Wat je kunt doen op zo maar een woensdagmiddag

De woensdag is mijn vrije dag, maar als er rapportvergaderingen zijn, dan ben ik van de partij. Of ik nou wil of niet. Eigenlijk wilde ik best, want ik vind die vergaderingen reuze interessant. Wat zou ik alleen eens aanvangen met die drie kindekes van me? Wel, voor een groot deel loste dit probleem zich vanzelf op: Jip en Nisse gingen uit spelen. Jip bij de buurmeiden, Nisse bij Silke. Bleef er alleen nog een Neeltje over. Wel, dat kwam goed uit, ik had toch nog een secretaresse nodig.

Neeltje vindt rapportvergaderingen net als ik reuze interessant, dus ging ze opgetogen met haar Hello Kitty tasje vol Neeltje-prulletjes om de nek mee naar school. ‘Waah! Sanneke en mini-Sanneke!’, begroette een collega ons bij binnenkomst. ‘Wij komen vergaderen,’ verklaarden Neeltje en ik. We settelden ons in lokaal 121, waar Neeltje net aan een fijne tekening begonnen was toen een collega haar zijn iPhone met Maya de Bij filmpjes toeschoof. Ik moet zeggen, dat ging heel goed zo.

Mijn lieflijke secretaresse.

Op de foto kijkt Neeltje zeer tevreden. Zij had het namelijk zelf voor elkaar gekregen een rietje uit zijn plasticje te frutten en in haar pakje drinken te steken. Zonder knoeien. Voor alles een eerste keer. Na een tijdje kroop ze toch maar bij mij op schoot en deinde langzaam in slaap op de cadans van het gesprek over V3B. Dat toch heus heel boeiend was.

Slapende secretaresse. Ik twijfel nu of ze zo haar bloemetje op secretaressedag wel verdient. Nou ja, voor aandoenlijk lief zijn dan toch.

En terwijl ik daar zo zat, al vergaderend met mijn slapende dochter in mijn armen, miste ik dus gewoon de bruiloft van het jaar.

Nog geen kilometer van lokaal 121, hees mijn schoondochter zich in een roze jurk, waar mijn jongste zoon bijkans van in katzwijm viel, zo mooi vond ie haar. En waarom zou je ook wachten als je zo’n prachtig roze meisje voor je hebt, er moest getrouwd! Wat een mooie besteding van de woensdagmiddag! Helaas was, toen ik aan kwam om Nisse op te halen, de hele bruiloft al achter de rug. Ik heb er geen eens foto’s van! Wel was Nisse nog bezig met een liefdesbrief. Och zo zoet. Dat hij Silke lief vond natuurlijk en of ze later met hem uit wil, naar de film of zo. Misschien moet dat later niet te lang duren, want er draait momenteel een bijzondere Sinterklaasfilm. Want wie is dat prachtige blonde meisje in die film? (op 30 sec in de trailer voor aan op ’t bankje) Silke! Het schijnt dat zelfs Nisse nog even te zien is in de film…

 

4 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

4 Reacties op “Wat je kunt doen op zo maar een woensdagmiddag

  1. Kleine Sanneke? Ik zie daar opeens een hele grote Neeltje! Wat lijkt ze op beide foto’s opeens groot. Misschien komt het door de rietjeprimeur of de grotemensen vergadering, maar misschien ook omdat ze er nu zo’n beroemde schoonzus bij heeft. Daar ga je vast spontaan van groeien!

  2. Berber

    Ik heb wel een paar foto’s van de trouwerij….die stuur ik je nog wel even ;-)
    De muziek moet je er dan maar even bij denken. Romantische muziek moest het zijn volgens mijn schoonzoon. En over de film….wij gaan zondagochtend om elf uur. Er zijn nog kaartjes heb ik begrepen….
    Wat een prachtig log over een prachtig meisje. #lief!

    • sanneke

      Oh ja, ik wil die foto’s wel zien! Zondag krijgen wij visite, maar wel iets met een creatief proces, waarbij ’t misschien helemaal niet erg is als een van ons even de deur uit is met de kinderen, zodat er in alle rust gewerkt kan worden. Waar draait ie?

Geef een reactie

