Kom terug bij jullie moeë moeder, kinderen!

Een belangrijke overweging toen ik het onderwijs in ging was: ‘Ik wil kinderen, in het onderwijs heb ik gelijktijdig vakantie met ze.’ Gelukkig heeft het onderwijs meer te bieden dan dat, maar die gelijktijdige vakanties, dat is toch wel verdomde handig. Alleen verzon de basisschool ineens een extra vakantie: de pinkstervakantie. Verbaasd keek ik in mijn jaarrooster: maar… maar… dan had ik geen vakantie! En zo lieten Rinke en ik Jip, Nisse en Neeltje achter in de zonovergoten tuin van mijn schoonouders. Maandag was dat, maar het lijkt weken geleden. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de weeromslag en met het feit dat ik deze week zo belachelijk veel te doen had.

Och, Rinke en ik, we hadden toch beiden de hoop gehad in deze kinderloze week een beetje extra tijd voor elkaar te hebben, maar helaas. Met van vermoeidheid strakke gezichten zaten we vanmorgen vroeg al op de fiets om uitnodigingen voor Jips kinderfeestje van zondag bij klasgenootjes in brievenbussen te duwen. Laat ja, maar de eerdere uitnodigingen, met watervaste stift op ballonnen geschreven, wilden maar niet drogen. Ik sneed gisteren dus in no time nog maar even een stempel om nieuwe uitnodigingen mee te maken, terwijl Jip via Skype toekeek of ik het wel goed deed. Onverwachtse wendingen hadden de afgelopen week voor veel extra werk en bergen stress gezorgd. Die is nu weg, nu is er alleen nog vermoeidheid over en het verlangen die kindertjes weer tegen me aan te drukken. Vanavond, vanavond komen ze weer.

20120601-153809.jpg

20120601-155003.jpg

20120601-155041.jpg

20120601-155103.jpg

20120601-155228.jpg

20120601-155248.jpg

20120601-155300.jpg

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Kom terug bij jullie moeë moeder, kinderen!

  1. Maar wat een lekkere foto’s van je spetters!

  2. Limoentje

    Vrolijke foto’s. Heerlijk van het weekend gaan genieten en de stress de stress laten

  3. Had ik toch een vooruitziende blik met mijn keuze het ondernemerschap. Kan ik samen met mijn kinders vakantie vieren bij opa en oma…..met de stress van straks extra hard moeten werken (en oja, uitnodigingen…dat kinderfeestje, breek me de bek niet open). De groeten uit Amsterdam, waar intussen de zon weer schijnt.

  4. Och, dat is wel een erg lang Moeten Missen, ja..! Gelukkig kun je ze vanavond weer dicht tegen je aan drukken.

    En… jij ook gefeliciteerd met de geboorte van Pim! :-)

Geef een reactie

