déjeuner sur l’herbe

Op dinsdag fiets ik in mijn tussenuur standaard naar huis om daar te lunchen. Ik bedoel, lunchen met mijn collega’s is natuurlijk heel gezellig, maar ja, als ik ook met Rinke en Neeltje kan lunchen…

Vandaag liep ik naar mijn fiets en zag daar tot mijn verrassing Rinke en Neeltje al op me wachten (en ik was niet de enige die dat zag hoorde ik later, ‘Stond uw man u op te wachten, mevrouw? Wat lief!’). Rinke had zijn fietskrat vol boodschappen, onder andere salades en sapjes voor de lunch en ineens zag ik mijn kans: als de lunch al in het fietskrat zat, hoefde ik alleen uit de kantine maar wat vorken en bekertjes te lenen en we konden picknicken! Dichtbij mijn school is een mooi park, waar we een fijn plekje langs de vijver zochten. Zaaaalig! Ik wens u ook een dag vol zon en goeie ingevingen, ik fluister u maar even in: picknicken is echt heel leuk!

Oh en nog zo maar een tip: dat hoelahoepen, hè, mijn taille is zeven cm smaller sinds ik er vorige week woensdag mee begon. ZEVEN! Perfecte work-out! Er zitten wel blauwe plekken in mijn zij, want in mijn zoektocht naar een zwaardere en grotere hoepel vond ik bij de Kijkshop een massagehoepel. Hij is inderdaad een stuk groter en zwaarder dan mijn speelgoedhoepeltje, maar voorlopig krijg ik van de ‘massageknobbels’ vooral blauwe plekken. Ik heb nu dus een zeven centimeter smallere en blauw gebutste taille. ’t Is dat ik nooit smileys in logjes typ, maar anders stond er hier een.

 

24 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

24 Reacties op “déjeuner sur l’herbe

  1. Een spontane picknick, dat is dus feest, hè!

  2. Nelleke

    Het Wilhelminapark! Daar kan je ook goed zoenen.

  3. Jannie

    Wow, jullie weten van iedere dag een feestje te maken! Love it!

  4. Oooooo wat heerlijk!!
    en 7 cm … #rentnaarspeelgoedwinkelvooreenhoelahoop

  5. Judith

    levensgenieters :D

  6. Iris Boter

    7 centimeter?!!!! *gaat nu een hoelahoep bestellen*

  7. Zeven centimeter zal wel veel zijn vermoed ik. Gefeliciteerd! Ik mat mijn taille nog niet eerder. Maar omdat het hoelahoepen zondag geen doorslaand succes was, ga ik geloof ik toch maar voor die picknick in dat park, met vette roomkaas en echte boter.

  8. Ik wil ook een smallere taille… ik bedoel een hoelahoep!
    Maar eens even een onderzoekje opzetten naar de ultieme hoelahoep, ik vond het vroeger altijd erg leuk.

  9. BTW: die benen vind ik veel spannender dan de volledige blote dames van Manet!

  10. Wat een heerlijk tussenuur! Ik hou van jullie genieten van het leven. Super, echt. Kan ik gewoon van meegenieten als ik hier achter m’n laptop zit.

  11. Limoentje

    Wat een goede aankoop is die hoelahoep geweest zeg!
    Zou het ook voor billen werken? Ik wil 7cm minder bil graag.

  12. 7 centimeter eraf! Wauw, dat wil ik ook!
    Hoela(ng met je daarvoor)hoepen?
    Ik deed namelijk zojuist mijn rokje van vorig jaar uit vanwege te strak rond de taille… Omgekeerde smiley.

    • sanneke

      Inmiddels 8! Vorige week woensdag zeer moeizaam begonnen met hoepelen (en spierpijn, aaaaah!), elke dag een paar keer die hoepel opgepakt (tot bij elkaar zo’n half uur per dag denk ik) en hoei, wat een resultaat! Niet tof, van dat rokje. Ik had vanmorgen het omgekeerde: zocht op zolder zomerkleren, vond een rokje dat ik al jaren geweldig vind, maar eigenlijk nooit goed gepast heb, te strak rond de taille. EN NU PAST IE! :) Dus. Een weekje hoepelen en je kan je rokje weer aan.

  13. dit hebben wij gisteravond gedaan met het avondeten,pasta werd pastasalade, jummie!!! Wat zijn de lange zomeravonden heerlijk! Ik hoop dat het wilhelminapark deze zomer eens een heel klein beetje meer gaat lijken op het Vondelpark (dat ik soms zo mis), vol kleedjes en gezelligheid. Dus tot in het park Sanneke!

    • sanneke

      Jaaaa! Wat ik voor vanavond in de planning heb kan vast ook wel gepicknickt worden! Denk dat we dan in de buurt van het speeltuintje gaan zitten.

  14. Lieke

    Ik ga subiet een hoepel kopen.

    • sanneke

      Goed plan! (-9 cm in 9 dagen, wiehoe!!) Ik heb mezelf een plezier gedaan en een echte hoepel besteld na het geklungel met een speelgoedhoepel en het gemartel met de massagehoepel. Kan niet wachten tot ie binnen is!

Geef een reactie

