Schoolmeisje in wording

Al zo vaak liep ze het pad naar school, om haar broers, haar buurmeisjes op te halen. Vandaag liep ze het pad met een briefje in haar hand: haar aanmeldingsformulier, dat ze zelf aan de directrice overhandigde. Het is open dag vandaag en ook al weet Neeltje al lang hoe de school er van binnen uit ziet, toch gingen we samen kijken. Dit keer was het immers speciaal voor haar. Ze viel met haar neus in de boter, mocht meteen mee gaan gymmen. Kordaat trok ze haar jurk en schoenen uit, klaar om mee te doen! Eerst deed ze een rondje door de gymzaal aan mijn hand, maar al snel huppelde ze zelf rond tussen alle kleuters, klom op het wandrek, op de kast, op het speelkasteel, gleed van de glijbaan, liep over de evenwichtsbank, gooide de bal over met andere kindjes. Och, stoer klein ding!

Mijn lieve meisje, nog een paar maanden, dan mag ze echt naar groep 1. Ik denk dat ze het ook goed had gevonden als ze morgen al mocht.

20120222-111625.jpg

20120222-111643.jpg

20120222-111709.jpg

20120222-111807.jpg

20120222-111907.jpg

20120222-111921.jpg

En ineens moest ik terugdenken aan dat ik zelf als kleutertje in mijn hemd en onderbroek (wat ik tamelijk stom vond) gymde, ik weet zelfs weer hoe alles er uit zag op mijn eigen kleuterschool: klas 1 en 2 naast elkaar, de gymzaal er voor waar je door moest lopen om in de klas te komen. Daar zijn geen foto’s van, alleen deze vond ik. Zoek de Sanneke!

20120222-112311.jpg

Mijn schoolmeisjestijd is al lang voorbij, nu is Neeltje bijna aan de beurt. Zie haar stralen met haar welkomsttasje.

20120222-113222.jpg

27 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

27 Reacties op “Schoolmeisje in wording

  1. Ri

    Ze kan niet wachten tot ze naar school mag. Fijn dat enthousiasme. Dat gaat wel goed komen.

    De foto waarop die 2 meisjes Neel aankijken is echt super.

    En wie je precies bent op de klassefoto? Uhm, ik heb een idee. Maar weet het niet zeker. Volgende keer een antwoord?

  2. Nienke Bee

    Bovenste rij in het wandrek, de tweede van rechts.Ben jij. Toch?

    Heerlijke foto’s :)

  3. Hah! Ik had je meteen herkend!
    Wat goed dat Neeltje er zin in heeft.
    En ik vind t onvoorstelbaar dat ze al bijna naar school gaat. Wow.
    Wens haar maar alvast veel plezier.

  4. Janine

    Nou, dat is makkelijk. Gewoon Neeltje zoeken op die foto! :-)

    Liefs, janine

  5. Ik ben heel eerlijk: ik zag het dus niet.

    Maar goed, dat is ook niet belangrijk. Wel dat Neeltje zin heeft om naar school te gaan. Hoe leuk, dat gymmen!

    • sanneke

      Nah Tijmen! Dat je dat niet zag! ;)
      Zo schattig, dat gymmen. Neeltje is er wel kapot-moe van nu trouwens. Die waterpokken hakken er in.

      • Ik hoop hier dat het bij waterpokjes blijft. KJ heeft een paar plekken die waterpokken zouden kunnen zijn, waardoor we morgen niet naar het consultatiebureau mogen (goh, wat erg…). Maar met deze mildheid knijp ik in mijn handen.

  6. Oh ze ziet er zo trots uit! Hoe aandoenlijk :)

    • sanneke

      Aandoenlijk, dat was het codewoord van vanmorgen wel, ja. Niet alleen Neeltje, ook de andere kleuters die Neeltje meteen op sleeptouw namen, mij een handje wilden geven, vroegen of ik ze wilde helpen omkleden en met me wilden overgooien. Voor ik het wist stond ik over te gooien met tien kleutertjes, haha! Vet lief!

  7. Novy

    Herkenbaar logje, haha. Aan de foto waag ik me niet. Oftewel: ik weet het echt niet. Was je niet toevallig ziek die dag?

  8. Ik zag een meisje dat best Sanneke kon zijn. En dat klopte. Best gek, als ik bedenk je maar één keer te hebben gezien. Op Novy’s feest. Ik vraag me bij het zien van zo’n oude schoolfoto af: zouden onze kinderen over dertig jaar ook denken: ‘Goh, ja echt typisch 2012…. met van die…..kleuren, kapsels ….vul maar in.
    Jij grossiert in ‘welkomsttasjes’, hè? :-)

    • sanneke

      Ja, best knap! En die welkomsttasjes… ik was gisteren op de opening van een tentoonstelling waar de algemeen directeur van de school ook was. Komt ie naar me toe en zegt: ‘Je hebt de verkeerde tas bij je.’ Hahaha! Die had dus zelfs mijn weblog gelezen. Was een mooie aanleiding een gesprek met hem aan te knopen, normaal krijg je daar niet zo snel de kans toe. Gaat nog wel wat leuks opleveren denk ik. :)

  9. Miek

    Ah, nienke is me voor! Ik had je ook gespot. Wat een lekker stoer wijffie is neeltje. Elske zie ik ook zo naar school stappen over een jaartje. Ze wil nu al wel! Hoe is het met de pokjes?

  10. Eline

    Och, wat gaat het hard! Straks drie basisschoolkinderen voor moeder Sanneke. Leuk!

  11. Nicolet

    Wat super om te zien! Hier is school ook een heel veel besproken onderwerp op dit moment. We zijn in de klas wezen kijken laatst en ons buurjongetje wordt met een dag of 10 al 4. Volgens Zoon gaat hij met een halve uurtje ook al naar school. (het duurt nog een half jaartje)

  12. Wat een een heerlijk klasje en wat leven we in een mooi land, alle kleurtjes gewoon heerlijk door elkaar. Neeltje past er mooi tussen met haar blonde haartjes. De kindjes op het Pelikaantje zullen haar vast gaan missen!

  13. Die Neeltje! Ze is daar gewoon al helemaal op haar plek. Jeetje wat wordt ze groot!

  14. Martijn

    Plaatsvervangend trots ;-) Onze Daan is bijna net zo oud als Neeltje, erg leuk om het een paar maanden van te voren al af te kijken bij jullie… Daan heeft er ook zo veel zin in ;-)

  15. Elisabeth

    Ow dit roept meteen herinneringen bij me op over me stage. Die liep ik op een school bij groep 1 en 2. Was zo leuk :)
    En door deze foto’s krijg je meteen het gevoel weer even helemaal terug.

Geef een reactie

