Power Ranger Ninja Zeemeermin Weerwolven Kerst

Kerst, dat is toch een ultiem familiefeest, niet? Ik bedacht dat we er aan voorafgaand dan ook wel een familieproject konden doen, namelijk: versier de boom. Doel was met ons allen kerstversiering te maken, met… strijkkralen. Jip ziet normaal de lol van strijkkralen niet zo in, maar voor dit doel wilde hij ook wel aan de slag. Neeltje maakte een hartje. Ik verzon een engel, die inmiddels nog maar één arm heeft door toedoen van Neeltje, Rinke was meer van de grafische dingen, maar Nisse… Nisse ging helemaal los met de strijkkralen. Uit zijn prinsessenvormpje wist ie net als ik een engel te toveren, maar ook een zeemeermin, een zwarte piet (die dan weer niet in de kerstboom hangt), mij (met rood haar, zeg maar Sanneke van twee jaar geleden. In een baljurk.) en een power ranger ninja. De roze natuurlijk. Held Dolfje Weerwolfje verzon hij ook, mét glow in the dark maan als achtergrond en een roze glow in the dark wolvenneus. Net onder de ster die als piek dient hangt Nisses trots: Lara van de Intergalactic Lovers. Hij ontwierp een grote witte jurk met grote opstaande kraag en bijpassende handschoenen voor haar, waarin ze me eigenlijk meer aan PJ Harvey doet denken, want ik weet niet of Lara wel eens grote witte jurken draagt. Hoe dan ook, ik heb een grootse zangeres in mijn kerstboom hangen. Nisse zelf hangt er ook in trouwens, met zijn favoriete gilet aan.

Ik mocht van de dokter heel deze week niet naar school (iets met ontstoken bronchiën, te lang mee doorgelopen, nu kuur op kuur, boehoe) dus kan ik fijn naar mijn bonte boom kijken, prezi’s maken en mijn stamboom verder uitzoeken. Holladijee, waar ik een paar jaar terug nog hopeloos vastliep, kon ik nu eindelijk weer verder. Ik wist al dat mijn achternaam Blom pas in 1812 aangenomen werd, maar daarvoor heetten de Blommen Gutkind blijkt nu. De oudste Gutkind die ik vond was Jonas Elchanan-Gutkind Salomon. Bijzonder dat mijn broer zijn zoon zonder dat hij hiervan wist de naam Jonas gaf.

11 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

11 Reacties op “Power Ranger Ninja Zeemeermin Weerwolven Kerst

  1. Eline

    Wat een ontzettend leuke, vrolijke boom. Die piek is geweldig! Jij beterschap, zeg. ‘Te lang mee doorgelopen’..dat is niet de bedoeling, hoor. Haha, betweter, denk je nu. Alsof je het zelf al niet wist. Les voor de volgende keer? Is de stamboon nu af? Zoek je dit uit, omdat het je gewoon interesseert? Of met een speciale reden!

    • sanneke

      Nee, af is ie niet wat mij betreft. Ik zou zo graag weten wanneer de Blommen, eh, de Gutkinds naar Amsterdam kwam en vanwaar ze dan kwamen. Ongeveer 2 generaties voor Jonas (die van rond 1675 moet zijn) waren er jodenvervolgingen in Duitsland, het zou dus kunnen dat de familie toen van naar Nederland kwam. Maar ja, dat blijkt moeilijk te achterhalen. Ik ben in elk geval blij dat ik nu 10 generaties Blommen/Gutkinds ontdekt heb!

  2. Whaaa supergaaf die decoratie. Doe mij ook een Nisse, wat is die toch creatief. Hoewel ik nog steeds inzet op “later wordt ie Ozark Henry”. maar miusschien ook wel binnenhuisarchitect ofzo…

    • sanneke

      Ik kan er ook nog steeds versteld van staan, die creativiteit van Nisse. Wat ie ook worden gaat, die creativiteit komt ‘m er vast goed bij van pas.

  3. Later wordt ie Nisse natuurlijk, Astrid! :-)

    Wat een fantastische boom. Wij passen dit jaar weer met de boom. Maar wij hebben dan ook geen strijkkraaltjes!

  4. Ooooh, wat een geweldige boom! Ik voorzie een grote toekomst voor je zoon in ’t één of ander ontwerperigs! :D

    En ik vind ’t helemaal hilarisch met die stamboom. Ik zit nu ergens rond 1790 bij Cornelis K. de vierde of zo (ben de tel kwijt…) Hahaha! Ik ga daar zo nog eens een logje over schrijven…

    • sanneke

      Wunderbar, nicht? De vierde Cornelis K… op zich maken ze het je wel makkelijk met zoeken zo! :) In Rinke’s familie was dat bij 1 tak ook zo, hartstikke handig (dus ouders in spé, noem je kind net zo als jij en ’t liefst ook net als opa en betovergrootopa, makkelijk voor toekomstige stamboomzoekers!

  5. Nou ja!
    Wat een leuke boom!
    Hoe bonter hoe beter.
    Al spreek ik mezelf nu tegen want onze boom is dus niet bont.
    Maar zo zou ik m wel willen, haha.

    • sanneke

      Vroeger hadden wij ook hele nette bomen, in maar 2 kleurtjes. Maar doe me nu maar een kleurexplosie. Ik had bij de Hema een kralenslinger gezien en bedacht: ‘Die zou er echt perfect bij zijn.’ Komt Rinke 2 dagen later thuis: ‘Ik vond een kralenslinger bij de Hema, die is er echt perfect bij!’ Haha! We zijn dus samen in deze bonte-boomliefde gegroeid.

  6. :) onze boom werd vandaag ook bewonderd. met strijkkralenhangers inderdaad. fijn hè, zoveel kleur en vrolijkheid.

Geef een reactie

