Triple A

Al sinds op school de plusgroep geïntroduceerd werd heeft Jip het er over dat hem dat nou toch ook zo leuk lijkt. Nisse mocht wel direct naar de plusgroep en verhaalt elke maandag over wat hij er gedaan heeft. Hij leert er over de werking van de hersens, over morse, over molens, over hoe je zelf een telefoon kunt fabrieken, van alles komt aan bod. En Jip, Jip wil dat dus ook. Maar ja, als je voor de plusgroep in aanmerking wil komen, moet je erg goed scoren op de Cito-toetsen.

Vol verwachting sloeg Jip vorige week zijn rapport open: ja hoor, op zowel taal, rekenen als begrijpend lezen een A! ‘Alsjeblieft, vraag meester of ik naar de plusgroep mag!’, was Jips dringende verzoek toen we naar het tien-minuten gesprek gingen. Dat deden we en meester zou in beraad gaan. Binnen twee weken zouden we het horen. De volgende dag kwam Jip al stralend uit school: ‘Het mag! Het mag! Dinsdag begin ik!’ Ik vind het zo leuk voor hem!

 

20120213-153224.jpg

Hoe je van een pannenkoek een baard kan maken, dat hoeft hij er in elk geval al niet meer te leren.

15 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

15 Reacties op “Triple A

  1. Mooi.
    Fijn he als ze er zo’n plezier in hebben!
    Good job, Jib.

  2. Go Jip!
    En met die pannenkoekenbaard ben je net je vader!

  3. Jannie

    Ah, wat leuk! En wat lijkt hij op zijn papa! (En al typend zie ik dat ik niet de eerste ben die dat schrijft ;))

  4. PannenkoekenBaard dat is zeker een A waard!!
    Jip(pie)!

  5. Marga

    Gelukkig geen krenten(pannenkoek)baard. Hij staat Jip wel erg leuk hoor

  6. Eline

    Hiep Hiep Hoera! Goed zo, Jip!

  7. jm

    Very proud of ya JiP! :-)

  8. :-) Plusklaslessen zijn geweldig. Hadden we dat vroeger ook maar. Ik zie met hoeveel plezier Ivar er heen gaat. Wat fijn dat Jip ook mag!

    • sanneke

      Ik hoorde vroeger bij de eerste lichting op mijn basisschool die een plusgroep-activiteit mocht doen. Samen met een meisje dat een klas hoger zat, leerde ik kantklossen. Ik weet niet hoe lang elke week een uur kantklossen. Heel meditatief en ik denk niet dat veel mensen van mijn leeftijd nog kunnen zeggen dat ze kunnen kantklossen, maar tjonge, wat is die plusgroep leuk geworden in de tijd die er tussen zat! Jip mocht gisteren een fictief pretpark ontwerpen en daar een kostenberekening voor maken. Hij vond het zo leuk!

  9. Whahaaa, die foto. Geweldig. Hier ook een plusgroepganger. Alleen beseft ze het niet, want de plusjuf neemt alle kinderen wel eens in een groepje mee. Dus ook juist de nietplussers. Voor Olief is het geweldig, zoals haar juf zei “dan kan ze ook eens praten op niveau” gheghe. En inderdaad, andere onderwerpen en uitdagingen. Zo vertelde ze vandaag over Afrikaanse maskers aan tafel (ik leer ook bij :)) maar vraagt ze sinds kort bij elk boek ook geïnteresseerd naar de titel en naar wie het geschreven en getekend heeft. Hoop dat Jips verwachtingen vervuld gaan worden!

    • sanneke

      ’t Is een uitkomst, net dat beetje meer. Jip is na 1 keer plusgroep al helemaal in de wolken: ‘Ik denk dat ik Sanna vanmiddag maar vraag of ze komt spelen, kunnen we verder met onze berekening voor het pretpark.’

  10. Nicolet

    Wat gaaf voor hem!

  11. Wien

    Fijn voor je Jip! Veel plezier!

  12. Ik word echt super vrolijk van die pannenkoeken foto!

Geef een reactie

