De moederdag die op rolletjes verliep

Ik had er niet zo’n zin in, in moederdag. Die van vorig jaar was nogal traumatisch geweest. Ik werd wakker in een leeg huis, kinderen en manlief in geen velden of wegen te bekennen. Het duurde een uur voor ze weer thuis waren en in dat uur was ik al volkomen in paniek geraakt. ’s Middags nog een (zeer zeldzame) dikke vette ruzie met Rinke ook, niet dat je zegt: voor herhaling vatbaar, die dag. En toch moest ik vandaag weer.

Eerst maar lekker langzaam wakker worden met mijn lief, daarna het prachtige stripboek ‘De Maagd en de Neger’ dat hij voor zijn verjaardag van Greco en Quirk kreeg in mijn handen gedrukt krijgen, zodat ik me niet hoefde te vervelen terwijl hij met de kinderen het ontbijt klaar maakte. Gelukkig hadden ze lang werk en kon ik beide delen van het boek achter elkaar uitlezen. Mooi! En dan dat ontbijt… Amerikaanse pannenkoekjes met banaan en karnemelk er door… zalig met vijgenjam er op. Of met chocopasta en aardbeien. Door Jip versierde latte er bij en nog cadeautjes ook, mijn moederdag was eigenlijk al goed.

Maar het werd nog beter: Jip wilde me wel leren skeeleren. Ik bleek Rinke’s skeelers te passen en hop, daar ging ik! Stoerrr! Een vriendje van Jip kwam kijken. ‘Mijn moeder skeelert voor de eerste keer!’, zei Jip. ‘Is ze al gevallen?’, vroeg het vriendje terwijl ik net moeizaam een bochtje om skeelerde en heuveltje op ging. ‘Nee!’, antwoordde Jip. ‘Zo hé,’ zei het vriendje, ‘dan gaat het echt wel goed voor de eerste keer!’ Vond ik zelf eigenlijk ook en skeelerde wel een uur. En Neeltje skeelerde ook! Toch wel zeker een halve minuut! Daarna keek ze liever toe.

Ter verhoging van de feestvreugde kwamen Hnk en zusje Nienke ook nog even langs, leuk man! We maakten het raarste toetje ooit met eieren, kokos en parmezaanse kaas, machtig (en) lekker. Wat zegt u, volgend jaar weer een moederdag? Jeuh!

24 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

24 Reacties op “De moederdag die op rolletjes verliep

  1. Was ik nu maar moeder. Ik wil ook wel zo’n dag!

  2. Jij deed wat het meisje met hoogtevrees deed: je beklom jouw Tour Montparnasse. En bent nu (voor altijd?!) van de moederdagblues af.

  3. Een mooie moederdag dit jaar met een heel lekker gezellig ontbijt. Stoere foto van jou en Neeltje met skeelers.

  4. Dat klinkt als een prima moederdag en een zekere goedmaker van vorig jaar. En dan ook nog je aanloopzusje op bezoek!

  5. Limoentje

    Dat er nog maar vele van zulke Moederdagen mogen volgen!
    De latte’s zien er heel lekker uit, jummie!

    Hoe was de uitvaart van Rinke’s pake trouwens? Was een mooie dienst?

    • sanneke

      ’t Was een mooi afscheid. Neeltje probeerde het allemaal te bevatten. Ze had net ontdekt dat oer-pake ook wel ‘overgrootvader’ genoemd kan worden. ‘Nu is overgrootvader dus dood.’ zei ze. En: ‘Maar ik heb al een nieuwe overgrootvader gevonden hoor, hij zit daar!’ en wees op oer-pakes beste vriend (die ook al een eind in de 90 is).

  6. cath

    Ha! wat lijken jullie op elkaar – idd net zusjes :))
    En fijn dat je moederdag zo goed was, zo hoort het toch ook eigenlijk!
    kuskus

  7. Tjee, wat lijken jullie op elkaar!

  8. martijn

    Wát een prachtige fotos! Je ziet er ontzettend gelukkig uit op de eerste foto, zó heb ik je nog niet gezien :-) en Hee, wat een bekende bloemetjes op tafel, die hadden onze kindjes ook op tafel gezet.

    • sanneke

      Haha, ik zie op die foto vooral een Sanneke met een hele verkouden kop. :) Maar ik was er wel heel gelukkig hoor! Dat was ik heel de dag.

  9. voor de derde keer probeer ik te reageren. zucht.
    Oh, wat een heerlijke foto’s! Mooie zusjes zijn jullie.
    En stoer man, die skate outfit.

  10. Nienke Berends

    Dat kopje van Neeltje op die tweede foto, hahaha

  11. Nienke Berends

    Nah! Ik had toch nog een reactie geplaatst? Hmz… Wat ik zei:

    Jouw panty is wel mooier dan de mijne, hij glimt. Mijne is meer een maillot. Achteraf hadden we best kunnen blijven eten, dan waren we net zo laat thuis geweest als nu, dankzij alle vertraging. Andere keer beter…

    • sanneke

      De volgende keer maken we gewoon meteen een ‘eet-date’ hoor! Vind ik ook wel net zo gezellig. Oh, en jij vindt glanspanty’s dus mooier? Ik val juist meestal voor de doffere maillotversie, maar die had ik niet meer.

  12. Dankzij jou belandde ik ooit bij het prachtige concert van Zita Swoon in de schouwburg. Nu weer een leuke striptip ‘De maagd en de neger’. Leuk hoor. Dank! Maar over jou maak ik me nu wel wat zorgen. Als het hier stil wordt….na zo’n intensieve week….
    En ik ben natuurlijk helemaal niet nieuwsgierig naar je blog over moederdag 2011…maar dan moet ik in de archieven van punt. nl graven. Ander keertje.

    • sanneke

      Ik ben er nog wel hoor, Lehti! Maar ben nog steeds moe van alle drukte. Gisteren ook een best wel weer bizarre dag gehad, waarbij ik o.a. nog even in Groningen was.

  13. Groningen is ook best bizar. :-)

Geef een reactie

