Er staat een wat melancholisch kijkend paard in de gang.

’t Had dus niet genoeg geholpen, die zeelucht. Rinke en ik zijn gezellig samen ziek. Om beurten mogen we in bed en op Neeltje passen. Rinke mocht er nu weer in, Neeltje speelt lekker zelf, dus maak ik maar een logje voor u. Ik zou niet te dicht bij uw laptop/iPhone/iPad gaan ziten om de kans op besmetting te voorkomen.

U kent dat liedje vast nog wel, van dat paard in de gang. U dacht waarschijnlijk net als ik van dat liedje: volstrekt onrealistisch. Een paard in de gang, dat kan toch niet? Tenzij u een hele brede gang heeft en graag heeft dat die bemest wordt. Nou ja, ik had sinds ’t nummer uitkwam in 1981 in elk geval nooit een paard in de gang zien staan. Tot gisteren, in Haarlem. Misschien was het niet zo raar dat ik daar een paard in de gang zag staan, want zoals u in het vorige logje kon zien trof ik er ook al een in de badkamer. Maar dit paardje was wel bijzonder. Het keek wat melancholisch en vertwijfeld, het zong zachtjes voor zich uit en ’t had zo’n grappig buikje en strepenbenen.

Uiteindelijk bleek het paardenmeisje helemaal niet zo melancholisch, maar had ze gewoon zin in even wat tijd voor zichzelf. Dat gaat goed als je wat voor je uit gaat staan zingen in de gang met een paardenmasker op (tip voor u misschien, als ’t u even te veel wordt tijdens het familie-kerstdiner?). Daarna stortte ze zich vrolijk het feestgedruis weer in.

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “Er staat een wat melancholisch kijkend paard in de gang.

  1. Ja, mooi, dat paard in die gang!

  2. Petra

    Haha, ik moet mijn zieke hoofd lachen om die laatste tip van jou! Heerlijk om me tijdens het feestgedruis even terug te kunnen trekken!
    En mooie foto’s!

  3. Haha, geweldige foto’s! Ook al doet het me wat Donnie Darko-achtig aan.

    Desalniettemin: beterschap!

  4. Wat zijn maskers ook een gekke dingen, eigenlijk… die laatste foto is lief! :)
    Beterschap voor jullie, San!

    • sanneke

      Dank je, Elise. En ja, vond ik ook, zo’n lief koppie. Best gek, zo’n masker ja, voor Neeltje al helemaal, want ze kon niet eens door de ooggaten heenkijken. :)

  5. beterschap!
    en voor zo’n paardje maak ik van de gang graag een stal :-)

    • sanneke

      Past best bij jou in de gang, zo’n paardje. (Heb ineens zo’n zin thee bij je te drinken.) In onze gang viel een pakketje van Jan vandaag!

  6. Je zwart-witfoto’s zijn werkelijk schitterend. En die bovenste van Neeltje kan zo in een galerie hangen, wat een mooi beeld!

    • sanneke

      Jij kan het weten, kunsthistorica, dus dank je wel voor je complimenten. Een camera waar ik nog wat meer zelf aan in zou kunnen stellen zou best heel welkom zijn, maar met mijn inmiddels tamelijk aftandse compact-camera kom ik ook een heel eind.

  7. Mooi paardje. Maar het was in de eerste plaats het behang en dat gemarmerde zeil (?) wat me opviel: ‘Goh, dat had ik nou nooit bij Sanneke gedacht.’ (beroepsdeformatie misschien). Om er na een paar seconden bij te denken: ‘Ach, het heeft ook wel wat, mijn koffiekopjes zijn ook bloemerig. Maar ik lees iets over Haarlem, dus die gang waar dat veulen stond, was geloof ik niet in jouw huis.
    Beterschap. Voor beide (wel ongezellig, dat afwisselen).

  8. Ik zie nu in je vorig logje ook al enkele paarden. Maar dat klinkt natuurlijk voor geen biet: ‘Er staat een paard op de wastafel’

Geef een reactie

