Spotifiction

Ik droomde gisternacht dat ik er nog een zoon bij kreeg. Volkomen onverwacht. Een knulletje met kastanjebruin haar was het, hij leek op Nisse. Nah, wat een leuke verrassing! Het kind moest ook een naam natuurlijk, maar ik kon niets anders verzinnen dan namen van leerlingen. Tja, die leerlingen hè, op een gegeven moment gaan ze echt een beetje ‘eigen’ voelen en zo kan je je dus waanzinnig trots voelen als je op het door een leerling voor haar PWS (profiel werkstuk) georganiseerd festival Spotifiction bent en daar een stel leerlingen op ziet treden.

Ik kon niet zo lang blijven, had Jip, Nisse en Neeltje bij me (‘Jeuh, we gaan naar een festival!’), maar kon in elk geval de eerste act op zien treden: Streetspirit. Bij het eerste nummer dacht ik: ‘Zoho, dat klinkt lekker! Ik moet wel even onthouden dat ik dat eerste nummer zo goed vond.’ Het tweede nummer was al net zo goed. Sterker nog, ze verslapten de hele set niet en ik heb het hele optreden staan genieten. Vakmanschap!

Streetspirit

De gitarist hier vooraan zit bij me in H3 en is naast gitarist ook een begenadigd tekenaar, de zanger/gitarist en bassist zaten beiden eerder bij me in de klas, de drumster organiseerde het festival.

En dan was er nog een mentorleerling uit V3, die mocht dj-en en straalde van oor tot oor.

In het publiek spotte ik ook nog twee oud-leerlingen uit mijn super V6 club van vorig jaar en dat maakte het feest wel compleet.

We konden niet lang blijven, maar wat was het geslaagd. Aan de tweets die er nog voorbijkwamen te zien blijkt wel dat ook de rest van de avond een succes was. Chapeau voor de organisatrice/drumster!

Vanavond meer muziek: we gaan Spinvis zien en dansen op HNK’s Sabotage afterparty. Wiehoe! Wat een goed begin van de vakantie!

5 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

5 Reacties op “Spotifiction

  1. Prachtig toch! Dat zo jong al zulke ondernemende types bestaan.

  2. Remco

    Wauw, dat is nog eens een PWS :-)

  3. Nicolet

    Wauw wat leuk dat dit soort dingen door je leerlingen worden georganiseerd.
    Leuk dat je er met je 3 even naar toe kon

  4. Martine

    O ja, die afterparty… had ik ook gelezen…

  5. Wien

    Sounds good! En je avond van vanavond ook! Ik was ook graag naar Spinvis gegaan, maar ga niet – dus kijk uit naar je verslag :)

Geef een reactie

