westwaards

Zalig, de zaterdagen dat Rinke vrij is. Afgelopen zaterdag was er zo een. Samen een fiets uitzoeken voor Nisse, zelf nog eens een rondje proeffietsen en er weer eens achter komen dat kiezen niet mijn sterkste punt is. En dat ik lange benen heb (‘Nee, die fiets is niets voor u, u hebt lánge benen. En die valt dan ook bij voorbaat al af. En die ook. Nee, nee, ik bedoel niet dat u té lange benen hebt, ze maken die fietsen gewoon te klein.’)

Wat was het licht mooi in de stad en wat waren mijn liefjes mooi in dat licht.

 

Daarna gingen we westwaards, naar Henk, Riekje, Hanna en Elske, die we zouden treffen in de Waterleidingduinen. Onderweg zagen we dat kerstmis in aantocht is. Als zelfs de hijskranen zich er al op verheugen… We kwamen laat aan, maar dat was juist wel leuk. Prachtig, te struinen door de duistere duinen. (Nee, dat mag niet natuurlijk, sssjt.) We zagen er de maan opkomen. Vol, maar deels verduisterd. Ik ben een sucker voor de maan. De damherten ook schijnbaar, die ook met z’n allen naar de maan kwamen kijken. Het leek wel één groot hertenkamp, dat duingebied.

‘Zo mooi,’ zei Henk later, ‘dat Neeltje me toch al lang niet gezien had, maar me al heel snel een hand gaf tijdens ’t wandelen.’ Vond ik ook, ik had het van een afstandje zien gebeuren. En mijn camera ook.

En dan niet naar huis te hoeven, maar nog een nachtje kunnen blijven logeren. Fijn. Als altijd was het meteen weer dikke mik tussen Jip en Hanna en tussen Elske en Nisse. Neeltje kneuterde overal lekker tussendoor. Rinke, Riekje en ik deden wie er de naarste hoestjes kon produceren. De wedstrijd eindigde in gelijkspel.

Als afsluiter gingen we naar zee. Vast goed tegen nare hoestjes. En tja, ik kan eigenlijk ook niet daar in de buurt zijn zonder de zee gezien te hebben. Ik ben een sucker voor de zee. Wind in mijn haar, zout op mijn huid, zand in mijn schoenen en snert in de strandtent, hoezee!

 

 

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “westwaards

  1. Als je een sucker voor de zee bent, dan moet je wel westwaarts. Oostwaarts, dat duurt dan te lang. En wat heerlijk dat je kunt blijven slapen bij lieve mensen en al. Mooi weekend en mooie foto’s!

    • sanneke

      Noordwaards kan ook! En ’t was heerlijk bij Henk en Riekje te zijn. Blijft bijzonder Jip en Hanna samen te zien, die ook al samen in de box lagen.

  2. lekker. die fotoos ook weer!

  3. Wauw San.. Prachtige foto’s. En wat n heerlijk weekend. Ik wil ook weer gauw n keer naar de zee. Ben er gek op!

  4. Novy

    Heerlijk..! Ik hou ook van de zee en de maan…

  5. Prachtig, die twee foto’s van dat handje dat Neeltje geeft. Ontroerend mooi!

  6. Die maansverduistering, die was zo mooi!
    En de zee… die mis ik wel een beetje.

  7. Ik ben een sucker voor zulke stukjes!

Geef een reactie

