En de zee neemt 2011 met zich mee.

Terwijl ik heel lang het gevoel had dat de zomer nog moest komen, moet ik nu ineens erkennen dat het jaar al weer voorbij is. Maar hoe kán dat nou, ik zat er net lekker in! Er zijn jaren geweest die stormachtig waren, vol zorgen, dat ik blij was als het jaar ten einde liep en ik met Rinke hoopte op een saai komend jaar. Maar 2011, dat was een prima jaar.

Het begon al zo geweldig, met de Sushi-date. Uit met een club dames van het www, met Novy logeren bij Quirk, vlak voor Quirk mijn nieuwe zusje zou worden. Maar het allergrootste hoogtepunt van het jaar was toch wel de magische week op Vlieland. Zoveel vrienden en familie samen op één eilandje. Omgeven door de zee, door muziek. Mooier kon het niet.

Verder plukte ik er dit jaar weer een aantal prachtige mensen bij voor in mijn boeket vol vrienden. Wat een geluk, al die verschillende mensen om me heen waar ik van houd. Jullie kleuren mijn leven! Ik genoot van Rinke, Jip, Nisse en Neeltje, die ook allemaal een heel goed jaar hadden. Ik genoot van mijn werk, waar ik af en toe bijna in verzoop, maar dat ook elke werkdag zorgde voor veel plezier. Ik genoot er van eindelijk tijd te hebben met mijn broer, schoonzusje en kleine neef in Nice.

Het minpunt van dit jaar: iets met vergeten op tijd papieren in te vullen voor de belastingdienst en diezelfde belastingdienst die ons vervolgens vergat en dat wij toen mochten proberen de zaak weer recht te trekken… Bijna een jaar zaten we heel krap. Ik leerde erg zuinig zijn. Iets dat bijna een sport werd, maar af en toe ook bijzonder onaangenaam was. Gelukkig keerde het tij vlak voor Sinterklaas (timing, belastingdienst, timing).

En ach, er overkwam ons nogal eens wat bijzonders op muzikaal gebied. De missie van Nisse om zijn tekeningen bij Agnes Obel en Eefje de Visser te krijgen die nog lukte ook. De ontmoeting met de Intergalactic Lovers en hun bijzondere frontvrouw en gisteravond de plotselinge uitnodiging voor een winter-barbecue met Spinvis. Eh ja, die had ik ook even niet aan zien komen. Via facebook heb ik al lang contact met Martine. Haar man speelt in de band van Spinvis, ik vertelde haar gisteren dat ik een lijst had gekocht voor om de prachtige gesigneerde poster die ze me stuurde en hoe mooi ik de cd wel niet vind, waarop ze zei: ‘Dan kom je toch naar onze winter-barbecue, kun je ze allemaal ontmoeten!’ En ik was -waaah!- nogal flabbergasted, maar dacht: ‘Weet je, we doen ’t gewoon!’. Dus kleedden Rinke en ik ons snel om en stuurden Martine een facebookberichtje, want we hadden geen idee waar die barbecue dan wel mocht zijn. Maar er kwam geen bericht terug. Toch gaan? In de hoop dat dat berichtje dan onderweg wel zou komen? En de kans lopen dat ’t niet zou komen omdat Martine druk met feesten was en dan eindeloos rondjes door Nieuwegein rijden in de regen met het raampje open in de hoop ergens geluid van feestgedruis op te vangen? Wel iets voor een liedje van Spinvis eigenlijk.

We besloten het er niet op te wagen. Richtten eindelijk onze klerenkast in (dat eindeloze project lijkt hiermee dan toch af te komen) en gaven de overloop een geweldige metamorfose. ’s Nachts vonden we een balend berichtje van Martine: ze had FB nog wel gecheckt, maar mijn bericht was pas om 01.00 uur binnen gekomen. Tja, dan was het niet meant to be voor gisteravond neem ik aan. We maken het komend jaar goed, Martine!

Lief 2011, dank je voor het grote geluksgevoel dat ik dit jaar bij me mocht dragen. Straks haal ik Jip, Nisse en Neeltje op die nog even logeren bij hun pake en beppe en rijden we samen door naar Tijmen, José en Koosje Jans, waar HNK en Nienke ook zullen zijn. Perfect gezelschap om het nieuwe jaar mee te verwelkomen!

Heb een fijn 2012!

Gegroet van alle leden van de Santenkraam! Ja, ook van mij dus, maar iemand moet toch de foto's maken.

De zee mag 2011 meenemen.

Er spoelde een boel liefde aan mijn kust aan dit jaar, als ik nou weer wat meegeef aan de zee, vissen jullie het er dan weer uit? Ik wens jullie veel liefde en geluk voor 2012!

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “En de zee neemt 2011 met zich mee.

  1. Wat een mooi logje! Jij bent zo’n fijn positief mens, ik hou daarvan.
    In 2012 hoop ik je te ontmoeten. Veel plezier bij Tijmen en José en
    Koosje Jans!

  2. Lieverds, wij vissen er wat geluk uit (Liefde in overvloed, hier :-D), en wensen de voltallige Santenkraam een net zo’n mooi nieuw jaar, exclusief lastigvallende B-dienst, inclusief Spinvis-meet-and-feed! Maak er wat van!

  3. Ik wens jullie nóg zo’n fijn jaar toe lieve Santenkraam! Maak er wat moois van. Maar dat kan ik aan jou wel toevertrouwen.

  4. HEAR hear! fijne jaarwisseling en veel liefde voor 2012. xx

  5. Nicolet

    Wat fijn dat ik in 2011 mocht mee lezen met je leven via www. Een heel fijn 2012 gewenst. Ik blijf mee lezen.

  6. Wat een ontzettend mooi logje is dit.
    fijne jaarwisseling voor jou en je mooie gezin!
    Geniet ervan….2012 wordt prachtig.

  7. José

    Zucht… wat heb je het weer heerlijk beschreven. Ik krijg er (positief) kippenvel van, en ook van de gedachte dat we jullie zo alweer zien.

  8. Een goede jaarwisseling en veel gezondheid & liefde voor het nieuwe jaar. Mooie gedachten over liefde & zee, ik vis er graag wat uit :)

  9. Je lijkt me een fijn mens Sanneke en daar horen fijne mensen bij. Ik hou niet zo van vissen en weet ook niet welke zee jouw zandhartje meenam. Maar liefde is gelukkig ook in de lucht. En de plaatjes zijn weer prachtig. Voor mij was dit het eerste single-jaar. En ik moet zeggen, dat beviel me wel. Als ook ik nu eens leer om op tijd papieren in te vullen, wordt het vast een goed jaar. Met een iets zonniger zomer.
    Voor jullie alle vijf een fantastisch 2012 gewenst!

  10. Mooi gezegd en geschreven.
    En ook ik wens de voltallige Santenkraam een mooi, gelukkig en liefdevol 2012.

  11. Suis

    Voor
    Ook voor jullie hele fijne dagen. Ik hoop voor volgend jaar weer met net zoveel plezier jullie verhalen te lezen. Liefs, suus

  12. Lieve Sanneke, Rinke, Jip, Nisse en Neeltje!
    Wij wensen jullie een nog zo’n fijn jaar! Veel plezier en een hele fijne laatste dag van 2011! XXX van Siep & co!!!

  13. Het klinkt inderdaad als een prachtig jaar met deze opsomming. En soms zijn de mindere ervaringen – opeens zuinig moeten zijn – toch leerzaam en nuttig. Alle negatieve dingen hebben positieve kanten. Een gelukkig en gezond 2012 gewenst

  14. Ach wat mooi weer Sannie!
    Jij lijkt zo vaak gelukkig, mooi is dat!

    op die fokkers van de Belastingdienst na dan.

  15. Voor jullie precies hetzelfde!

    En wat een prachtige foto’s weer. En wat leuk dat ik jou in 2012 gewoon live ga zien!

Geef een reactie

