Intern geheugen

Soms overkomt het me dat ik mijn camera mee gris en er als ik een foto wil maken achter kom dat ik de memorykaart vergeten ben. Gelukkig is er dan zoiets als het intern geheugen, waar ook nog wat foto’s oppassen. Probleem is alleen dat er steeds minder foto’s oppassen, omdat er in dat geheugen plaatjes staan die ik koester, die niet zo maar weg mogen om er een andere foto overheen te plaatsen. Het beginnetje van een project met Siep, waarvan het de hoop is dat we het ooit, ooit afmaken. Neeltje als baby, als zomers knuffeltje, als Eskimomeisje. En die gekke foto van haar armpje dat zo maar ineens een leven voor zichzelf leek te zijn begonnen. Jip met vriend Jeoniss in een clownsact, Neeltjes schoenen in de gymzaal, alsof ze in een Mondriaan stond, Jip, Hanna en Neel in de bibliotheek van het vakantiehuis en als laatste heel recent Jip, Nisse en Neeltje in Groningen. Het mooist vind ik het wel dat ik zo in een paar plaatjes mijn dochter groter zie worden. Wat was ze leuk als baby, wat is ze leuk als bijna-kleuter.

20120528-084435.jpg

20120528-084446.jpg

20120528-084459.jpg

20120528-084508.jpg

20120528-084518.jpg

20120528-084529.jpg

20120528-084551.jpg

20120528-084608.jpg

20120528-084630.jpg

20120528-084642.jpg

20120528-084656.jpg

Zo. Nu staan ze hier, kan ik ze wissen van mijn intern geheugen. Zou je denken. Maar ik vrees toch van niet, ik kan dat toch niet zo maar wissen? Ik heb ze alleen maar dubbel opgeslagen.

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Intern geheugen

  1. Esther

    Ze is inderdaad té leuk… En dat zeg ik niet gauw :)

  2. Je geheugenkaartje-actie doet me denken aan het dia-tijdperk. Van dia’s, daar heb je er altijd maar één van. Vervolgens wil je een leuke collectie, plukt her en der wat uit verschillende sledes (sleeën?), schrijft wel wat op de raampjes, maar dat vervaagt of ja,…je vergeet het dus. En dan heb je een serie van ooit bij elkaar geplaatste dia’s …. en een slee waar de mooiste plaatsjes uit missen. Lang leve de digitale fotografie! Kunst (dus ook foto’s) is meer dan alleen mooie plaatjes. Bij elkaar gezet wordt het je eigen unieke verzameling. Hoe staat het overigens met de kunstcollectie, je museum….:-)

  3. Nienke Bee

    Prachtig. Je hebt geweldige kindertjes, maargoed – dat weet je zelf ook ;) Geweldige foto trouwens, die laatste.

  4. Limoentje

    Neeltje is te leuk!

  5. José

    Wat een reis door de tijd in een paar foto’s, heerlijk!

  6. Oh zo herkenbaar. Mijn foto’s staan op de laptop. En dan om de zoveel tijd moet ik ze op de externe harde schijf zetten. Maar dan durf ik ze niet van de computer te wissen “wat als de externe schijf dan kapot gaat”. Of mijn Iphone. Die start met foto’s van Oliefs 2e verjaardag. Vandaag keek ik er zo wat weemoedig naar. Nu Julian 2 werd. En wat leuk om Neel zo te zien veranderen :)
    En die foto met de zon in haar staartjes, echt supermooi.

  7. Lekker laten staan! Heerlijke kinderen heb je. Die foto met die staartjes van Neel in het zonlicht… mooi!

Geef een reactie

