vechtlust

Oké, ik schreef een logje over mijn dochter, die zo blij is met het floret in huis, maar ik geef het maar toe, degene die er het allerblijst mee is, dat ben ik. De regels voor floretschermen zijn anders dan die voor degenschermen, maar de weringen, de aanvallen, die zijn hetzelfde en ach, een wapen is een wapen. Dus kan ik nu thuis oefenen met een echt wapen, in plaats van met een pollepel. Bij gebrek aan beter oefenen ik met een imaginaire tegenstander, die zich gewillig laat raken. Te gewillig naar mijn zin natuurlijk, juist de tegenstand zorgt voor de adrenalinerush, maar toch, het oefenen is leuk (zegt het meisje dat vroeger alle mogelijke uitvluchten verzon om niet aan gym mee te hoeven doen).

En garde!

Uitval! Punt voor mij denk ik zo, aangezien mijn imaginaire tegenstander niks terug doet.

Potje?

16 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

16 Reacties op “vechtlust

  1. Novy

    Yep. Mag ik te paard?

  2. Novy

    Overigens, moet jij het boek van Marente de Moor niet lezen?

    • sanneke

      Kunnen we dan niet beter een keer samen paardrijden én een keer samen schermen? Ik weet niet of je paard heel blijft anders. En inderdaad, ik moet dat. Als ik niet zo ontstellend blut was, had ik het boek al lang gehad, ik heb al mijn hoop op Sinterklaas en de kerstman gezet.

  3. Nicolet

    Wat vind ik het toch leuk om elke keer weer te lezen hoe je van je sport geniet. Gisteren had ik het er nog over met Man. Ik weet niet wat mijn sport is, waar ik ook zo stralend over zou kunnen vertellen, waar ik zo blij van zou worden. Maar ik geniet daardestemeer van jouw verhalen

    • sanneke

      Bij mij heeft het ook wel lang geduurd voor ik mijn sport vond. Alhoewel, van het hardlopen hield ik ook erg en ik mocht dan als puber een broertje dood aan gym hebben, ik was dol op dansles. Misschien moet je er eerst achter komen of je een teamsporter bent of niet. Ik ben dat duidelijk niet. En dan zou je eens kunnen kijken wat voor verenigingen er bij jou in de buurt zijn. Zo kwam ik bij het schermen, door een introductieboekje dat Jip kreeg over de verschillende sportverenigingen in de gemeente. Ik was geïntrigeerd vanaf het moment dat ik er over las.

  4. Prachtige foto’s!
    Als kind leek schermen me ook geweldig. Net als harp spelen. Nooit iets van gekomen natuurlijk. Alleen het paardenmeisje in mij heeft stand gehouden.

    • sanneke

      Ik ben niet alleen gek op schermen, maar ook op Photobooth, de camera van mijn Macbookje. Met zelfontspanner en een heel eigen (nogal onbetrouwbare) manier van met licht en kleur omgaan, die ik erg charmant vind. Harp spelen… dat heb ik nooit geambieerd, wel was ik ooit paardenmeisje zonder paard en met een paardenallergie.

  5. Potje?

    Kom maar hier dan, Sjefke Schelm! ;)

  6. Sjefke Schelm

    Vannacht, in je dromen dan maar. Doen we een potje synchroon dromen over schermen. :)

  7. Ik denk dat ik niet meer op de fiets langs durf te komen. Daar gaan mijn banden!

    • sanneke

      Gelukkig zit er een (ventiel)dopje op een floret, daar ontleent de floret zijn naam zelfs aan (van flore, bloem, ’t is als een rood bloemetje). Zo, weer wat geleerd! Banden er mee lekprikken zal dus niet lukken en zonder dat bloempje durfde ik mijn kinderen ook niet met dat ding te laten spelen. :)

  8. Potje? Nee joh, ik steek je dan vast een oog uit of zo. Dat moeten we niet hebben. Maar ik wel een potje thee met je drinken!
    Stoere foto’s! I like.

  9. Tja, het gaat over sport. En het ìs natuurlijk erg stoer en wat ik als eerste dacht is wellicht niet wat je beoogde. Hoe dan ook. Ik dacht dus: “Wat een stuk!”

Geef een reactie

