heel veel elfjes op een rij

Een bijzondere dag, de elfde van de elfde van de elfde. Neeltje besloot dat wij zo veel mogelijk van deze dag mee moesten maken en maakte ons al om 3 uur wakker. Konden we ons fijn samen verheugen over wat deze dag ons wel niet brengen zou. De dag zou starten met een tentamen ‘stilleven tekenen’. Ja, dat klinkt spannend, hè? Vonden mijn leerlingen ook. Ik geloof dat ze zich wel vermaakt hebben en ik heb wat leuks om na te kijken dit weekend.

Daarna gaf ik mijn gewone lessen weer, maar toen V3C mijn klas in kwam stuiteren, zei een van de leerlingen: ‘Mevrouw! Nog even en het is elf minuten over elf op de efde van de elfde van de elfde!’ Daar moesten we wat mee doen vond ik. Op de foto! Met de héle klas (32 lieflijke leerlingetjes). In no time hadden ze zichzelf opgesteld, het werd 11/11/11/11/11 en wij lachten allemaal blij naar Photobooth. Woehoe! Of toch iets minder whoehoe, want de laptop had geen zin om deze geweldige alternatieve klassenfoto op te slaan. Moesten we om 11/15/11/11/11/11 nog een keer… Maar hé, dat ziet u er niet aan af.

Het hele elftal van V3C

’s Middags verscheen er een tweet van een oudleerling: of ik zin had met de kinderen naar de studio van RTV Meppel te komen om Sint Maarten liedjes te zingen. Hoe zou ik de kinderen zoiets kunnen onthouden? Dus fietsten we snel naar de studio, waar ze wat mochten vertellen en waar Nisse heel kalm en loepzuiver ‘Dag meneer, dag mevrouw, kijk hier staan we nou, met een lichtje aan de deur en een kleur van de kou.’ de microfoon in zong. ‘We hebben nog iemand nodig die jingles voor ons in zingt, volgens mij hebben we die bij deze gevonden.’, zeiden de dj’s. We mogen nog eens langskomen dus. ‘Wow,’ zei Jip, ‘Nisse heeft zijn eerste baantje!’

Jip, Nisse en Neeltje in de studio.

Lampjes uitproberen. En zie nou, die blauwe lucht, het zwart, de lampjes, Jips gezicht...

En nog maar eentje dan. Met Neeltjes profiel tegen de licht van Jips lampion.

Maar wanneer, vroeg Neeltje zich af, zouden we nou toch met die championnen gaan lopen? Daar hadden we nog even geduld voor nodig, tot Nisses vriendinnetje Silke kwam, die traditioneel altijd met ons en de buurmeisjes mee loopt. Nog een vriendje voegde zich spontaan bij onze groep en zo liepen we bij het licht van de volle maan de buurt door, liedjes zingend. Ik word daar dus gelukkig van, hè. En koud, dat ook. Tijd voor een kop warme chocolademelk met pepernoten voor de kleumende club.

Sint Maarten elfjes. Met een verdwaalde opperelf. En hé, daar als derde van rechts, 't lijkt wel of ik mezelf van vroeger zie staan...

En waaien joh! Of eh, misschien dat Berber meer van die blaadjes wist.

Inmiddels is mijn liefje ook weer thuis en klonken we op de schoonouders van Jip, die vandaag trouwden. Een goede dag was het , deze elfde van de elfde van de elfde.

10 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

10 Reacties op “heel veel elfjes op een rij

  1. Zo. Deze dag was er dus een om in te lijsten. Prachtige kinderen en Nisse die zijn eerste baantje heeft: hoe fijn allemaal. Om bij de lampionnen te blijven: stralende dag!

  2. Een kunst om van zo’n dag op zoveel manieren iets bijzonders te maken!
    Leuk sjaaltje heeft Neeltje aan trouwens! Hangt bij mijn meisje ook om haar nekkie!

  3. Ri

    Leuke dag! Wel jammer dat er geen 33 leerlingen in die klas zitten. Nou ja, met jou erbij 11+11+11 = 33 mensen op de foto.

  4. Nicolet

    Wat een leuke dag heb je gehad. het spat werkelijk van het scherm

  5. Ook al begon de dag iets te vroeg (…) Hij was wel geslaagd!
    En die Jip, nu al een heuse baan, ik ga radio Drenthe alvast opzoeken, als hij te horen zijn, kan ik ‘m snel horen ;-)

    Fijn weekend!

  6. P.S. Nona vindt je panty’s, die linksboven, heel erg leuk. :)

  7. ‘we klonken op de schoonouders van Jip’. òf ik heb niet goed gelezen (3X), òf ik volg je nog niet lang genoeg. Maar ik snap ‘m niet.
    En dan; ‘paprika-cavia’s’, ‘championnen-lampionnen’, die Neeltje vervult haar peuterrol met verve ;-)
    Oja, en voor Nisse natuurlijk; proficiat met je job!

    • sanneke

      Jip heeft al 4,5 jaar verkering (hij is 8,5) met Luca. Vanaf het moment dat hij de kleuterklas in stapte was het aan. En nu trouwden haar ouders.

Geef een reactie

