The Glamorous Life

En als je dan je kinderen weer thuis hebt, wil je natuurlijk optimaal van ze genieten. Je kijkt nog even bij ze als je slapen gaat, zucht bij het aanzicht van die schatjes en stapt verzaligd je bed in.

Hm. Kuchte een van de schatjes nou? En klonk daar het geluid van de badkamerdeur? Dan was er zeker een de weg een beetje kwijt na zijn logeerpartij. Ik ging maar eens kijken en vond Nisse in de badkamer. Maar wat deed hij daar nou? ‘Mam, ik moet geloof ik… BWWWWWUUUUUUUHRB!’. En daar lag de wastafel vol met een nog niet half verteerde maaltijd. Ah, frietjes zag ik, bij pake en beppe gegeten. Het vervelende van in een wasbak kotsen is dat je die kots daarin niet zo maar weg kan spoelen. Eigenlijk was er maar een mogelijkheid en dat was dat ik met mijn handen… ah, gatverdamme. Ondertussen trok Rinke Nisse een schone pyjama aan en legde hem weer in bed. Jip huilde: hij had een zere keel en een zere buik. Ik haalde (na mijn handen omzichtig geschrobd te hebben) een keelsnoepje voor hem en kuste de jongetjes weer goedenacht. En toen wist ik het eigenlijk al, we zouden hier niet zo gemakkelijk van af komen.

We lagen net weer in bed toen ik Jip weer hoorde. Ik snelde de donkere jongenskamer in en maakte me toch een uitglijder. Kablam! Daar lag ik op de grond in een plas kots. Het grote probleem was er weer overeind te komen. Een gladde laminaatvloer met slijmerige kots er over wordt nogal glibberig. Voor een ieder die het moederschap ambieert, dit kán er dus bij horen, met je blote kont in een plas kinderkots terecht komen. Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.

De rest van de nacht was een stuk beter. In zoverre, ik wist de kotsplassen te ontwijken. De kots zat inmiddels tot in de gordijnen. Om half zeven gooide ik het laatste emmertje leeg en werd Neeltje wakker: ‘Mam, wil je me voorlezen.’ Mijn: ‘Lieverd, ik wil zo graag nog even slapen,’ leverde een fikse huilbui op, maar echt, ik kon niet anders dan slapen, want dat was er nog niet van gekomen. Ik hoorde nog wel vaag in de verte roepen, voelde het gebonk van een draaiend meisjeslijf tegen me aan, hoorde Nisse zeggen: ‘Mam, moet ik dan maar even Jip’s emmer omspoelen?’. De engel deed het ook nog.

Inmiddels zijn de jongens wat opgeknapt en dat is maar goed ook, want morgen heeft Jip zijn zwemfeestje. Alledrie sliepen ze vanmiddag even flink bij. Ik niet natuurlijk, want ik moest taart maken en wassen draaien. Als ik morgen slapend in het pierebadje met een feestmuts op mijn hoofd word aangetroffen, weet u hoe het komt.

Frau die Treppe herabgehend, Gerhard Richter. Pas je op voor de plas kots onderaan de trap, schat?

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “The Glamorous Life

  1. Hahahaaa! O, wat erg! Beterschap met de boys en niet zelf ook nog gaan kotsen, hoor!
    Hopelijk een rustige nacht en morgen een heel geslaagd feestje gewenst!

  2. Hahaha! Arme Sanneke. Inderdaad, voorbarige voldoening naar aanleiding van je vorige logje. Met je blote billen in een plas kots… Geen gek slapstickbeeld. Ik ben vorige week in een grote babydrol gaan staan. Met mijn blote voeten. Hij kwam tussen mijn tenen door omhoog.
    Don’t ask.

  3. Ah nee, dat is wel heel erg. Damn, nu wenste ik dat ik kinderloos in de rij had kunnen staan. Echt. Ik had het er zo voor over gehad. (hoorde net dat ze om 19u nog niet klaar waren. Zo’n lange rij dus…) Nog 1 weekje wachten. Dan kun je hem in de winkel kopen. En mijmeren over de kots die is geweest terwijl je luistert. Ofzo.

  4. Limoentje

    Heerlijk om te lezen op de vroege ochtend…

  5. Maar Sanneke, je moet dat restje aardbeien met cointreau ook niet laten staan! Drank en kinders is geen goede combi. Daar ben je inmiddels wel achter.
    Weet je dat onze kinderen elkaar in Amsterdam al kunst keurend bijna tegen het lijf waren gelopen? Alleen gingen de mijne met hun opa (en mij erbij) moderne kunst bewonderen, in de kunstrai. De jouwe deden dit keer de klassieken begrijp ik.

Geef een reactie

