Spring

Blauwe lucht, blaadjes aan de hortensia en de kamperfoelie, ik kreeg er zo’n zin in touwtje springen van. Dus sprongen Neeltje en ik op de fiets om ons allebei een stuk springtouw af te laten knippen. Blij fietsten we met ons blauwe en gele touw naar huis en probeerden ze uit. Neeltje vond ’t maar raar, dat springen met een stuk touw. ‘Dit is te ingewikkeld, mam,’ zuchtte ze en inderdaad zat ze zelf vooral in het touw gewikkeld. ‘Ga jij maar springen, dan ga ik foto’s van jou maken!’, besloot ze. Dus sprong ik nog lekker even verder, met Pixie op het dakje van de schuur als toeschouwer. Woest woesj woesj deed het touw, zo’n heerlijk zwiepgeluid dat je ook hoort als je schermt. Straks komt Nisse uit school, wedden dat die wel te porren is voor een potje touwtje springen?

20120321-112457.jpg

20120321-112530.jpg

 

Edit 12.23 uur: ja hoor! Happy Spring!

20120321-122119.jpg

20120321-122146.jpg

20120321-122156.jpg

20120321-133310.jpg

 

19 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

19 Reacties op “Spring

  1. Nelleke aka Neeltje

    Springen is in the air!!!!!!!

  2. Ik ben ook wel in voor een beetje springen, hoor!

  3. Overigens is het ook een prachtige dag voor mijn Lego-trui!

  4. In gedachten doe ik mee!!!!

    WOEI!!

  5. Limoentje

    Ik word hier altijd zo vrolijk!

  6. Woeh! touwtjespringen (of volgens mijn kinderen: ‘springtouwen’) rules!!
    Samen met schommelen het leukste spelen.

    • sanneke

      Zoooo lekker. Net als schommelen inderdaad. En joh, ik dacht dat dat een plaatselijke uitdrukking was, dat springtouwen, mijn kinderen zeggen het ook en nu zie ik dat de autocorrect het ook voorstelt. Misschien is de uitdrukking ‘touwtje springen’ wel heel erg 1982.

  7. Al dat geklots en gewiebel met die borsten.
    Nee, springen doe ik niet meer sinds cup C.

    Ik kijk er wel graag naar hoor.

    • sanneke

      Daar hebben ze dus iets speciaals op gevonden, hè? Een bh noemen ze dat. Kun je springen wat je wilt zonder rondhotsende borsten!

      • sanneke

        Ik komen even op terug: vandaag heb ik een andere bh aan en moest ik mijn 100 keer achter elkaar springen telkens onderbreken om mijn bh-bandjes op te hijsen. Een met kruisbandjes op de rug is dus wel een aanrader bij het touwtje springen.

  8. BH?
    Meid. Ik leef zo natuurlijk mogelijk. Ik laat de zwaartekracht én de begroeiing lekker z’n gang gaan.
    *krabt aan okselhaar*

  9. Springtouwen?, rondhotsende borsten? waar gaat dit over? O, daar snap ik natuurlijk niks van als ik jongetjesmama. (heb nu wel een mooi beeld van een harige Susy).
    Vroeg me af of Neeltje de foto’s maakte. Minder ingewikkeld maar wel mooi.

    • sanneke

      Nee? Geen springtouwende jongens bij jou? Nisse is er gek op. Die rondhotsende borsten horen dan natuurlijk weer niet bij de jongetjes.

      En nee, uiteindelijk zijn er geen foto’s van Neeltjes hand bij dit logje, foto 5 is van Nisse.

  10. …heeft Nisse mooi gedaan. Je schaduw lijkt net een vogel.

  11. Hanneke

    Ah, je kan dus nog steeds ergens een springtouw aan een stuk kopen! Want die voorgefabriceerde met handvaten zijn altijd zo kort! Maar nu is de vraag: waar?

Geef een reactie

