nee maar echt heus!

Met mijn fiets aan de hand (waar kwam die lekke band ineens vandaan?) en een briefje voor ’t priklab liep ik weer naar huis na mijn bezoek aan de huisarts. De inval-arts -net zo’n flirt als mijn eigen huisarts overigens, hij nam de taak van mijn huisarts prima waar- verwachtte niet dat ik weer trombose heb, maar stuurde me toch maar naar het ziekenhuis. Ik had veel pijn deze week, niet tof. Zo veel, dat ik toch maar even het zekere voor het onzekere nam. Dat deed de inval-arts dus ook. Op de fiets van de buurvrouw sjeesde ik naar het ziekenhuis, terwijl de buurvrouw op de kinderen paste (goud waard, zo’n buuf), waar bleek dat ze me eigenlijk niet weer naar huis wilden laten gaan. Ik moest flink soebatten en vertellen dat ik het heus waarschijnlijk niet heb en dat ik écht op tijd thuis moest zijn om de kinderen weer op te halen voor ze me lieten gaan. Ik snap het wel, is het wel trombose, kan er een bloedprop losschieten en heb ik ineens een longembolie te pakken, dat wilden die dames van het priklab echt niet voor mij. Maar ik ben thuis, leef natuurlijk gewoon nog en wacht nu af tot vijf uur, dan mag ik bellen voor de uitslag. En die is heus vast prima. Heus.

edit. 17.41 uur:

‘Belt u om vijf uur maar voor de uitslag.’

‘Is die er zo snel al dan?’

‘Jazeker! Moet ook wel natuurlijk.’

‘Oké, bel ik om vijf uur.’

En dat deed ik. Maar er werd niet opgenomen. ‘De huisartsenpraktijk is gesloten.’ Vriendin Irene was net binnengekomen en ik keek haar niet begrijpend aan. Hoe kon dat nou in vredesnaam? En wat nu te doen? ‘Bel het lab!’ zei ze. Dat deed ik.

‘Sorry mevrouw, wij mogen geen uitslagen doorgeven.’

‘Ja maar als ik het heb dan? Dan moet ik het toch wel weten?!’

‘Ja, zeker. Maar ik kan zo’n uitslag niet lezen. Belt u de huisartsenpost maar.’

Dus dat deed ik.

‘Sorry, maar wij kunnen die uitslag niet bekijken. Die is gefaxt naar uw huisarts.’

En ja, die huisarts, die is ziek. Ik zie voor me hoe het faxapparaat er in zijn donkere kantoor eenzaam de uitslag van mijn bloedtest uitbraakte. Niemand die het zag. ‘Vijf uur, jongens, weekend!’, joelde de inval-arts en verliet ijlings de praktijk. En niemand, niemand die mij nu kan vertellen wat de uitslag is. Zoals gezegd, ik denk niet dat het mis is. Echt niet. Maar als het dat wel is, dan loop ik alsnog kans op een longembolie als er een bloedprop los zou schieten. Tja mensen, ’t gaat maar om een leven, hè?

28 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

28 Reacties op “nee maar echt heus!

  1. Natuurlijk is die goed. Daar duim ik in elk geval voor…

  2. Nelleke

    Lieve snoes! Ik hoop het met je mee. En ik zou een heel verhaal kunnen opsteken over voorzichtig zijn enzo, maar u is een sterke, koppige en dat raakt dan vaak wal noch kant (sprak de vrouw die bovenstaande houding wel herkent en ook weet dat je vaak op jezelf kunt vertrouwen..). Ik duim stiekem toch even flink. Kus

  3. O vrouw, je weet de spanning er wel in te houden.
    Maargoed. Je hebt het natuurlijk niet.
    Ben jij mal.

  4. Oh, nee dat zou echt niet leuk zijn….
    weet je al wat, het is al bijna vijf uur.

  5. wien

    Bijna 17 uur. * duimt *

  6. José

    Nog 5 minuten, even flink duimen dat de uitslag goed is!

  7. *duimt zich een slag in de rondte*

  8. 17.25 uur zegt de klok hier..!
    Hoop zo dat de uitslag goed is……………….

  9. Simone

    Jeeh…heus alles is goed! Duim! X

  10. Wat Susy zegt!
    Heus
    ja
    echt
    enzo
    helemaal goed

    brr San
    tweet mar snel
    van alles oke
    enzo

    kus

  11. … en dat je nu naar de bakker aan het rennen bent, voor sluitingstijd, voor taart!

  12. Hé gedver Sanneke! Hope for best…!

  13. Godv…. potverdikkie!

    Ja, fraai is het. Daar zit je dan, te wachten, dit hele weekend lang. En dan maandag jezelf tussen de telefoondrukte zien te wurmen?! Zucht!

  14. Gadverdamme zeg! Wat een eng idee. Inbraak geen optie?

  15. Ja maar halloooo! Dat kan toch zomaar niet? Er is toch altijd een vervangend huisarts voor als de jouwe er niet is? Kun je daar niet terecht voor advies?
    Of voel jij je er gerust genoeg onder?

  16. Dit is toch niet normaal? Kan de huisartsenpost die invalarts niet bellen, dat ie even naar de praktijk teruggaat?

  17. waaat? noujaaa, dat kàn toch niet? hè? ik ben nogal flabbergasted. kan je nu echt niet anders dan het hele weekend afwachten?

  18. En als je nou, just for the sake van de uitslag, dadelijk opnieuw je bloed laat prikken maar dan bij de huisartsenpost? Dan kunnen ze je daar toch verder helpen? Mij lijkt een heel weekend wachten wel erg lang, in deze situatie.
    Veel moed en hart onder de riem etc. etc.

  19. Dit moet toch niet mogen gebeuren op deze manier! Ik zou ook de hap gaan bellen. Zet ze maar aan het werk!
    Sterkte!

  20. Jeetje, wat verschrikkelijk slecht geregeld weer!

  21. Nog een keer naar het priklab bellen en de situatie uitleggen. Als het echt mis is dan moeten ze het wel zeggen, desnoods via een eerste hulp arts of zo? En dat van dat leven goed benadrukken? Better safe than sorry?

  22. Lehti

    Medici en logistiek. Praat me er niet van. Ik wachtte ook op een uitslag. Van een onderzoek van twee weken terug….dat maandag is onderzocht….en vandaag bekend. Maar ze sturen me nu een brief, voor een belafspraak. En met de uitslag. Hoop ik dan.

    Sanneke, ik hoop dat je een fijn en pijnloos weekend hebt.

  23. Mr Gloria

    Wat een nare toestand. Heb je nog een beetje kunnen slapen? Uit voorzorg toch maar een zo rustig mogelijk weekend!
    Liefs

  24. Eline

    O, help! Raar dat je de uitslag niet hebt. Ik hoop met je mee dat het meevalt!

Geef een reactie

