after de afterparty

Ik veeg de kruimels chocoladetaart en couscous van de tafel, ruim de vaatwasser in, maak mezelf een espresso. Wat kaal lijkt het ineens, alleen met de kinderen thuis. Ook al zijn het er vier vandaag, met Luca er bij. Rinke is weer naar zijn werk, alle vrienden die we de afgelopen dagen zagen zijn ook weer op hun werk of in hun eigen huis. Ik wou dat de afgelopen dagen nog niet afgelopen waren. We vierden de preparty, de party, de afterparty en de hé-nog-een-party. Hedonisme is mijn middlename, laat mij maar al kletsend in de keuken wat lekkers in elkaar zetten met een wijntje in mijn hand, potjes poolen, ’s nachts op de stoep staan in mijn baljurkje (zonder jas, kon best) met een glas champagne in de hand omgeven door vrienden en vuurwerk, middernachtelijk handlezen, de tijd vergeten, genieten van de kinderen en van de kinderen van vrienden die een beetje eigen voelen, de stad doorrennen op nieuwe laarsjes met hoge hakken om een trein te halen (die trein vervolgens toch nog missen, wat niet aan de laarsjes lag, maar aan de kapper die mijn haar niet los wilde laten. Ja, visualiseer dat maar eens.). In die gemiste trein zaten ook weer vrienden, die ons opwachtten op ons thuisstation en waarmee we vervolgens de wonderbaarlijke hoeveel-mensen-kunnen-er-in-onze-auto truc uitvoerden. Daar zijn geen foto’s van, nee, daar gaat onze Guinness book-of-records vermelding.

Vannacht lag ik wakker van de storm en in mijn hoofd stormde het ook nog een beetje na van al de gesprekken die ik de laatste dagen voerde, van al het fijns. Zometeen weer aan het werk, nog niet op school maar thuis. Maar eigenlijk wil ik het nog niet loslaten, nog maar even de foto’s kijken dan.

32 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

32 Reacties op “after de afterparty

  1. Bij foto 7 maakte mijn hart even een sprongetje…
    Verder heb ik deze week wat opstartproblemen. En dat terwijl ik eigenlijk geen vakantie heb gehad. Kun je nagaan hoe intens het weekend was!

    Nu wil ik trouwens wel je nieuwe kapsel zien!

  2. iris

    Wat heerlijk om te zien. En laatst die foto’s van Rinke toen Neeltje net geboren was: wat ziet hij er nu anders uit! Zoveel meer haar:-) Staat hem goed trouwens.

  3. Wow. Die foto van HNK en NienkeB is geweldig!!!
    En verder ben ik blij dat ik niet op de foto’s sta, maar alleen mijn leuke dochters.

  4. HNK

    Top! Quote van Tijmen die in mijn hoofd blijft hangen: ‘je bent de keu’!

  5. iris

    Als ie weer dreigt met de kapper, zet het op twitter, dan gaan we een demonstratie organiseren.

  6. metinrealist

    happy new year beste wensen en prettig nieuwe jaar 2012

    groeten uit s hertogenbosch noord brabant

  7. Terrebel

    Wat een heerlijke gelukzaligheid! En het mooie is: dit kan elke dag. Echt waar! Wij hoeven het helemaal niet “druk” te hebben of “nuttig” te zijn of ons “serieus” op te stellen. Echt niet.

    • sanneke

      Hmm, nee, niet elke dag. Mijn liefje weer naar zijn werk, ik thuis, alleen dat is al afkicken na een aantal dagen samen. En ik heb zulke lieve vrienden waar ik heerlijke dagen mee gehad heb, maar die wonen nou eenmaal niet om de hoek. De dag na zoveel feestelijkheid en gezelligheid, tja, dat is voor mij echt even afkicken. Ik heb een kater, morgen voelt het wel weer beter.

  8. Die foto waar Rinke een soort baby-pool-les geeft, heerlijk actieplaatje. En wat doet Bo daar, ze is toch geen jury bij een soort peutertalentenjacht ofzo. Jammer dat er geen geluid zit bij die foto.

    • sanneke

      Haha! We gingen chinees fonduen. Koosje Jans wilde het ook wel proberen. En Bo was even wat met de kleine meisjes aan het instuderen. Zoals alleen Bo dat kan.

  9. Nicolet

    dat ziet er uit als of je een hele fijn tijd hebt gehad. De warmte straalt zo van het scherm af

Geef een reactie

