bananenschaatsen

De winnares van de jurk zal eerst dit logje door moeten ploeteren. Wat best lastig kan zijn als je een hekel aan schaatsen hebt. Sorry, winnares.

Mijn inmiddels weer opgeknapte man kreeg ouderwets ijsvrij en mocht een uurtje eerder naar huis dan normaal. Super, kon hij zijn nieuwe schaatsen uitproberen. Toen hij ze kocht zei hij: ‘Deze zijn zo stevig, wie weet kun jij hierop wel schaatsen.’ En ik keek verlangend naar die stoere ijshockeyschaatsen, maar ja, dat wiebelbekken hè. Een uitprobeersel op nieuwerwetse houtjes was in elk geval na twee voorzichtige schaatspassen op het ijs al als mislukt bestempeld. Tja. Sommige dingen moet je gewoon niet willen.

Op de vaart naast het huis bond Rinke zijn schaatsen onder en kuchte: ‘Ahum. Bananenvoeten.’ Gegiebel van Neeltje, normaal is zij degene die nog wel eens met bananenvoeten rond loopt. Hij wisselde zijn schaatsen en verrek… nog steeds bananenvoeten. Hé, maar wacht eens… ’t waren twee rechter schaatsen! Snel terug naar de winkel, waar ik ’t het geld voor mijn houtjes weer terug kreeg en Rinke zijn ene rechterschaats voor een linkerexemplaar inruilde. Daarna gingen we door naar Doosje. Daar kun je behalve picknicken ook goed schaatsen hadden we gehoord. Een meneer die even uitpufte van het schaatsen op het vlonder waar wij onze schaatsen aantrokken, vertelde wat er zoal voorbij kwam schaatsen: ‘Kijk, dat jonkie, dat wordt een hele goeie.’ en inderdaad zagen wij een klein manneke in officieel schaatstenue als een ware pro voorbij sjezen. ‘En die jongeman daar, da’s … (sorry, ben zijn naam vergeten), een erg goeie shorttrackschaatser.’ De lat lag hoog dus. Jip schaatste er al snel vandoor. Tot mijn verbazing schaatste Rinke hem zo achterna. Nog wel wat wiebelig, maar toch. Wat mooi, vader en zoon zo te zien. Ik hielp Nisse en Neeltje wat vooruit te krabbelen en toen kwam Rinke vragen of ik niet ook…

De eerste drie meters dacht ik ‘Nee, ik durf dit niet, dit kan nooit goed gaan!’, maar voor ik het wist was ik 50 meter verder. Ik heb gescháátst.

20120212-123733.jpg

20120212-124126.jpg

20120212-124055.jpg

20120212-124214.jpg

20120212-123852.jpg

20120212-123933.jpg

20120212-124026.jpg

En dan nu de uitslag van de give-away!

Eerst probeerde ik zo’n internet random generator uit. Daar kwam nummer drie uit. Maar ik vond het toch wat kaal, zo’n random generator, dus scheurde ik snel wat lootjes tijdens de pianoles en liet Neeltje er een uit trekken. Liet nummer drie nou precies degene zijn die er ook op het lootje stond dat Neeltje trok…

Lieve Iben, dat jij en James maar net zo veel plezier mogen hebben van de jurk als Neeltje en ik hebben gehad. Ik stuur ‘m naar je toe!

11 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

11 Reacties op “bananenschaatsen

  1. Oh. Ohh. Dat zijn mijn jeugdfoto’s. Maar dan nu. Zucht. Ik leende mijn schaatsen uit toen het ooit nog eens zo koud was. Want in Antwerpen ligt geen natuurijs. Zijn geen sloten of bevroren grachten. Niks.
    En nu zie ik zomaar terug hoe het was toen ik klein was. Zo mooi. Dank je!

  2. Wien

    Heeeeeerlijk, lekker schaatsen! Gefeliciteerd Iben :)

  3. Jiehoe!! Dankjewel lieve Neeltje! En Sanneke natuurlijk :)

  4. Ik heb je de Versatile Blog Award toegekend :)

  5. Esther

    Haha: ‘… nog steeds bananenvoeten…’ :)

  6. Wel nondepie.
    Ik heb gewoon een give away gemist.
    Nu moet ik ook nog gaan kijken naar wélk jurkje dat dan is.

    Hoera voor Iben!

    En heerlijke foto’s natuurlijk!

  7. Oh. Om je tiet te ontbloten.
    Ja, daar heb ik natuurlijk toch niks aan.

    Hoewel.

Geef een reactie

