Ammehoela, uw hoepelende superheld

Kunt u eigenlijk hoelahoepen?

Ik had van de week ineens een plotseling verlangen naar hoelahoepen. Vroeger hoelahoepte ik er op los, ’t was leuk om te doen en je kon jezelf zo lekker in trance hoepelen. En nu had ik begrepen dat calorieën ook nog eens heel bang zijn voor hoepels, dus hup, op naar de sportzaak om er eentje uit te zoeken! In de sportzaak verkochten ze badpakken, slippers, dartpijltjes, onderbroeken, tape voor om een hockeystick, maar geen hoepels. Dan maar naar de mooie speelgoedwinkel voor zo’n houten hoepel waar ik vroeger op school mee hoepelde. ‘Sorry, die verkoop ik niet meer’, zei de meneer van de speelgoedwinkel. ‘Die dingen liepen voor geen meter en hoe berg je ze in vredesnaam op? Mijn concurrent heeft ze wel, nog met leuke kleurtjes ook.’ En inderdaad, daar vond ik voor een prikkie een fancy roze-zilveren hoepel en voor Neeltje een gele.

Thuis probeerde ik mijn nieuwe hoepel. Ik deed ‘m om mijn middel, gaf hem een zwieper en hoepelde meteen maar een half uur. Tenminste, dat was de bedoeling. Het ding gleed meteen weer naar beneden. Ehm… zó had ik het me niet bedacht! Wacht, het lag natuurlijk aan mijn wollen jurk. Belachelijk ook, om half mei nog een wollen jurk te dragen. Net toen ik ‘m over m’n hoofd uit trok en dus in mijn bh stond, kwam de buurvrouw binnen. Oh hai, Iris! Snel weer aan die jurk! Toen ze weer weg was besloot ik het maar verder te proberen in een hemdje. En m’n maillot natuurlijk. Een soort superheldenlook dus, bijzonder charmant. Dit was het moment dat Jip met vijf klasgenootjes naar binnen stoof. Oh hai, kindjes! Oh kom op, kijk niet zo raar, staat jullie moeder nooit in haar maillot en hemd te hoepelen?

Ondertussen had ik wel ontdekt dat mijn speelgoedwinkel-hoepel veel te licht was. Maar ja, wat kon ik daar eens op verzinnen? Met een hamer en een kruiskopschroevendraaier sloeg ik gaten in mijn hoepel en vulde hem met water, zo goed en kwaad als dat ging. Tape om de gaten en hoepelen maar! Zo hé, dat scheelde echt al! Maar toch hè, dit moet echt nog veel beter kunnen. Er blijken echte fitnesshoelahoeps te bestaan, die lekker zwaar zijn, compleet met massageknobbels en al. Het echte werk dus. Nou ja, ondertussen behelp ik me maar met mijn veel te lichte hoelahoepje. Ik doe geweldig mijn best het ding hoog te houden, aangemoedigd door Rinke die geamuseerd toe kijkt en héb me al een spierpijn. Die spierpijn is alleen niet aanwezig als ik weer een tijdje aan het hoepelen ben, dus ben ik veroordeeld tot eeuwig hoepelen vrees ik. Ik hoepel maar weer even op.

edit 19 mei, 16.15 uur: Ik mocht net even de hoepel van mijn achterbuurmeisje proberen, een grotere, en ja, dat gaat dus echt gemakkelijker!

27 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

27 Reacties op “Ammehoela, uw hoepelende superheld

  1. Iris Boter

    waarschijnlijk is je hoelahoep niet alleen te licht, maar vooral te klein. Ik heb ook eens een poging gewaagd te hoelahoepen en ontdekte dat die tenminste tot je borst(en) moet komen, als kind red je dat met een hoelahoep uit de winkel, maar als volwassene niet. Zelf maken dus of naar een circuswinkel:-)

    • sanneke

      Haha, op die site was ik vanmorgen ook al! Daar staat dus ook bij dat ze behoorlijk wat gewicht moeten hebben, die van mij komt er nog niet bij in de buurt.

  2. Die laatste foto: ik denk dat ik voor de blote buik ook maar eens een hoepel voor José koop. Fietfieuw!

  3. Volgde een poosje geleden een blog van iemand die naam hoelahoepbijeenkomsten en -kampen in Amerika ging. Wow!
    Misschien ook wel wat voor mij. IIG goed voor de taillevorming denk ik, die ben ik een beetje aan het verliezen ;-)

  4. Limoentje

    Sweet memories! Ik vond het ook altijd zo leuk. En nog steeds eigenlijk :)
    Hoepze!

  5. villadesroses

    Mensen die kunnen hoelahoepen… hoe doen ze dat?!
    Respect, hoor! ;)

    • sanneke

      Nou ja, je maakt een soort van eh *PIEP* beweging dus en probeert zo die hoepel hoog te houden. Nog lang niet makkelijk, althans niet met mijn speelgoedhoepel.

  6. Huis lief huis

    Hoelahoep-ze!!!!! Ik vind het knap ;-)

    • sanneke

      Ha dank je! Ik ben zelf ook nog in het stadium dat ik het reuze knap van mezelf vindt dat ik ‘m al steeds ietsje langer draaiend kan houden.

  7. Leuk ! Ik heb van de week springtouw gekocht voor de kleine meid en mezelf, stond ik weer lekker touwtje te springen in de tuin.

  8. Oh, wat gaaf! Brings back memories. Ooit hoelahoepte ik met van die fluorescerende hoepels in een dansje met nog een paar meiden. Haha. Nu wil ik ook weer een hoelahoep voor een wespentaille.

  9. Annemarie

    Kun je er niet zelf eentje maken van een stuk elektriciteitsbuis? (da’s eigenlijk een beetje een jeugdtrauma van me, dat mijn vader er zelf eentje maakte ipv dat ik zo’n mooie uit de winkel kreeg ;-))

    • sanneke

      Ik ben bang dat zo een ook niet zwaar genoeg is. Ik heb mijn lichtgewichtje nu dus verzwaard met wat water en in, maar daardoor is ie heel slecht in evenwicht te houden. Een echte zou dus wel fijn zijn.

  10. Water er in… da’s een goede tip! Ik kreeg 2 weken geleden een hoepel en bakte er niets van. Keek youtube filmpjes en kwam er ook achter dat mijn hoepel veeel te klein was. Nu heb ik een grotere, en echt, het lukt alleen als ik ‘m om mijn arm of nek draai… (goed voor de onderkin?). Nu dus maar eens water proberen. Of heeft iemand een beter idee?

    • sanneke

      Met water en in scheelt wel, al krijg ik ‘m niet helemaal gevuld en gaat ie dus scheef hangen tijdens het hoepelen. Verder is het gewoon echt best lastig en dus een kwestie van heel veel proberen. Ik bedoel, als ik mazzel heb kan ik het nu een halve minuut volhouden. Maar dan doe ik gewoon 20 keer een halve minuut achter elkaar, kan mij wat schelen. Hoepelze!

  11. Pingback: Vlug vlug vlug en een hoepel | MRL BLGT

Geef een reactie

