Een alfabet boven je bed.

Aan Sinterklaas:

Een schot in de roos was het, het boek ‘Handboek voor de geheim agent’ voor Jip. U kent Jip natuurlijk goed, die leest liever, zoals hij het zelf zegt ‘een Duckie’ dan een boek, maar van dit boek was hij in de ban. Hij kon het amper wegleggen en ja, het is al uit dus. Jip weet nu alles over het oprichten van een geheime club, wat de beste verstopplaatsen zijn en hoe je je kunt vermommen om niet ontmaskerd te worden. Het onderdeel ‘geheimtaal’ had zijn speciale interesse. Dat bleek ook toen ik hem gisteren zijn nachtzoen kwam brengen. In het behang geprikt zag ik zijn verzameling: de dromenvanger die zijn pake en beppe voor hem mee brachten uit Amerika, zijn ‘superelftal’ (waar ik me nog steeds over verbaas, want hij heeft niet echt iets met voetbal verder), zijn lijst met lieve vrienden met Tijgertje Minoo er aan hangend, de flyer voor de eindexamenexpositie van mijn leerlingen van vorig jaar en de foto van zijn vriendinnetje. Over voodoo weet ie nog niets overigens, die spelden zijn gewoon versiering. Maar wat zag ik daar nou tussen? Een alfabet? Op de muur?

‘Eh ja, ik moest even wat uitproberen. Voor geheimtaal.’

‘En dat deed je toen maar op de muur?’

‘Ehm. Ja.’

‘Maar er liggen blaadjes op je bureau.’

‘Wel netjes geschreven.’

‘Dank je.

’t Hoort niet natuurlijk. En behang lospulken ook niet. Of er 30 spelden op drie vierkante centimeter insteken. Maar ik ben bang dat ik er ook toe in staat zou zijn geweest. Of ben. Boven ons eigen bed schreef ik immers ook, in geheim glow in the dark schrift. En een stukje alfabet staat er ook boven ’t bed.

Goed cadeau dus, Sint, dank u wel! En Jip, je bent er echt een van mij. ♥

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “Een alfabet boven je bed.

  1. hihi! echt kadootjes, zulke akties van je kinderen. dat je merkt dat je toch op een bepaalde manier één bent. mooi, die verbondenheid. fijn weekend, X!

  2. Heerlijk(e moeder!!)
    Jullie kaarten hangen ook zo fijn in de keuken. Ik maak snel een foto
    we love letters!!

    Fijn weekend voor de Santenkraam xxx

  3. O en Jip behangpulken dat is zo lekker, wij hadden vroeger van dat behang met een zacht relief, dat kon je met je nagel er af steken, verslavend lekker ;-)

    • sanneke

      Wat zullen onze moeders blij met ons zijn geweest, met al die behangpulkjes naast het bed (want ik deed dat in bed). En ja, ben benieuwd naar de letters in jullie keuken! Jij ook een fijn weekend, Danemeis!

  4. Wien

    Haha, hetzelfde verslavende behang als Daan vroeger bij mij. Heerlijk. Schrijven op het behang zou ik niet durven geloof ik… Maar Jip heeft een mooi hoekje gemaakt!

  5. Hier ook zo’n behangpulkert. Vroeger was ik dat, althans. ;-p

    En nee, voor aantekeningen en probeersels is papier uitgevonden, maar als het eenmaal toch gebeurd is… is het ergens inderdaad ook wel weer bijzonder en mooi: zo’n muurtekening.

  6. haha, ik klom dus vroeger eens uit mijn raam. En schilderde met blauwe “iedereen kan schilderen olieverf, van Ravensburger” de A op de vensterbank buiten. Voor eeuwig staat die daar. En altijd als ik bij mijn ouders ben zie ik hem, haha. Love letters! Mooie trouwens bij jullie op het plankje!

  7. Dat glow in the dark, kan ik niet goed lezen. Maar daar is het natuurlijk ook geheim voor. Mijn arme kindjes hebben nergens pulkbehang in huis. Deze sadistische moeder heeft zelfs een prikkend structuurtje op de muur. De stakkers. Nu weet ik gelijk waarom ik op vensterbank/deur/toilet soms wat letters ontdek. ’t wordt tijd voor behang hier. Bedankt voor de tip.

  8. Ik had geen behang om aan te pulken, mijn behang was onpulkbaar. ;) Maar in plaats daarvan drukte ik een rijtje punaises in de muur. In de regenboogkleurvolgorde. Dat vonden mijn ouders maar curieus, geloof ik.

Geef een reactie

