Prik voor iedereen!

Het was druk in de treinen zondag. Dat lag aan de actie dat je gratis mocht reizen met een boekenweekgeschenk natuurlijk, maar ook aan het feit dat van heinde en verre dames naar Utrecht kwamen reizen voor een prosecco-lunch. Weblog- en twittervriendinnen die hun contact via iPhoontjes, iPadjes en Macbookjes voor een dagje langer dan 140 tekens maakten, langer dan een logje. Nicole, Susy, Quirk, Novy en Iben had ik al (veel) vaker ontmoet inmiddels, Mimi, Manon en Door waren nieuw voor me. Maar ja, ook niet, want ik spreek ze allemaal dagelijks. Die lunch had voor mij wel achterwege gelaten kunnen worden, aan een glaasje prik had ik wel genoeg; zoveel te bepraten, te genieten van dat leuke gezelschap, daar zat ik al vol genoeg van.

20120319-213355.jpg

20120319-213422.jpg

Ook Neeltje en Jip mochten aan de prik. Neeltje mocht vorige week voor de laatste keer naar het consultatiebureau. Neeltje werd vrolijk begroet: ‘Daar zullen we Marloes hebben!’ Op haar: ‘Ik ben Neeltje Z.!’ kreeg ze als antwoord: ‘Marloes dus?’ Bleek dat we helemaal niet voor vorige week op de lijst stonden. Gevalletje miscommunicatie. Mochten we nog een keer voor de laatste keer naar het consultatiebureau! Dat was vandaag. Och, dat meisje. Open en vrolijk babbelde ze met de aardige arts, deed al de trucjes die ze moest doen, hield zich erg in om niet als extraatje nog een ‘grote poort’ oftewel de split te maken en werd helemaal goedgekeurd. ‘Mag ik u feliciteren met zo’n leuke dochter?’, zei de arts. Ja, dat horen wij graag natuurlijk. Alleen bij de ogentest ging het met Neeltjes linker oog nog niet helemaal vlekkeloos. Dus mogen we binnenkort voor de allerallerlaatste keer naar het consultatiebureau, voor nog een test.

20120319-215042.jpg

20120319-215058.jpg

20120319-215122.jpg

20120319-215138.jpg

En die prik? Geen kik gaf ze. Hadden we nog een kandidaat voor een prik. Jip mocht voor zijn ‘bijna negen jaar’ prik. In een lange rij wachtten we voor een sporthal tot hij zijn schouders mocht ontbloten en er twee prikken tegelijk ingejast werden. Een vrouw voor ons schreeuwde tegen haar kind dat ze maar vooral aan ijsjes moest denken tijdens de prikken: ijsjeijsjeijsje! Ze bedoelde het vast goed, maar ik zei toch maar tegen Jip dat dat niet verplicht was.
Hij was al net zo dapper als zijn zusje, maar was er na afloop toch wel wat sneu van, twee zere armen, hoe kun je dan nog lekker op je zij slapen?

20120319-215950.jpg

22 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

22 Reacties op “Prik voor iedereen!

  1. Ik vind het dappere kinderen!

  2. Ah, die prikken. Auw. Herinner me zelf die sporthalprikken nog maar al te goed. :(
    Die foto’s van Neel, zo schattig. Nog de laatste restjes peutermollig die Olief alweer allang kwijt is maar die eigenlijk zo schattig zijn. Die halve bril, haha.

    En prosecco, volgende keer wil ik ook mee hoor. Ziet er leuk uit! Grappig om te zien dat jij echt lang bent op die foto. Je zei het al eens, maar meestal zie ik op logjes enzo alleen je hoofd op de foto en dan denk ik steeds weer dat je kleiner bent. Naja. Dus. Ja. Dat.

    • sanneke

      Ze is echt een paar weken niet zo actief geweest door die waterpokken (zie het als een fikse griep, zei de consultatiebureau-arts) en nu dus nog wat spekkiger dan normaal. Maar ja, we weten hoe dat gaat met peuterspek… smelt… Ik geniet nog maar even lekker van hoe ze nu is.

      En ja, ik ben niet de kleinste. Maar ook niet de grootste hoor. Net zo groot als Novy en Mimi!

  3. Oooh die Neeltje, wat een heerlijk beentjes zijn dat! #nomnomnom

  4. ‘Prik voor iedereen’. LOL. Je moet er maar op komen. Maar eh, dat is precies dezelfde foto als bij Susy. Zelfs die bonusrvrouw rechts staat er bij! Ook toevallig. Knap ook om in Utrecht CS een plaatje te schieten zonder schovel of hijskraan in beeld. Want mensen wat is het daar een bouwput. (was er vorige week)

    • sanneke

      Een vriendelijk meisje maakte een foto met mijn toestel, ik zette ‘m op twitter, Susy zette ‘m op haar log en tja, ik dus ook. Zo gaat dat. Wij delen alles. :)

  5. Och hemel, die ogentest.. We zijn ook al eens teruggeweest, twee keer bij een wijkverpleegkundige die vast nog nooit iets met een peuter aangevangen had. Na 5 minuten teutebellen is zelfs mijn rustige, geduldige peuter klaar met alwéér een plaatje van een eend of vlag ;)
    En donderdag alweer de eerste prik voor Morris, bedenk ik me nu!

  6. Iris

    Heeft Neeltje ook geen hartruisdingen meer?

  7. De grote poort, vrijdag deed ze hem ook bij mij nog even voor, fijn dat ze zo vrolijk zijn! Jip zit daar trouwens ontzettend stoer, twee prikken tegelijk en geen krimp, chapeau! Trouwens, ik heb mijn agenda nagekeken en kan ‘die donderdag en vrijdag thuiswerken, vrijdags zelfs vrij’.

  8. Wien

    Ah gos, Jip heeft (logischerwijs) toch wel een iets wit bekje op die foto. Althans, zo zie ik dat. Krijg er buikpijn van als ik denk dat mijn kleine meisje… ;) Grinnik. Ik heb nog een fles prik (Jip en Janneke) in de koelkast bedenk ik me nu! Moet ik maar eens openmaken om ook bij de titel te horen.

    • sanneke

      Hij vond het hartstikke spannend, dus dat zie je goed. En ja, jouw kleine meisje… Die moet dat straks ook. Maar het is wel degelijk ergens goed voor, een ziek klein meisje willen we ook niet natuurlijk.

  9. Ik had die drukke trein er helemaal voor over hoor, ik vond het geweldig jullie allemaal te zien en te spreken.
    Snel weer! :-)

    En wat een stoere, knappe kinders heb jij toch!

  10. Eline

    Tweede poging…Brr, die prikken bij Jip. Maar wat een lieffie, die Neeltje!

    En nu plaatst ie hem hopelijk wel…

  11. Als jullie allemaal nou eens naar Limburg verhuizen…?
    Neeltje is echt een mooie meid… dat wordt een hartenbrekertje later… zie ik nu al!

    • sanneke

      Och, Limburg is ook leuk en ik was vandaag bijna jaloers toen ik zag dat Iben zo maar even bij Susy langs was. Dat kunnen jullie daar, hè? Tja, het is dat we hier wel echt erg gelukkig zijn.

  12. (grr…wat zit die wordpress te fokken met m’n reactie!) (poging 6)

    Ik zei dus.

    Ooh, wíj waren leuk, maar een Neeltje in ondergoed is óók een feestje, hoor! x

  13. Als ik Neeltje zo trouwens zie, kan ik haast niet wachten tot onze meid ook iets groter is.
    Maar dan kijk ik naast me, en dan ben ik weer heel blij met de hummel die we nu hebben, haha!

Geef een reactie

