Het weekend van het kippenvel

In Utrecht vond afgelopen dagen het weekend van het kippenvel plaats in Tivoli de Helling. Dj St. Paul nodigde een aantal bands uit waar je volgens hem kippenvel van zou kunnen krijgen en draaide zelf de boel verder aan elkaar. Wij wilden er de zaterdagavond naar toe, met Gerco en Nicole. Helemaal eenvoudig was dat organisatorisch gezien nog niet; ik zou de kinderen naar Rinkes ouders brengen met de trein (al met al een reis van dik twee uur), Rinke moest werken en zou met de auto naar Utrecht-Lunetten komen, waar ik dan weer met de trein naar toe kwam. Samen wat eten en dan kippenvel halen!

Het eerste deel van de reis verliep perfect, al brachten we het grootste deel van de reis met z’n vieren op een tweepersoons bankje door op het balkon. Knus. Ik had bananencake meegenomen waar de andere balkonreizigers op vlasten. Gelukkig had ik genoeg bij me. Vlak voor station Amersfoort stroomde het balkon echt vol en stond er ineens een lachende dame voor me. Ze bleek mijn log al jaren te lezen en herkende ons. Hoe cool is dat! Caroline, ik vond het leuk je te ontmoeten!

Mijn tweede treinreis verliep ook prima en ik telde de stations af tot ik Rinke zou zien. Utrecht-Lunetten, wat een prozaïsche plaats om af te spreken. Da’s dus echt niet meer dan een bushalte, hè? In de snijdende wind stond ik te wachten tot Rinke kwam. Ik zag twee politiewagens, een lijkwagen en werd benaderd door een man:

‘Mag ik u wat vragen?’

‘Ja.’

‘Mag ik uw kleingeld?’

‘Nee.’

‘Oh.’

Beleefde overvallers die nee accepteren, waar vind je ze nog? In Utrecht-Lunetten!

Ondertussen was voor mij het weekend van het kippenvel duidelijk al begonnen. Ongelooflijk, wat had ik het koud. Waar in godsnaam bleef Rinke? Die bleek dus op goed geluk op zoek te zijn naar mij, want Claire, ons navigatie-syteem, had de hele weg nukkig gezwegen en haar schermpje op zwart gehouden. Ook de weg naar Tivoli de Helling moesten we zelf maar zien te vinden. Lief stratenboek, wat was ik blij je nog in de auto te vinden. Het ‘samen eten’ werd samen in de auto een klef broodje van het tankstation eten, heel romantisch, ik nog steeds bibberend. Ik vond echt dat ik genoeg kippenvel gehad had voor een weekend, nog voor het festival begonnen was.

Gelukkig kwam daarna het warme bad in de vorm van Gerco en Nicole en fijne muziek. Al moet ik zeggen, voor de eerste act, Rebecca Sier, liep ik nou nog niet echt warm. Maar daarna, daarna kwamen de Intergalactic Lovers het podium op om hun spullen klaar te zetten. Ik liep naar het podium, zangeres Lara zag me en sprong zo het podium af, recht in mijn armen. Zo fijn haar weer te zien en een Vlaamse waterval over me uitgestort te krijgen. En dan het optreden, gedreven en nog aanmerkelijk verbeterd sinds Into The Great Wide Open. Lara, tussen de liedjes door grappend als Comedy Kip, maar als ze zong was ze vol vuur. Dat vuur sloeg ook wel op mij over, eindelijk kreeg ik het weer een beetje warm. Echt, ik had Howl op moeten nemen, wat een stomende, fantastische uitvoering zetten ze neer. Maar helaas, meer dan een fotootje heb ik niet…

Loney, Dear er na was bij vlagen briljant, maar schoot soms ook wat door in zijn maniertjes. We sloten af op de dansvloer, heerlijk, eindelijk weer eens dansen! En toch wist ik ’t nog niet helemaal met de draaikunsten van St. Paul. Hij draaide mij wat te gezellig. Mag ik voor mijn verjaardag een obscuur discotheekje in Meppel waar lekkere vuige niet-mainstream muziek gedraaid wordt?

21 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

21 Reacties op “Het weekend van het kippenvel

  1. Martine

    Wanneer ben je jarig :-)

  2. Gelukkig dat het uiteindelijk toch nog goed kwam!

  3. sanneke

    Op 25 juni. Ik ben dus nog lang niet jarig. :)

  4. Ik hoop dat ik dan voor je verjaardag uitgenodigd ben…

  5. Brr, ik zit hier gewoon mee te bibberen!

    En je bent dus ondertussen gewoon een BB-er, een Bekende Blogger :-)

    • sanneke

      Een BB-er! :) Tja, als je ziet wat een aantallen mensen er komen lezen, is het niet gek als je een keer een lezer tegen komt op zich, maar nog nooit eerder was het me overkomen dat iemand me er zo maar op aansprak. Geweldig leuk vond ik het. En ja, brrr. Nog steeds.

  6. tienke

    Als we nou met meerdere mensen dat ‘obscure-discotheekje-met-lekkere-vuige-niet-mainstream-muziek’ van de sint vragen?

    • sanneke

      Dat moet toch kunnen zou je denken. :) Maar waar dan, hè? Net als de kinderdisco onder in wijkcentrum de Poele?

      • Tienke

        ik heb daar ‘vroeger’ met vriendinnen wel eens een ‘obscuur’ feestje gegeven, niet erg gezellige plek hé… De kerk ernaast heeft een grote kelder met een bar, maar of die iets hebben met ‘obscuur’ en ‘vuig’? Dát weekdanweernetnie :)

        • sanneke

          Haha, dat heb jij gewoon echt al gedaan!! Maar nee, niet echt een gezellige plek. En och, die kosteres van de kerk, ze kreeg het al zo zichtbaar warm van vriendin Irene die er kwam zingen, ik zal haar dat ‘vuig en obscuur’ maar besparen.

  7. Gelukkig zijn er beleefde overvallers. :)

  8. HNK

    Eind maart host ik Let’s Get Lost in het obscure Eureka te Zwolle. Rats on Rafts (denk aan Joy Division/Fall/New Order) spelen, ik draai. :)

  9. Er zouden meer van dat soort overvallers moeten zijn.

  10. Oh ik wil ook komen.
    En dan voor één avond in mijn gothic-fase zitten.
    Of grunge.
    Weet ik het. Iets met zwart, depressief en kistjes.
    Ik wil gewoon niks missen hè.

    • sanneke

      Mag best hoor, Susy, op je kistjes in je gothic outfit komen. Als je het niet erg vindt dat ik dan gewoon op mijn hakken in een jurkje met je dans.

  11. Wien

    Wat is dat heerlijk hè, dánsen! Zou dat ook graag weer eens, onbekommerd, doen!

  12. Hm, bananencake, dansen, fijne mensen…klinkt goed allemaal. Ik hoop dat het zonnetje van vandaag je kippenvel weer heeft weggejaagd. ..
    Lunetten?, Lunetten? Oja, dat ken ik natuurlijk van de filemeldingen op de radio.

  13. martijn

    Bananencake… klinkt erg lekker! Maar wat is “vlasten”? Hopelijk is de kou weer helemaal uit je lijf.

Geef een reactie

