Oh Valentijn!

Ze had gehoord dat ze veel eigenschappen en misschien zelfs wat uiterlijke kenmerken deelden. Dat hij blond was. Leuk, ze viel op blond. Zelf was ze rood. Ze had gehoopt hem misschien bij het vertrekpunt al te zullen zien, maar wachtte tevergeefs. Het zou een lange reis worden. Van Zweden, naar Denemarken, naar Nederland. Het zou best aangenaam geweest zijn een reisgenoot te hebben, hij had immers dezelfde bestemming als zij.  Er was wat consternatie geweest over het reisschema. Hij zou toch wel de boodschap gekregen hebben dat ze de veertiende februari al zouden vertrekken?

De reis verliep voorspoedig. Ze was werkelijk in de watten gelegd door haar chauffeur, die verder vrij zwijgzaam was. Ze hoorde hem af en toe wat voor zich uit zingen met de cd die hij bij het tankstation vlak voor de grens gekocht had: the best of  ‘All you need is Love’, maar hij leek niet van plan te zijn het woord tot haar te richten. Door die watten zag ze ook niet echt veel, dus wachtte ze zwijgend tot ze op het punt van bestemming waren gearriveerd. Ze probeerde zich er niet aan te ergeren dat ‘I will always love you’ schijnbaar de favoriet van de chauffeur was en hij het deuntje rustig vijf keer achter elkaar af speelde. Die hoge noten haalde hij dus écht niet. Nu ja, dat lukte Whitney zelf de laatste jaren van haar leven ook niet meer. Ze miste haar ontbrekende, onbekende reisgenoot.

De wagen stopte. De chauffeur droeg haar naar een haar onbekende  voordeur, onderwijl mompelend: ‘Lopen zal je straks genoeg, dit stukje zal ik je nog dragen.’ Voordat ze hem daar voor kon bedanken, zwaaide de deur al open en werd ze in ontvangst genomen door een lange blonde man. Even was ze in verwarring, de man ook, maar de chauffeur had al rechtsomkeert gemaakt. ‘Ben ik hier wel op het juiste adres? Ik had een vrouw verwacht.’ vroeg ze. De man bezwoer haar dat ze dat wel was, hij zou de vrouw van haar komst op de hoogte stellen. ‘Waar is uw reisgenoot?’, vroeg hij. ‘Ik had me er erg op verheugd uw reisgenoot te ontmoeten.’ ‘Ik ook, ‘ zei ze. ‘Hij zal er zijn redenen wel voor hebben verlaat te zijn.’ De man zette haar op een tafel en fotografeerde haar. ‘Waar is dit voor?’, vroeg ze gegeneerd. ‘Wat ik u al zei,’ zei de man, ik zal mijn vrouw van uw komst op de hoogte stellen, ik denk dat ze het prettig zal vinden middels de foto te zien dat u echt gearriveerd bent.’

Helemaal op haar gemak voelde ze zich nog niet. Moest ze op die tafel blijven staan? Zou ze wel passen bij de vrouw? En de man, die wierp af en toe een bijna afgunstige blik op haar. Ze wist zelf ook wel dat ze er goed uit zag, maar vanwaar die jaloezie?

Vanaf het moment dat de vrouw binnen kwam wist ze dat het wel goed zat. De vrouw vertroetelde haar, smeerde haar van top tot teen in met zalige creme en strikte haar zogezegd. Ze lag al snel aan haar voeten. Tegen de man zei de vrouw: ‘Heb geduld, lieve. Morgen arriveert hij vast.’ Zij had haar oren gespitst en de conversatie opgevangen. Zou hij, de blonde dan toch nog komen?

Terwijl zij de dag er op de vrouw vergezelde naar haar werk, kwam het bericht: hij was aangekomen. Ze haastte zich samen met de vrouw naar huis en trof daar de inmiddels heel wat gelukkiger kijkende man en… de blonde. Zijn aanblik maakte dat ze niets anders kon dan op hem toe snellen. ‘Ik heb op je gewacht,’ fluisterde ze tegen hem. ‘Ik ook op jou, er ging iets mis met mijn reisschema. Maar nu… nu zijn we samen. Loop je met me mee? Voor altijd?’ Ze keek hem in al zijn 28 ogen en antwoordde: ‘Ja.’

Hasbeens was zo vriendelijk een Valentijnsactie te houden: twee paar unisex schoenen voor de prijs van één. Uit Zweden kwamen ze naar ons toe voor een lang en gelukkig leven met ons samen.  

26 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

26 Reacties op “Oh Valentijn!

  1. ZO LEUK!!!!! Ik wil ook!! en wat een leuk verhaaltje erbij:)

  2. Leuk. Soms kan het dus, unisex!

  3. Mooie draai heb je eraan gegeven Sanneke!

  4. “Ze keek hem in al zijn 28 ogen..”: Hahaha!

    SwedishHasbeens zijn tof, veel plezier ermee!

  5. Nienke Bee

    Hahaha jemig ik dacht de hele tijd ‘ waar gaat dit heeeeen’?? Over WIE gaat dit?? Vooral het stukje ‘Ze smeerde haar van top tot teen in met zalige crème’ was spannend. Maar er kwam geheel a la Sanneke weer een verrassende wending aan het verhaal ;)

    Gave schoenen zeg!!

  6. En Whitney erin!
    :)
    Leuke schoenen. Jullie zijn gek.

  7. Miek

    Ooh. Ja. Echt, liefde. Mooi!

  8. Haha, leuk!
    Maruh, hebben jullie ook dezelfde maat? Want zo’n foto van de voeten van de melkboer en die van mij zou er echt heel bizar uitzien. Wij verschillen namelijk heel veel schoenmaten…

    • sanneke

      Rinke heeft een moeder met hele kleine voetjes. Nou zijn Rinke’s voeten 5 maten groter dan die van zijn moeder, maar nog steeds een maat kleiner dan de mijne. :)

  9. LOVE!!

    (mmm ik verheug mij nu nog meer op onze Denemarken/Zwedenreis komende zomer: shoes!! en kinderkleding ;-) )

  10. Judith

    Hahahaha, geweldig, Sanneke! Maar miermiermierzoet was het gelukkig niet :D Al was de ‘gedraaide’ cd wel verschrikkelijk…;)

    Nice shoes!

  11. Ri

    Leuk verhaaltje. Je had me tot op het laatst in spanning. Geen idee waar het heen ging.

  12. Mooie schoenen! Ik zag helaas de foto’s al voordat ik het verhaal las, dus het einde was geen verrassing meer.

    Was jij rood toen je Rinke leerde kennen? Dat was vast in een tijd dat Whitney de hoge noten nog wel haalde ;-)

  13. Hahaha, ik dacht dat het over honden zou gaan totdat het opeens 28 ogen had ;) Leuk gedaan!

  14. Ja eh, de schoenen vind ik dus eh…niks.
    Haha.
    Maar het verhaaltje is funny, Hasbeennanneke!

  15. Haha, ik ben geen hardcore Uggmeisje hoor. Die zijn voor behind closed doors. Maar wel altijd van het hakje. Met zulke schoenen zie ik er uit als een sexloze potige lesbo.

  16. Oh, wat zijn ze LEUK!!
    Ik wens ze een lang en gelukkig leven toe :-)

  17. Ik zag ook al waar het heen ging, maar hing evengoed aan je lippen :) tss als deze je ’s morgens niet vrolijk maken, weet ik het ook niet meer, wat een happy couple!

  18. Janine

    Hihihi, ik had ook géén idee, dacht aan een bizarre droom ofzo. En dat hoewel je er zoveel hints in had gestopt! :-)
    Leuk!

  19. Hè, toch jammer dat ik niet aan leren schoenen doe. Ze staan jullie wel erg goed samen, beter dan matchende anwb-jassen :)

  20. Nicolet

    Wat een geweldig verhaal! Ondanks dat ik de rode schoenen al op de foto had gezien op twitter had ik totaal niet door waar het overing tot op het laatst. Leuk

  21. Wat een juweel van een verhaal! Ik begon gewoon te lezen maar kon de opgebouwde spanning niet meer aan en gluurde, gelukkig niet te snel, naar de plaatjes. Heb echt genoten. Alles klopt. Geniet van jullie Hasbeens!

Geef een reactie

