Souffian

Nu had ik toch echt een luchtig logje in gedachten gehad met idyllisch paaseieren zoeken en zo, maar er kwam even wat tussendoor.

‘Dit is geen goede plek’, hoorde ik Neeltje zeggen. We liepen samen naar het ziekenhuis. ‘Huh,’ zei ik, ‘wat bedoel je?’ ‘Dit is geen goede plek. Er zijn hier veel pillen en mensen zijn verdrietig.’ Hoe kwam ze daar nou bij? Ik vertelde haar maar dat die verdrietige mensen hier juist met die pillen ook weer beter gemaakt konden worden en zong ‘Right down the Line’ van Gerry Rafferty voor haar, zoals ik dat ook al voor haar zong terwijl we naar de huisarts fietsten en toen we zo lang moesten wachten daar en ach, eigenlijk de hele dag al. We kregen bij de huisarts een potje om in te piesen en een formulier voor het laboratorium, maar toen Neeltje huilend van de pijn het potje vol geplast had, zag ik dat ze ineens geen Neeltje, maar Souffian heette. Volgens het stickertje op het potje dan. Foutje van de verder toch zeer correcte assistente. Souffian van 10 zal ook wel raar opkijken dat hij ineens in een meisje van drie veranderd is. Maar goed. Een zielig meisje dus, de afgelopen uren waren echt niet leuk. Nou was haar grote broer ook al ziek, compleet met gisteravond zijn eerste migraine-aanval en eigenlijk kan die morgen ook nog niet naar school. En dan weet je: ik hoor morgen thuis te zijn bij mijn zieke kindjes. Maar ik hoor morgen ook op school te zijn. Rinke ziet ook al geen kans op een dag vrij. Dus belden we mijn schoonouders. Is mijn schoonvader ineens ook ziek, aangestoken door onze kinderen. Help! En nu zit ik het dus even niet meer te weten. Morgen weer een dag, komt tijd komt raad. Tenminste, dat hoop ik dan toch. Ga ik nu slapen, na een paar nachten met weinig slaap door spokende kindjes lijkt me dat geen overbodige luxe en je weet maar niet hoe deze nacht zal gaan verlopen.

En dan nog een liedje voor het slapen gaan, zoals ik het vroeger thuis hoorde als ik de lp opzette.

 

 

 

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “Souffian

  1. Oeh. Ik vind Bakerstreet ook zo fijn van hem!
    Maareh. Good vibes San. Voor de hele Santenkraam.

  2. Janine

    Ojee, beterschap voor de Santenkraam!
    Hebben jullie overigens geen recht op verlofdagen ivm zieke kinderen? Natuurlijk vervelend als 1 van jullie niet op zijn/haar werk kan zijn, maar zoiets gebeurt vrij zelden toch?
    Dikke knuffel en veel slaap gewenst,
    janine

  3. He bah, wat vervelend. Voor Jip, voor Neeltje, voor jullie allemaal. Hopelijk komt er met de tijd en een goede nachtrust inderdaad raad.

  4. Een tijdje terug zou ik zo op de trein naar Zwolle zijn gesprongen. Het lijkt me een feest om op jullie drie kinderen te passen en ze zouden het vast erg goed met mijn jongens kunnen vinden. Migraine zit ook in mijn familie dus daar daar weet ik ook wel raad mee (sssst). Maar het is wel erg balen dat Jip (?) het ook heeft. Maar ik maak nu dagen van tien uur dus dat wordt ‘m niet. Ik hoop dat zich een hele fijne oppas aandient. Wat goed dat je het label las! Welterusten.

  5. Limoentje

    Beterschap voor jullie allemaal!
    *knuf*

  6. Wien

    :( Hopelijk heeft een goede nacht slaap jullie goed gedaan en heeft er zich een oplossing aangediend. Sterkte!

  7. sanneke

    De redding is onderweg in de persoon van mijn schoonmoeder uit duizenden. Schoonvader knapte een beetje op vannacht, dus kon ze komen. Pfieuw.

  8. Novy

    Klinkt een beetje als Sufjan.
    Wat fijn dat je schoonouders konden komen…

    • sanneke

      ‘Oh jee,’ zei de assistente,’ wat een domme fout.’ Maar ik vond het eigenlijk wel een hele mooie naam die ze zo maar opgeplakt kreeg. Sufjan! En ja, mijn schoonouders zijn goud waard.

  9. Simone

    Aah, wat naar zoveel ziek! En dat wachten in t ziekenhuis….we weten er ook alles van. En is het niet een souffi, zo’n wijze die alles heeeel goed aanvoelt? ….X

  10. Het ontroert me dat je dan gaat zingen voor je meisje. Echt prachtig vind ik dat. Je bent zo’n lieverd. Ik hoop van harte dat je kinderen weer gauw opgeknapt zijn, want zieke kinderen dat hoort niet. Die eeuwige spagaat hè, als er thuis wat loos is en je moet werken… pffff is lastig.

    • sanneke

      Je bent zelf een lieverd, Door. En wat zo fijn is, mijn meissie zingt ook voor mij, net als haar Nisse-broer. Het troost en maakt blij.

Geef een reactie

