Wat je het best kan doen als het stormt

Ah. Ik had dus gisteren in Amsterdam moeten zijn. Of op 22 december in Rotterdam, waar ik haar vader Chris ook ooit zag. Want ik ben bang dat overmorgen in Gent, de dag er na in Wenen of de dag daar weer na in Budapest me niet gaat lukken.

Dus doe ik het maar met de filmpjes. Gisteren ontdekte ik het prachtige filmpje dat Matthu Placek maakte bij A Thousand Thieves van Trixie Whitley en ik moest het drie keer kijken voor ik ging slapen. Vanmorgen moest het meteen weer aan toen ik wakker werd. Trixie, tenger maar zo krachtig in haar Balenciaga jurk. En als je nog niet wist wat je het best kan doen als het stormt: er hard tegenin zingen en kijken wie er sterker is, de storm of jij.

 

Op Trixies eigen site vond ik nog een huis-, tuin- en keukentafelfilmpje. Ik moest er van huilen. Vond het zo erg dat er nooit meer nieuwe muziek van haar vader Chris Whitley uit zou komen (hij overleed een paar jaar geleden), terwijl ik zo hield van het bijzondere geluid dat hij uit zijn gitaar kreeg, van zijn stem. Daar aan haar keukentafel laat Trixie horen dat zij hetzelfde geluid in zich heeft. Zo puur, zo mooi.

5 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

5 Reacties op “Wat je het best kan doen als het stormt

  1. Ik postte het eerste filmpje gisteren ook, ik krijg het maar niet uit mijn hoofd. Volgende week ga ik naar haar concert, ik bereid me nu al voor op kippenvel.

  2. Jacomien

    Dank je wel voor deze prachtige ontdekking!

Geef een reactie

