Echt iets voor mij

Een eerste ouderavond hebben in een nieuwe klas en me daarvoor helemaal opvreten. Dat is echt iets voor mij helaas. Faalangst is mijn trouwe metgezel. Zodra ik in school was vertrok hij echter. Ik had die ouderavond vanavond en hij verliep prima. Hoeveel ouders had ik wel niet in de klas? Misschien wel 45. Tegen twee dames die naast elkaar in een bankje zaten, zei ik: ‘Jullie samen in een schoolbankje, eigenlijk ziet het er heel natuurlijk uit.’ ‘Dat is het ook!’, zeiden ze, ‘precies zo zaten we hier vroeger ook naast elkaar!’ Bijzonder.

Weer thuis liet Rinke me een site zien. En die site, die is ook echt iets voor mij. Een score van 93% had ik bij de eerste keer proberen en dat terwijl ik nog tamelijk aan ’t hyperen was door de ouderavond. Deze  site, daar moet een link naar op mijn weblog. Want ik houd van typografie en als ik zeg dat dingen met elkaar moeten lijnen, bedoel ik niet dat ze samen op dieet zouden moeten (wie zou er ook dingen op dieet doen?), maar dat de manier waarop ze bij elkaar geplaatst staan evenwichtig is. Linialen gebruik ik nooit, het is een gevoel. Hebben jullie dat nou ook?

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “Echt iets voor mij

  1. 89/100, score ik toch niet eens zo héél veel slechter :)

  2. Haha, grappig!

    Mijn score wil je niet weten, Ik wist niet dat ik zo’n control freak was…

  3. Ha! Geweldige site! Ik deed er 4 en scoorde 4x 100%, ik denk denk dat ik het ook heb:)

  4. Novy

    Ah. Daar moet ik mijn laptop voor opzoeken. Op de iPhone wordt het niks. Fijn dat het goed ging gisteravond! Maar dat verbaast me niks want jij kan dat.

  5. Iris M.

    Leuk! De eerste 2 gingen helemaal niet, maar daarna kreeg ik wel 6 x 100%. Kwam uit op 84% gemiddeld. :-)

  6. Jacq

    Wat een maffe site. Wie maakt zoiets, vraag je ik me dan af. En waarom? Maar leuk! Ik scoorde 91 procent, viel me ook niks tegen.

  7. Dat is nu net het ‘spelen’met woorden wat ik wel leuk vind. Leuk!!!

  8. Die plankenkoorts, heet dat niet ‘gezonde stress’ of zoiets? Heeft kennelijk een functie. Mooie openingszin ook. Dat zet de toon.

    Ik let op straat (-naambordjes) vaak meer op de uitlijning onder en boven de regel. Steekt de O daar niet vaak onderuit, om het gelijk te laten lijken?

    En mijn score? Die was eh,… bóven de 60% ;-) Timmermansoog? Ìk dus niet. Weet nu ook waarom ik die (antieke) deur onlangs 10 (!) cm te kort afzaagde (keurig hersteld hoor, ziet er niks meer van, maar wat een afgang) Tijd voor een carrièreswitch.

    (Psst, volgens mij mist er een klein woordje op de vijfde regel van onderen)

  9. eva

    Hoi Sanneke, ineens verslingerd aan je blog, lees ik er in vanaf het begin, ieder vrij momentje, erg inspirerend, leest als een trein. Ik kom niet meer toe aan het lezen van echte boeken…, ben zelf moeder van 2 kindjes, en theaterdocent, getrouwd en woon in roden. wilde je laten weten dat ik er veel plezier aan beleef, groet, Eva

Geef een reactie

