benieuwd of ik het nog kan!

    • sanneke

      Het is vast er weer even inkomen (ik moest echt wel even mijn best doen), maar dan kun je weer lekker hoolahoopend door het leven!

  15. Wat hoepelt ‘ie fijn hè? Ik ‘mag’ morgen weer. Zondag hoepelde ik en tijdens het sporten op maandagochtend kreunden mijn buikspieren dubbel zo hard. Dus nu hoepel ik op dagen dat ik ’s morgens sport. Tot mijn buikspieren zo hard zijn dat de spierpijn verleden tijd is. Dan hoepel ik elke dag!

    En wat leuk, een reactie van de maakster van onze hoepels!

  16. Angelique

    Haha. nou een trendsetter ben je zeker! Het is gewoon enorm leuk om te doen!
    Ik ben mijzelf nu nog aan het kwellen met de hoepel van de Kijkshop, ik zou bijna geen shirt meer aan hoeven trekken zo blauw zijn mijn heupen nu! Maar, ik heb nu een tutorial gevonden waarin staat omschreven hoe je zelf een hoepel kan gaan maken, dus ik denk dat ik dat ga proberen! Hopen dat dat net zo effectief werkt!

    • sanneke

      Als ik jou was bracht ik ‘m snel terug naar de Kijkshop. Hoepelen hoeft alleen in je buikspieren maar pijnlijk te zijn, verder niet!

      • Angelique

        Dat gaat denk ik ook gebeuren, maar eerste een nieuwe! Gelukkig zijn de blauwe plekken al weggetrokken en ben ik niet meer bont en blauw haha.

  17. Klinkt goed, en leuk, maar voorlopig hou ik het even bij mijn headbangtherapie. Maar je hebt vast een nieuwe rage gestart. Supergoed alternatief voor de peperdure sportschool. Met de ‘headbangtherapie’ mag je dus ook in achtbanen…:)

  18. Volgens mij heb je half nederland aan een nieuwe rage geholpen?!

    • sanneke

      Het lijkt er wel op, ja. Ik hoorde zelfs dat er op de site van Hoopholland bij ‘Hoe heb je over deze site gehoord?’ nu de optie ‘via Santenkraam’ staat. :)

  19. Oooh, ik ben bijna om, ik heb geen taille (nou ja, wel een natuurlijk, maar vooral geen slanke…) en had al gemerkt dat hoolahoopen op de wii ook al veel spierpijn oplevert, maar ik vind die wii eerst aanzetten eigenlijk al teveel werk en lang niet zo leuk als een echte hoepel! Ik ga dus ook maar even naar Hoopholland ;)

  20. gekocht en ook gelijk een voor dochter, die ook wel heeeel graag mee wilde hoepelen! En inderdaad, ik kon Santenkraam aanvinken, wellicht krijg je straks een fijne korting bij een nieuwe hoepel :)

    • sanneke

      Supercool, Anouk! Ik hoepelde mezelf net echt tot een soort hoepelhigh. Een kwartier lang op stand heel-erg-hard, wiehoe! Man, wat lekker. Kan jij straks ook!

  21. ik wacht me suf!! wil hem zoooo graag!! Maar heb goeie hoop dat ie deze week arriveert!! :-) Met de speelgoedhoepel heb ik opgegeven, te licht inderdaad, maar ik heb goeie hoop dat het met de echte hoop snel gaat lukken!! Weet je al of je naar de Twitterbbq bij Linda komt?

  22. Mascha

    Ik heb er gisteren 1 besteld. Ben benieuwd. Dan ga ik hem ook mee op vakantie nemen. Het viel mij ook op dat je erbij stond in het lijstje via welk kanaal ik de site had gevonden. Misschien grappig om eens te vragen hoeveel er nu via je blog zijn gekocht.

    • sanneke

      Wat leuk dat je er ook een besteld hebt! Ik kreeg gisteren te horen dat er al 20 besteld waren! En dat is dan geteld sinds die optie er bij is gezet op de site, ik weet dat er daarvoor ook al vriendinnen besteld hebben. :)

  23. Pingback: Here we go hoopy hoo - Limoentjeslife

Geef een reactie

