De mist in, op wolkjes.

Eline, die op zou passen, kwam binnen met haar haren nat van de mist en met verhalen van bijna ongelukken die ze onderweg gezien had. Slik, wij zouden zo de weg op gaan, met Henk en Nienke, naar Groningen, door diezelfde dichte mist.

Nog even hielden we de mist buiten en aten gezellig met ons allen, maar ook zonder mist kunnen er ongelukken gebeuren. Neeltje was zo in de bonen dat Henk, Nienke en Eline er waren dat ze al haar trucs moest laten zien en bij het onderdeel ‘opdrukken tussen tafeltje en poef’ plat op haar bekje klapte. Oi oi oi, tanden door de lip, bloed overal. En dat zijn we dus niet echt gewend in de Santenkraam, hè, bloederige ongelukken. Alsof al Neeltjes energie in haar lip verzameld zat en die nu als een ballonnetje lek geprikt was, viel ze meteen om van de slaap zodra ’t ongeluk gebeurd was. Kon ik haar mooi zelf nog even in bed leggen, scheelde weer een kind voor Eline. Daarna gingen we de mist in, op naar de Intergalactic Lovers en dEUS!

Het jammere van mist is dat je er doorgaans niet sneller van gaat rijden. We kwamen dankzij Henk veilig aan in Groningen, maar wel laat. Te laat voor mijn date. Op het Into The Great Wide Open festival was ik aan de praat geraakt met Lara van de Intergalactic Lovers. Ze raakte me en misschien ik haar ook wel, want weer thuis stelde ze voor Facebook vrienden te worden. Nu wij naar een concert zouden komen, had ze gevraagd of we misschien koffie konden drinken samen, voor ’t concert. Maar toen we aan kwamen hoorde ik haar al zingen… Nee! Wachtend in de rij hoorde ik haar Shewolf inzetten. Wat had ik het graag gezien in plaats van vaag in de verte gehoord… Toen we dan eindelijk vooraan stonden, zag ik hoe ze me ineens in de gaten had, wow, magisch, net als toen op Vlieland! En wat geweldig de band weer live te horen, zo goed! En mooi, de afsluiter Delay in een wel heel gedreven uitvoering. Ik had gehoopt op nog een zwaai of zo bij het eind van het concert, maar nee, Lara liep het podium af zonder gedag te zeggen. Jammer… tot ik haar ineens op me af zag rennen, zo het publiek in en ze me om de hals vloog. Oooh! Hè, wat was ’t fijn elkaar weer te zien en wat balen dat ’t maar zo kort kon, want ze moest meteen door naar een volgend optreden, elders in de stad. We spraken af elkaar naar afloop van ’t dEUS-concert te bellen om elkaar dan nog even te ontmoeten.

dEUS had er nogal zin in, speelde een lange set. Ze speelden bezielder dan hoe ik ze op Vlieland had gezien, al zakte de set halverwege wat in. Bij de toegift maakten ze het weer goed. Tips voor dEUS: verlies de subtiliteit niet uit het oog en dat geluid mag ook wel wat minder hard afgesteld. Al denk ik niet dat de heren dat hier zullen lezen, haha. Maar hé, ik heb lekker gedanst, the Architect, Magdalena, Hotel Lounge en Constant Now waren wat mij betreft hoogtepunten. Meestal hoop je op een lang concert, in dit geval vond ik het bijna jammer dat er een lange toegift kwam, want ja, er stond verderop in Groningen nog iemand te zingen die ik heel graag nog even gesproken had. Nu werd het zo laat, dat we moesten besluiten meteen terug te gaan: het zou een hellerit worden door de inmiddels nog dichtere mist en we moesten de volgende ochtend al weer vroeg werken.

Nu ben ik dus in de wolken omdat ik zo’n bijzondere avond had en treur ik een beetje om wat nog zo leuk had kunnen zijn maar niet kon. Hé Lara, misschien kunnen we nog een keer in de herkansing?

Foto’s van een bewogen avond met Nienke die voor me uit de trappen van de Oosterpoort op rende in een poging nog op tijd te komen, Lara tijdens het prachtige Bruises en de aangevroren mist op de antenne van de auto.

12 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

12 Reacties op “De mist in, op wolkjes.

  1. Weer een mooi verhaal, hoe gaat het met de dikke lip ondertussen?

    en door dit verhaal mooie nummers aan het luisteren van deze intergalactische lieverds. Thanks!

  2. Wat een intense avond. En jammer, zeg, van de gemiste ontmoetingen (hoewel die omhelzing veel zegt en goedmaakt).

    • sanneke

      Och, ik baal er zo van.. ze had zich er zo op verheugd en ik ook en toen kon het niet. Maar die ontmoeting even na het concert was inderdaad al veel waard.

  3. Wat een heerlijke avond was het! Als ik nog eens door de setlist wandel valt het me op hoeveel nummers van Vantage Point en Keep You Close live goed werken!

    Hoe is het met Neeltje? Dik lipje vandaag?

  4. wien

    Fijne avond! Op de mist na… Kan ik over dagdromen, wanneer ik weer eens een avondje uit kan. Kaartjes voor de cd presentatie Lorraiville op 15 dec. hangen op de koelkast. Hopelijk red ik dat! Hebben jullie al een volgend concert op het oog?

    • sanneke

      Ik hoop voor je dat je dat gaat redden! Wij hebben nog niets op het programma staan, maar begin volgend jaar doen de Intergalactic Lovers een Nederlandse tour, daar wil ik nog wel een concert van zien. Ik had echt niet genoeg aan de drie nummers die ik nu mee heb kunnen krijgen.

  5. kitty

    Ik kende intergalactic lovers niet. even geluisterd. mooi……http://www.youtube.com/watch?v=T3m7SKpi9b0

    • sanneke

      Mooi hè, dit is wel mijn favoriet. Nisse hoor ik ‘m ook vaak zingen. Die had vannacht gedroomd dat hij samen met de Intergalactic Lovers mocht zingen op het podium. :)

  6. Leuk! Mooi geschreven. Zei ik je al eens dat ik dankzij jou naar Zita Swoon ben geweest? Kaartjes telefonisch regelen kon niet meer. Ik begreep dat het vol was, maar bleek gewoon te kort van te voren te zijn. Ik wilde toch nog een gokje wagen. Ik snel ’s avonds op mijn fiets naar De Oosterpoort. Was alles daar donker en potdicht. Huh? O, wacht, het was natuurlijk in de Stadsschouwburg. Hopla, omkeren, flink doortrappen. Ja, er was plek, ik had nog niks gemist en was daar erg blij om. Ik heb genoten. Nog bedankt voor de tip. Het was super!

Geef een reactie

