Nisse en Neeltje in de klas

Mocht ik vorige week met Jip meekijken in de klas, nu was Nisse aan de beurt. Helemaal achterin zit hij, naast buurmeisje Julia. En zo zag ik eens hoe hij werkt: heel serieus en met plezier, niet het snelst, maar wel heel gedegen. Ach, precies zoals ik verwacht had. Wat me wel op viel: het is mooi, zo’n digibord als schoolbord, maar zit je schuin-achterin, dan zie je bijna niets door de lichtinval en doordat de letters veel te klein zijn. ‘Kan je het wel lezen?’, vroeg ik Nisse. ‘Nou nee, niet echt, maar ik red me wel. De liedjes kan ik niet lezen bijvoorbeeld, dus luister ik heel goed en dan leer ik ze snel uit mijn hoofd.’ Ehm… Dat is slim, maar toch niet echt de bedoeling. Het is ook spannend voor een juf, al die digitalisering, maar hier was gelukkig een simpele oplossing: de letters konden best wat groter. Ook grappig om te zien: Nisse heeft een geheel eigen pengreep ontwikkeld. Het ziet er vrij onhandig uit, maar hij kan er heel netjes mee schrijven.

Terwijl ik vorige week bij Jip keek en toen ik vandaag bij Nisse in de klas was, mocht Neeltje meedoen in groep 1. Daar ging ze met haar rode tasje met een beker drinken en een banaan er in, als een waar schoolmeisje. Die lieve juf van de kleuters was er zwaar onder de indruk van: Neeltje doet mee alsof dat al lang heel normaal voor haar is. Ze maakte vandaag zelfs haar eerste kleuter-knutselwerk. Juf vond dat Neeltje er al zo bij hoort in de klas, dat ze maar vast een eigen stoeltje voor Neel maakte. Vanaf 12 juni mag ze pas echt naar school, maar haar stoeltje wacht al op haar.

20120404-112211.jpg

20120404-112228.jpg

20120404-112243.jpg

20120404-112254.jpg

20120404-112626.jpg

20120404-112656.jpg

20120404-112725.jpg

20120404-112732.jpg

20120404-112755.jpg

20120404-114124.jpg

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Nisse en Neeltje in de klas

  1. Ik ben gewoon plaatsvervangend trots op jouw kinderen! :)
    En Neeltje heeft weer n gave trui aan zeg…

    • sanneke

      Ah, dat is lief! Ik heb ’t hele internet afgestruind voor mooie (eco) shirtjes in de sale voor Neeltje en dat is goed gelukt. :)

  2. Wien

    Jaaa, Neel ziet er mooi uit :) Leuk om te zien hoor, gister hadden wij het erover: over vier jaar gaat ze al naar school. Ze moet nog geboren worden! Hahaha!

    • sanneke

      Terecht dat je daar nu al over denkt, het is zo ver voor je het weet. En dan heb ik toch werkelijk heel bewust elke dag van haar leven tot nu toe ontzettend van Neeltje genoten, dan zou je toch denken dat het langzamer zou gaan, maar nee, die vier jaar waren toch zo voorbij. Of nou ja, bijna dan. Niet erg op zich hoor, want ook deze fase is weer heel erg leuk.

  3. Is toch veel leuker dan vroeger he. Wat hebben onze moeders toch een hoop gemist. Als je kind thuis komt van school en je vraagt hoe het was geweest krijg je toch alleen maar te horen: ‘goed hoor…’ Haha. Ik vind het echt geweldig om zo betrokken te worden bij school, je krijgt er veel meer van mee.

  4. Limoentje

    Wat mooi! Het gaat gelijk kriebelen bij me als ik de klas zie. Ik wil daar ook weer graag zijn, voor de klas, voor de kinderen.

  5. Ze is er gewoon helemaal klaar voor. Dat lieve kleine meisje is gewoon al een kleuter.

Geef een reactie

