Van uw verslaggevers…

Ik werd vanmorgen door mijn jarige echtgenoot wakker gemaakt: ‘Lief, wakker worden, het is 5 uur, we moeten de supermaan zoeken!’. Je kunt een jarige echtgenoot niets weigeren natuurlijk, dus probeerde ik heel voorzichtig het op mijn arm slapende meisje (tja, wat dat daar nu weer deed in plaats van in haar eigen bed) van me af te rollen. Hoe voorzichtig ik ook deed, toch zag ik twee glimoogjes in het donker: ‘Wat gaan jullie doen?’. Tja, wat zeg je dan? Nou ja, de waarheid maar: ‘ We gaan de supermaan zoeken, schatje, ga jij maar lekker verder slapen, komen we zo weer terug.’ ‘Oke’, zei het slaperige schatje en strekte zich behaaglijk uit over mijn hele bedhelft.

Schielijk kleedden we ons in het donker aan. Ik pakte maar wat kleren op de tast en bevond me zo ineens in een maillot en in Rinkes capuchontrui. Wist je dat als je een capuchontrui achterstevoren aantrekt je ineens niets meer ziet? Ik nu wel. Toch nog maar een rokje opgezocht, voor stel dat we nog meer maanzieke dolende zielen op straat tegen zouden komen. Verwachtingsvol slopen we het huis uit.

Helaas, geen maan dus. Wel ontdekten er dat er rond dit tijdstip niemand op straat is, behalve mannen in kleine rode autootjes. En dat als je denkt dat je dronken fietsen wel in een rechte lijn kunt, je het mis hebt. Wel zeer vermakelijk om te zien trouwens. Weer thuis kropen we maar heel dicht tegen elkaar aan om weer warm te worden. We hadden bovendien niet veel keus, met Neeltje die zoveel plek in beslag nam. En wat er daarna gebeurde… dat is voor een volgend logje.

12 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

12 Reacties op “Van uw verslaggevers…

  1. Haha.
    Hm.
    Jullie zijn gek.
    Eén blik uit het raam leert toch al dat het te bewolkt is voor een supermaan?

  2. Liefje, je was op de verkeerde plek, de supermaan zit momenteel tegenover mij xxx
    en hoera voor Rinke!

    en oja ps
    Elvis zei gisteren zo lief toen ze zat te drawsommen, bij Sanneke doe ik altijd extra mijn best :-)

    • Sanneke

      Elvis is een schatje! En ze tekent hartstikke goed. Maar de enige plaats waar de supermaan zich manifesteerde vannacht was dus Ossendrecht, hoe kwam ik er dan toch in vredesnaam op om om 5 uur ’s nachts in Meppel naar haar op zoek te gaan?!

  3. mus

    haha… mare van harte met rinke!
    ps is de venusovergang op 6/6 (heb ik me gister laten vertellen door kees torn) een schrale troost? ;-)

  4. Nah, supermaan onzichtbaar en Paradijs weg!

  5. Mooi beschreven!
    Vrolijke groet

  6. Wij konden hem hier gelukkig wel zien; erg indrukwekkend. Wel met als gevolg dat onze honden constant aansloegen. Ach, je kan niet alles hebben.

  7. Haha… zo kletsen L. en ik ook vaker.
    Droge humor.. :)

    Hier een mooi filmpje van de supermaan die goed te zien was in Japan: http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Extra-heldere-supermaan-in-Japan/m1fzbvsf6utz

  8. Ik heb ook geen supermaan gezien. Maar ik heb extra goed geslapen, zodat ik nog heen en weer naar Meppel kon rijden. Want dat is weliswaar geen maan, maar wel super!

Geef een reactie

