(Dr)awsome / (dr)awful

Wat een geweldig idee, Draw Something, online pictionary. Je zoekt een opponent, krijgt drie verschillende woorden om uit te kiezen, tekent een van die woorden, stuurt je tekening op en zodra je tegenstander het woord geraden heeft krijg je je punten. Eén, twee of drie, al naar gelang de moeilijkheidsgraad die je gekozen hebt. Je kunt niet winnen, wel met z’n tweeën proberen zo veel mogelijk potjes te spelen zonder dat één van de twee af raakt omdat de ander het niet raadt. Met de gewonnen punten kun je je arsenaal aan kleuren uitbreiden.

Je kunt op twee manieren spelen: je tekent zo snel mogelijk je opdracht en stuurt ‘m door, of je schept er genoegen in er echt wat van te maken (maar wel zo snel mogelijk natuurlijk). Laten we zeggen: het is maar goed dat ik vakantie heb. Rinke en ik spelen op hetzelfde account en tekenen dus om beurten. Geweldig om Rinke weer zo volop te zien tekenen en dat zelf ook te doen. Het leuke is dat wat de ander voor je tekent niet alleen als eindresultaat naar je toe komt, maar dat je het hele tekenproces kunt zien. De meest leuke, mooie, hilarische tekeningen komen langs.

Helaas kleven er ook wat bezwaren aan Draw Something. De app is nogal eens in de war, geeft soms de verkeerde letters bij een te raden woord weer, geeft je je eigen tekening soms terug i.p.v. die van een tegenstander (die dan voor niets getekend heeft) en loopt geregeld vast. En het ergst van al: al die tekeningen, die verdwijnen zo maar. Dus schiet ik af en toe maar een fotootje.

Susanne had gezegd, ik ga tot de 100! En zie, hierboven tekening 99 voor haar. Maar schijnbaar had de app niet verwacht dat er ooit mensen samen 100 tekeningen zouden maken en ze dan nog allemaal van elkaar zouden raden ook, dus na 99 kwam…

En na 99 kwam…

Ik vrees dat Susy veroordeeld is tot eeuwig tekenen met Rinke en mij. Die laatste tekening was dan nog weer autobiografisch ook, want van tekenen gaat mijn haar altijd zo belachelijk hard groeien.

15 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

15 Reacties op “(Dr)awsome / (dr)awful

  1. Die laatste was prachtig, met dat haar en die schaar.
    Wat zeg ik, ze zijn stuk voor stuk prachtig.
    Ik leg de telefoon altijd even opzij, want ik weet dat jij/jullie er nogal wat werk van maken.
    Het is echter maar rottig tekenen op het kleine schermpje van een iPhone.
    En de app doet stom, stommer, stomst.

    Dus ik heb het er afgegooid. As you wrote.
    Voor eeuwig 99, darling.

  2. De app deed bij mij ook stom, nu niet meer gelukkig.
    Haha, ik moet lachen om de belachelijk lelijke tekeningen van mij.
    Die van jou / jullie zijn geweldig!!

  3. Waaauw wat een geweldige tekeningen! Die van mij stellen echt niks voor…

  4. Limoentje

    Wat een prachtige tekeningen.
    Ik wil ook drawsomen. Maar dat gaat zeker niet zonder slimme telefoon?

  5. Een tekening van jullie bewaar ik altijd tot ik echt tijd heb om ervan te genieten.
    En het leuke is: ik leer zo veel van hoe jullie tekenen! Wat ik in mijn hoofd heb, komt er al íets beter uit. Heel klein beetje beter, maar toch. Behalve Bon Jovi. Die was haast perfect, haha.

  6. Ik wil trouwens een tablet. Vermoed dat je daar een stuk beter op kunt tekenen dan op zo’n klein schermpje…

  7. mcqueentje@hotmail.nl ik teken alleen echt niet zo mooi met mn dikke vingers hahaha

  8. Oh, tof! Wat mooi, jullie tekeningen!
    Maar ik ga ‘m niet downloaden. Ik heb al genoeg verslavingen! ;)

  9. Inge de Boer

    Mooi getekend zeg!! Ik heb het gedownload op de iPad, erg leuk om te doen maar ik teken natuurlijk lang niet zo mooi als jullie.

  10. twistvrouwe

    Wauw! Ze zijn prachtig! En ik vind het verdomd moeilijk tekenen in dat spel…

  11. Je bent de absolute winnaar van dit spel.
    I rest my case.

  12. Wow, mooi hoor. Ik keek met Sinterkerst mee over de schouder van mijn mijn zoons en nichtjes die het online speelden en de grootste lol hadden. Ging razendsnel, dus tijd voor zulke kunstwerkjes hadden ze niet.
    Maar eh, die wassende maan is verkeerd om toch? Of betekent crescent iets anders in het Engels? Ik sluit me aan bij Elise, ook voor mij beter geen verslaving erbij.

Geef een reactie

