De planning en het polkadotje

‘Echt, als ik dit geweten had, had ik beter aan geboorteplanning gedaan. Ik had ‘m in de kerstvakantie geboren moeten laten worden of zo, in plaats van in een week vol extra vergaderingen en andere drukte,’ mopperde ik. Eigenlijk had ik nou niet echt puf om ook nog een verjaardag te organiseren. Maar ja, ’t kwaad was al geschied, het kind was gewoon hartstikke jarig. En dus maakte ik lijstjes, planningen voor wat er wanneer nog geregeld moest worden. Niet dat mijn leven zich daar iets van aantrekt natuurlijk. Hahahaa, planningen!

Dus was er ineens iets heel raars met Pixie’s ene oog (dierenartsgedoe en uiteindelijk een duivels dilemma. Waarschijnlijk gaat het er op neer komen dat Pix als eenogige piraten-Pixie verder zal moeten.) En Neeltje veranderde een dag voor Nisse’s verjaardag ineens in een polkadotje. Nou had ik toch al twee keer eerder met een waterpokken-kindje te maken gehad, maar Jip en Nisse waren met 3 rode vlekjes wel klaar. Bij Neeltje telde ik er zaterdag 100, daarna stopte ik maar met tellen, het werden er alleen nog maar meer, op de raarste plekken ook. Ellendig voor het kindje. Voor mijn planning ook. Dat mijn vader en zijn nieuwe vriendin een paar uur eerder kwamen hielp ook al niet. Ik had de taart nog niet eens af! Van schrik maaide ik een lege wijnfles op de grond, dus mocht mijn vader meteen helpen scherven rapen. Maar ach, wat viel er nog te stressen toen de visite er toch eenmaal was. Dan het huis nog maar niet helemaal op orde, dan nog maar geen taart.

Vanaf dat moment was het alleen nog maar gezellig. Nisse was hartstikke jarig, de taart maakte ik terwijl de tweede ronde visite er was en sneden we met de derde ronde visite aan. Neeltje probeerde dapper stand te houden. Het duizelde Nisse van wat voor geweldigs hij allemaal wel niet gekregen kreeg. Het duizelde mij van hoeveel indrukken, gesprekken ik wel niet in anderhalve dag (opgedaan) had. Kon ik mooi overdenken toen ik toch niet kon slapen met mijn zieke pokkenkindje bij me in bed toen iedereen weer naar huis was. Iedereen die er was: bedankt, we hebben genoten van jullie!

20120219-204156.jpg

Hiep hoi! Zeven!

20120219-203546.jpg

Pixie oefent alvast zijn eenogige piraten-look. Hij kan het hebben.

20120219-204245.jpg

Mijn vader en Christine ontcijferen samen de website van 'Kotev1000', de Russische wetenschapper en journalist die vaak mijn logjes komt 'liken'.

20120219-204233.jpg

De buurmuppets, eh buurmeisjes op visite.

20120219-203624.jpg

Nisse blaast de kaarsjes van zijn spatiefout-taart uit.

20120219-203717.jpg

Beppe en Neeltje aan het puzzelen. Onder dat leuke truitje van Neeltje zitten állemaal rode stipjes. Vannacht zat haar gezichtje ook ineens onder de vlekken en blaasjes.

20120219-205833.jpg

Quirk kwam met een wel heel geweldig cadeau: haar oude Playstation.

20120219-203459.jpg

Quirkie en Nisse.

20120219-203745.jpg

<3

12 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

12 Reacties op “De planning en het polkadotje

  1. Gave taart!
    Arme Pixie!
    Leuke foto van Quirk en Nisse!

  2. tof!Nisse, wat een hele kerel ben je toch al. ik vind pixie ook stoer.

  3. Wat een prachtige taart! Wat is Nisse heerlijk jarig. Wat lijkt Neeltje toch ook op haar Beppe. Een extra ‘oi voor PiratePix. En +1 voor San die het allemaal wel weer draaiende heeft (met ongetwijfeld steun van Rinke). En tot snel!

  4. En tussen de wijnscherven, taartbaksels een polkadotje en extra vergaderingen ook nog tijd voor het (laten) speuren naar een Russische wetenschapper? Petje af hoor. Ben benieuwd wat er uitkomt. Oja, en Nisse gefeliciteerd natuurlijk. En voor Neeltje beterschap.
    Ik had dit weekend ook een kinderfeestje. Hoorde ik vanmorgen op school dat één kind het daar vreselijk had gehad. Ik was perplex, want ik had een andere indruk. (en was idd. ook een beetje boos. Zo, Novy, nu weet je ook waarom ik er vanmorgen zo bijliep…). Ik vind moeder zijn soms ook best ingewikkeld.

  5. O, en nu heb je er geloof ik ook nog een Parijse bewonderaar bij. Genereert nòg meer werk, zo’n geliked blog…..

  6. Het klónk ook als een feestje! Nisse was zo lekker jarig aan de telefoon!

  7. Argh, soms komt ook alles tegelijkertijd, … of te vroeg. ;-)
    Fijn dat het lukte om de boel de boel te laten zijn en te genieten. Visite die zou beginnen te zeuren over een vlekje hier of een stofvlokje daar… die zou je gewoon niet meer moeten uitnodigen. ;-)

    Of een zwabber in de handen geven. Nog beter.

    En ach, Pixie… moeilijke beslissing, terwijl het dus niet eens echt een beslissing is… wat moet, moet. En als jullie Piraat Pixie daardoor nog heel lang bij jullie kunnen houden… Hij kan het zeker hebben. Aye aye!

Geef een reactie

