verborgen huisje in de stad

Ze zat naast me bij de kapper met lila Marge Simpson haar en als ze lachte kreeg ze twee grappige rimpeltjes in haar neus. En ze lachte veel, om Jip, Nisse en Neeltje die ook mee waren. Het lila Marge Simpson haar zou omgetoverd worden in een geweldig hel geblondeerd kapsel. ’t Was bij mijn favoriete kapper in Zwolle dat we elkaar ontmoetten en nadat we er de deur uit liepen wist ik niet of ik haar ooit weer terug ging zien. Maar ik zag haar terug. In Meppel nog wel. Bleek ze gewoon in mijn eigen stadje te wonen, les te geven en portemonnees en kettingen te ontwerpen (niet klikken op de link! Niet klikken! Anders wilt u er ook een!). Ze had nog een naam ook. Dorothea.

We ontpopten ons als geweldige straatkletsers, zij raakte zwanger, haar haar veranderde van hel blond in minstens zo leuk bruin, we gingen samen wandelen achter de kinderwagen met haar kersverse zoon, maar gisteren pas kwam ik bij haar thuis.

Doro’s huisje is verstopt in de stad, achter de bakker, net waar je geen huis verwacht en ze woont er met haar twee mannen. De ene nog heel klein en toppunt van schattig en stralend, de ander grafisch vormgever, deel van het brein achter het briljante Open Huis op Facebook en muzikant. Rinke nam zijn mandola maar mee dus.

Eigenlijk zouden we alleen wandelen en chocolademelk drinken, maar we kwamen mooi niet meer weg. Hoei, wat gezellig! Scrabble spelen met de kinderen met live muziek vanaf de bank, een papdouche van kleine Ferre voor Neeltje, een geïmproviseerde maaltijd en uren die zo maar zoek raakten. Ik waande me PJ Harvey op de autoharp. Nisse bleek toen we weggingen het gepresteerd te hebben zijn fietssleutel van zijn één dag oude fietsslot al kwijt te zijn, dus lieten we als tijdelijk aandenken zijn nieuwe fiets achter.

Wat dankbaar kun je zijn om mooie mensen, zo maar heel dicht in de buurt. Lieve Dorothea, Wijtze en Ferre, dit gaan we vaker doen! Morgen komen we Nisses fiets ophalen, goed? Mijn lesdag liep vandaag nogal uit de hand, morgen meer tijd er voor.

Best leuk hoor, ons stadje.

Neeltje in een deuk: 'Een mamma met een snor!'

Achter de bakker is het gezellig.

De afgebladderde nagellak-club.

Mooi Ferretje

Tulpenmondje

PJ Ziermans. Alleen de verentooi mist nog. En oké, 't vermogen liedjes uit die autoharp te krijgen.

Muzikale mannen

Scrabble met stukjes apple.

Neeltje met een bolle appelwang vlak voor de papdouche.

All is fun!

19 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

19 Reacties op “verborgen huisje in de stad

  1. Als een kersje op de appelmoes, helemaal leuk!

  2. José

    Wat een warmte straalt er uit dit logje… echt iets voor een koude winteravond waarop het hier weer is gaan sneeuwen. En inderdaad een prachtig mannetje, die Ferre.

  3. Ri

    Je krijgt terug wat je uitstraalt. Wat een verzameling mooie mensen.

  4. aha! de doro waarvan ik even dacht dat ze een andere doro was! die woont inmiddels in olst met man en drie kindertjes heb ik vernomen. ;-)
    heel fijn. nieuwe mensen die je leven binnenwandelen, leuk om een stuk samen op te gaan! x

  5. HNK

    Neel met een staartje én lipstick, wow! Ziet er uit als een heerlijke dag :)

    • sanneke

      Ze wilde heel lang niets meer in haar haar, maar ineens heeft Neeltje bedacht dat ze een staartje toch wel erg leuk vindt. Aan de lipstick zou ze ook best willen, maar voorlopig doet ze ’t maar mooi met een tulpenblaadje. Gaan wij binnenkort ook weer doen, zo’n heerlijk dag, sterker nog, een paar heerlijke dagen!

  6. noelle

    heerlijk dit soort uitjes mmmm

  7. Bjizondere mensen trekken bijzondere mensen aan!

  8. Mooi he, hoe die contacten in eigen stad kunnen ontstaan!
    Hier een soortgelijk verhaal, notabene via mijn blog: zij herkende ineens Deventer in mijn foto’s – en zo nog veel meer wat we gemeen hebben, de herkenning houdt nog steeds niet op.
    En zo spraken we gewoon eens af.
    Later stond haar man samen met mijn man onder onze motorkap te sleutelen (met groot succes overigens), en kon ik na afloop tijdens het opwarmen bij een sloot koffie wel tegen de beide heren aanpraten, maar mooi dat ik niet doordrong. Ook daar was meteen de klik. Net als tussen haar jongste en mijn oudste zoon.
    Koesteren!!

    Alleen één ding: die waarschuwing had je misschien beter vóór de link kunnen plaatsen. Nu is het al te laat. Voor mij, althans. Want! (ooit. als we weer geld hebben).

  9. Doro

    Die zondag was mijn lievelingszondag.
    Wat een feestje werd het in huis met jullie gezinnetje hier!
    Dankjewel lieve Sanneke dat jullie er waren en dat je de dag zo mooi hebt vastgezet in woorden hierboven.
    We genieten nóg na :)
    We hebben trouwens ook erg lekkere thee en koffie, en nog meer gezellige spelletjes, jullie komen maar gauw weer om die uit te proberen.
    tot straks voor de fiets – heel veel liefs!

    • sanneke

      Met een glanzend lintje er om en een kus er op en een gouden randje er om – zondag. En ha, net nog even heel snel weer, want dat kan dus zo maar! Wat een luxe! X

  10. Heerlijk, zulke mensen in je stad leren kennen!

    • sanneke

      Absoluut, net als zulke mensen die ineens een nachtje komen logeren en ons huis vullen met gezelligheid. Superfijn dat jij en dat lekkere ding van een Koosje Jans er even waren.

Geef een reactie

