Fabriek op bezoek

Misschien heeft u wel eens een fabriek bezocht. U giebelde terwijl u uw haar in zo’n raar sinaasappelnetje wrong en keek geïnteresseerd naar de machines en andere zaken die zich zoal in fabrieken bevinden. Of misschien deed u alleen of u geïnteresseerd was.

Heel anders is het als u zelf door een fabriek bezocht wordt. Ik weet niet of u dat al eens overkomen is, maar ik kreeg vandaag een bijna voltallige fabriek op visite. Ik hoefde geen sinaasappelnetje op mijn hoofd, wel moesten er voorbereidingen getroffen worden, zodat de fabriek in een toch soort van opgeruimd huis binnen zou kunnen treden. Dat viel nog niet mee. Maar gelukkig was daar… Jip. Jip wilde wel meehelpen. En zo stond mijn zoon van bijna negen ineens met een stofzuiger in zijn hand.

Terwijl hij druk aan het stofzuigen was hoorde ik Neeltje vol ontzag tegen Nisse zeggen:

‘Jip lijkt wel een groot mens!’

Nisse antwoordde: ‘Hij is een jong volwassene…’

Zo Jip, die heb je maar mooi in de pocket. Ze bleven niet erg lang onder de indruk hoor, broer en zus, maar puzzelden mooi weer verder aan de 500-stukjes Muppet puzzel.

Nisse redt nog snel een puzzelstukje van de stofzuigerdood.

Ja Jip, je hebt werkpaarden en puzzelpaarden... maar hé, ik ben trots op zo'n helpende zoon!

Niet lang daarna stond de fabriek voor de deur. Siepsfabriek! Simone, Luna, Boas en Ot! Niet meer gezien sinds we met ons caravannetje bij hen in de tuin kampeerden in de zomer. Toen lagen Siep en ik samen in de hangmat te kletsen, nu moest dat gewoon aan tafel of slenterend door de stad, maar dat was ook fijn. Rinke kon er niet bij zijn, die moest werken, dus gingen we  maar even bij hem langs. Je kunt je opticien niet vaak genoeg bezoeken immers. Jammer dat hij niet met ons mee kon voor het eerste ijsje van het seizoen.

Nou heb ik Siep niet eens op de foto, dus zit er maar een ding op: binnenkort naar Groningen om die foto alsnog te maken. Goh. Erg zeg.

Over dat opruimen gesproken, dat ik deed voor Siep kwam, dat had ik beter kunnen laten. ‘Waarom is mijn kamer zo netjes opgeruimd?’, vroeg Neeltje toen ik haar naar bed bracht. ‘Ik wil een rommeltje. Met een hutje.’ Ze heeft gelijk ook. Een rommeltje met een hutje klinkt zo veel gezelliger dan netjes opgeruimd. Morgen gooien we de boel lekker weer overhoop!

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Fabriek op bezoek

  1. Een heuse fabriek op bezoek: wat een eer voor jullie!

  2. Limoentje

    Gezellig hoor. En die ijsjes…jummy!

  3. De overtreffende trap in huize Lehti. Vriendje: ‘zullen we een hut bouwen?’
    zoon (7) : ‘Nee, geen zin, die worden toch maar afgebroken.’. Mijn hart brak. Leuk ook om even op de siepfabrieksite te neuzen. Kom ik bij Hella Jongerius, wiens kinderen volgens mij les krijgen van mijn zus. En zo is de cirkel weer rond.
    Brrr, ijs.

  4. Gaaf verhaal weer. Lekker hoor. Eerste ijsje. Hadden wij van de week ook achter de knopen.

  5. Klinkt als een heerlijke dag Wat worden die kinderen van tegenwoordig ook snel (jong-)volwassen, zeg. :-)
    Een meisje naar mijn hart: Ik wil een rommeltje mét een hutje..! Ik ook!

  6. jeetje San…Toch geen bezoek-stress-het-huis-moet-schoon…?
    Maar dank voor je welkom! X

Geef een reactie

