man met mandola

‘Ik zag een briefje hangen bij de AH,’ zei Rinke. ‘Een mandoline te koop. Voor 50 euro.’

‘Leuk,’ zei ik.

‘Nu hangt ie er voor 45!’, zei hij de volgende dag.

‘Goh,’ zei ik.

’30! De prijs is gezakt naar 30!’ zei hij gisteren.

‘Nou, snel dan, haal op dat ding.’

In Havelte trof Rinke een mevrouw die de mandoline al jaren in huis had, maar geen idee had hoe ze er geluid uit zou moeten krijgen. En zo deed het zoveelste snaarinstrument zijn intrede in ons huishouden. ’t Bleek trouwens geen mandoline, maar een mandola. Die hadden we nog niet in de verzameling. De snaren zijn roestig, een is er geknapt, toch weet Rinke er na een avondje spelen al een aardig geluid uit te krijgen.

‘Dat schulprandje, hè, ik dacht dat jij de daar wel in zou kunnen vinden.’ Klopt.

21 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

21 Reacties op “man met mandola

  1. Mooi. De Man. Eh, Mandola ;-)

  2. Mooi. Durfden jullie niet nog een dagje te wachten? ;-)

    • sanneke

      Nee. Onder de 100 euro zijn ze doorgaans niet, dus nog langer wachten durfden we niet. Stel je voor dat iemand anders er mee vandoor zou gaan! :)

  3. :D heerlijk, wat kan je daar dan blij mee zijn.

  4. Als jullie instrumenten een naam moeten hebben, stel ik voor dat deze Nelson heet.
    De Nelson Mandola, jawel.

  5. Oeioeioei zo fijn, Mannen met Mandola’s of andere snaren, fijn besnaarde mannen met baarden dat moeten wel echte mannen zijn :-)

  6. …fijn besnaarde mannen met baarden. prachtig.
    Haha, Nelson Mandola.
    Ik hoopte dat ik door op de foto’s te klikken een geluidsfragment zou horen, maar nee.

    • sanneke

      Inderdaad, Daan, Novy en Tijmen, fijnbesnaarde mannen zijn fijn! Met baarden al helemaal! En dat geluidsfragment, dat komt nog, zodra de nieuwe snaren binnen zijn.

  7. Mr Gloria

    He Rinke, je kan als linkshandig persoon dus zonder problemen op een rechtshandige Mandola spelen. Of hoort die bloem ondersteboven te staan?

    • sanneke

      Ja hoor, dat kan! Rinke heeft nooit op linkshandige gitaren gespeeld (behalve dan op die van Jimi Hendrix in ’t Hardrock Café in Londen) en dat is prettig, want zo kan ie tenminste overal waar hij een gitaar ziet staan een stukje spelen. Behalve dan als hij bij een linkshandige gitarist op visite is natuurlijk.

  8. Goede vondst/koop! Was bestemd voor jullie. ;-)

  9. Oh, en ik zet nu net Kings of Convenience/Declaration of Dependence op. Vandaag bezorgd. Kon het niet laten. ;-)

  10. Eerst lees ik Amandola, de plaats waar ik eens woonde. Later lees ik ‘man met man’ op het tabblad, zonder -dola. Mooie plaatjes!

    Bouzouki, saz, baglama, mijn toenmalige tokkelman haalde die dingen ook overal vandaan. Niet uit de supermarkt geloof ik. Dertig euro? Bijna te geef.

  11. Ja. Ik heb jou ook gevonden in het schulprandje. Leuk on many levels, die mandolala.

Geef een reactie

