Ik kan dat al

‘Ik kan dat al!’, zei ze.

Eh…ja, schatje. Maar het had niet gehoeven. In het echt reageerde ik net iets minder rustig overigens. Ik werd uit bed gegild door Jip: ‘Maaaaaam! Neeltje heeft in haar haar geknipt!’, waarop ik ‘Oh neeee! Oh neeeeee!’ roepend naar beneden rende. En daar zat ze op de bank, de blonde engel, met plukken haar op haar pyjamaatje. Ze heeft er een asymmetrisch kapsel van gemaakt. Tja, heel hip op zich. Nog een streep over haar neus en ze kan zo meedoen met de tUne-yArDs.

41 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

41 Reacties op “Ik kan dat al

  1. Haha, ik denk dat ik Koosje Jans nog maar even geen schaar geef.
    Heb je er nog iets van kunnen maken?

  2. sanneke

    Op zich heeft ze het niet eens zo slecht geknipt. Ik was er niet opgekomen, zomaar een paar lange lokken er tussenuit, maar vooruit.

  3. Het zal wel een meisjesding zijn, mijn jongens deden dit nooit, die knipten hooguit het haar van trollen (foeilelijke plastic popjes met lang nylon haar). Maar oudste dochter deed het ook en knipte een paar plukken haar weg (enzei toen dat de kat dit had gedaan, waarmee ze soms nog wordt geplaagd door haar broers). Ik ga nu maar meteen alle scharen opruimen, Tarja vindt knippen ook zoleuk om te doen. ;0)

  4. Novy

    Niks mis met asymmetrisch haar natuurlijk. :)
    Weird, die tuneyards trouwens.

    • sanneke

      Niks mis mee inderdaad. :) Ze traden op de zondagochtend op op IGWO, de tUnEyArDs (die naam typt ook voor geen meter), maar volgens mij lag jij toen nog op 1 oor. Was ook een weird, maar erg goed optreden.

  5. Limoentje

    En ook niet dat ze een klein plukje er af knipte! Behoorlijk wat!
    Vanaf nu hebben jullie dus een kapster aan/in huis! ;)

  6. Best goed gedaan, Neeltje! Maar wat een maf filmpje joh?

  7. Wow! Nog n paar behoorlijke plukken ook. Als je niks gezegd had zag ik t niet eens haha.

    • sanneke

      Valt mee hè? Er lopen bij mij op school genoeg meiden rond met 1 kant van hun haar weggeschoren, maar dat ziet er vaak zo raar bot uit naast het lange haar. Neeltje heeft zichzelf de subtiele versie geknipt. Ze kan het best hebben.

  8. Oh, die Neeltje.
    Het is ook niet een klein beetje, hè? Hopelijk is het een beetje te camoufleren.

  9. Wow, ze heeft er behoorlijk de schaar in gezet.
    Maar ik zie een kapster-in-de-dop; goed modelletje.

  10. Dit moet minimaal 1 keer gebeuren als kind! En is het niet bij zichzelf dan is het kappertje spelen bij een ander met perongeluk een echte schaar! Haha! Geweldig!
    Ze kan dit kapsel wel goed hebben en wat een lef dat ze er zoveel afknipt, dat is veel belovend!

  11. Oh nee! Zulke grote plukken!
    Ik heb dat trouwens ook gedaan toen ik klein was, de dag voor mijn eerste communie hele plukken uit mijn haar vooraan geknipt. Gelukkig had mama nog een hoedje liggen. ;)

  12. xxmiek

    Was het de ochtend van de ondernemende dochters? Elske vond dat ze zelf wel een broodje met hagelslag kon maken en ik vond de vloer bezaaid met alle soorten hagel die we in huis hebben. Maar ook een broodje, half opgegeten. En nu komt de hagelslag uit de lucht! Najaa.

  13. Esther

    Haha, hier precies hetzelfde op precies dezelfde leeftijd :)) Zelf een pony geknipt, en nog niet eens slecht! Who knew :)

  14. Esther

    Gaaf truitje trouwens…

  15. meisjes van drie en een schaar….dat is altijd oppassen geblazen ;-)

  16. Maar eh, meisjes met kort haar zijn toch hartstikke cool, leuk, mooi, praktisch? Goed gedaan Neeltje! (zei zij, die op het punt stond om door de stromende regen naar haar zondagskapper te fietsen)

    • sanneke

      Ik geef het maar toe, ik ben werkelijk verliefd op Neeltjes prachtige lange blonde lokken. Dus nee, kort zal het voorlopig wel niet worden. Is jouw haar leuk geworden?

  17. Trude

    Onze Loïs ging iets rigoreuzer te werk en nu na 2 jaar hebben we weer een kapsel dat aan alle kanten even lang is.

  18. Ja, is mooi geworden. Ben nu een schaapje. Of ooi, zo je wilt. Er ging nog geen millimeter af ;-)
    Heb nu even tijd dat prachtige linkje te bekijken. Eerst misschien wat raar, dat blote kloppend hart. Maar móói, met humor en die koppies! Ook goede en unieke muziek weer. Waar haal je ze vandaan?
    En dan Neeltje, ik zag haar hier zelden zo schuldbewust/schuchter kijken: “Mama, moet dit ècht op je blog?”

    • sanneke

      Je vergist je. Dit is een: ‘Oké, ik mocht dit dus niet doen schijnbaar, maar ik deed het dus mooi toch’ -blik. En jij een schaapje? :)

  19. NEE!!

    Maar hee…, kleine troost: zo héél erg verknipt ziet het er niet uit. Sterker nog… zat mensen die hier zo 50 euro voor neertellen, als het niet meer is: voor zo’n gewaagd kinky kapsel met laagjes!

  20. Dat heet ‘Edgy’ Dus ze is enorm hip bezig!

  21. Ciska

    Heb ik ook gedaan toen ik klein was maar dan m’n pony een grote hap eruit. Ik liet het trots aan m’n ouders zien die nog op bed lagen. M’n moeder porde m’n vader wakker: “zeg dat het niet waar is!” m’n vader deed 1 oog open en zei “het is waar”draaide zich om en sliep weer verder. :-)
    M’n moeder heeft het vroeger zelf ook gedaan alleen dan met een vriendinnetje elkaars haar geknipt.
    En mijn jongste (gek genoeg alleen de jongste) heeft ook al eens een krul afgeknipt. Viel helemaal niet op tussen al die wilde krulletjes.

  22. Wahaaa! Dat heb ik als kind ook eens gedaan. Een hele pluk, tot aan m’n hoofdhuid! Al moet ik zeggen dat Neeltjes kapsel ook wel wat heeft. Ghèèhè!

  23. Niet doen neeltje laten groeien

Geef een reactie

