Cheesecake-kerstmis

Na een super eerste kerstdag bij mijn vader aan zee, waar we heerlijk wandelden en samen kookten, brachten we tweede kerstdag door bij Rinkes ouders. Voor de meeste mensen heel gewoon natuurlijk, kerst met je familie doorbrengen, maar ik bracht kerst ook door met een blogvriendin, Quirk. Vorig jaar hoopte ik nog bij de voor het derde jaar op rij mislukkende wensballon -hij vloog finaal in brand dat jaar- dat dat er ooit van zou komen, et voilà, het was al zo ver. Logischerwijs lukte het dit jaar voor het eerst wel om de wensballon de lucht in te krijgen en dan niet meteen een boom in, zoals het eerste jaar. We hadden Quirk er gewoon bij nodig.

Quirk had sterrenkoekjes gebakken als cadeautje. Maar hee, ik ook! En nee, echt, Quirk en ik hadden niets afgesproken over wat we aan zouden trekken. Verder was onze tweede kerstdag waarschijnlijk de gedroomde tweede kerstdag voor vriend Tijmen geweest: met heel veel cheesecake. Gerco had cheesecake meegenomen als toetje, maar toevallig had Rinkes moeder er ook al een voor bij de thee gemaakt. En raad eens wat we op derde kerstdag aten bij mijn vriendinnetje Iris (Eye-Riz, volgend jaar hebben we ons 25-jarig vriendinnen jubileum), nadat we met onze mannen en kindertjes naar het Spoorwegmuseum waren geweest… Nu we overigens eens geen fikkende wensballon hadden, ging spontaan het brandalarm in het Spoorwegmuseum af. Er bleek niks aan de hand, maar voordat ze daar achter waren, was toch al zeker de helft van de bezoekers verdwenen. Fijn zo’n ontruiming, ruimt lekker op.

Maar goed, de conclusie van deze kerst: wij zijn niet origineel. Of: wij houden heel eensgezind van sterrenkoekjes, zwarte pofmouwtjes en cheesecake.

koekie Quirk

koekie San

De gezusters Pofmouw

Gerco met zijn cheesecake

Aukje met haar cheesecake

Iris met haar cheesecake

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “Cheesecake-kerstmis

  1. Ja, ik hou ook van pofmouwtjes, cheesecake en sterrenkoekjes!

  2. Vink allemaal leuk en lekker!
    Fijn dat jullie zo’n heerlijk dagen hebben gehad.

  3. Pfff, ik heb al in geen tijden cheesecake (of nog lekkerder: kwarktaart) gehad. Mijn kerst was super, maar ik was tweede kerstdag best graag even langsgekomen.

  4. Novy

    Haha. Gezusters pofmouw.
    Ik ga ook een cheesecake maken.
    Nu.

  5. Mmm! Recepten?
    Heb het zelf één keertje gemaakt, was niet zo’n succes (9 pakjes mon chou…).

  6. Irene

    Bij ons geen brandalarm in het Spoorwegmuseum en jee wat was t (te) druk op 2e kerstdag. Niet alles kunnen bekijken zagen we later op de plattegrond. Wel lekker geschaatst overigens en met open mond rond de Arend gelopen. Leuk museum!

  7. Say cheese…cake!

    Ik moest zo grinniken om je Spoorwegmuseumvalsbrandalarmbericht op FB. Lekker joh: de helft van de drukte weg, dat struint toch een stuk fijner rond. ;-)

    En hmmmm, fijne dagen gehad, dus. Fijn!

Geef een reactie

