stoere dochter

‘Maar als ik een dochter heb, hoe zal ze dan zijn?’ Dat vroeg ik me wel af voor ze er was.

Wel zo is ze: ze vertelde me vandaag dat ze een cavia gesneden had op het kinderdagverblijf. Vervolgens had ze er macaroni mee gekookt en dit alles smakelijk opgegeten. Ik ken haar langer dan vandaag, ik weet wel wat ze bedoelt, maar ik moest er wel om lachen. Ook van trots om haar dapperheid, dat is me drie en kookt al. Van de week meldde ze ‘Hé, ik kan mijn rits dicht doen!’. Zelf bedacht hoe dat zou moeten en geprutst tot het lukte. Neeltje doet het zelf wel. Een wonder van zelfstandigheid. Daarnaast bedisselt ze graag, zij weet wel hoe ’t moet.

Eén ding zit haar dwars: dat schermen, dat Nisse, Jip en ik doen, dat wil zij ook zo graag. Hoe hard ze echter ook zegt: ‘Ja maar, ik ben al groot hoor!’, oud genoeg is ze er nog niet voor. Nisse is er met zijn zes en een half eigenlijk zelfs nog anderhalf jaar te jong voor, maar die heeft het toch voor elkaar, hij mag meedoen op de club. Gisteren kwam Rinke zelfs met een heus schermpak voor hem thuis, te klein geworden voor de zoon van de zus van een vriendin. Nisse past het pak tot zijn geluk precies. Er zat ook een floret bij. Nondeju, een heus floret! Alleen wel een rechtshandige… Jip is links, Nisse is links, dus beiden kunnen er niets mee. Neeltje ziet haar kans schoon.

En natuurlijk weet ze hoe het moet.

Kleine schermster

Mijn kleine schermster, stoere dochter. Nee, dit had ik me toch nooit voorgesteld van te voren, maar wat geniet ik van haar.

13 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

13 Reacties op “stoere dochter

  1. Het is een pracht meid. Maar je moet me toch eens uitleggen hoe dat zit met linkshandigheid en schermen…..

    • sanneke

      Dat is geen probleem, linkshandigheid en schermen, alleen de greep op een floret (waar de jongens mee schermen) of degen (waar ik mee scherm) is links- of rechtshandig. Als linkshandige heb je niets aan een rechtshandig floret. Maar als je een potje met me wilt schermen, Richard, dan heb ik nog wel een linkshandig degen voor je op de club. ;)

  2. Ik weet niks van schermen, maar Neeltje heeft talent… dat zie zelfs ik! :)

  3. Geweldig, wat een mooie foto’s ook. Maar joh. Misschien mag Neel wel een jaar of 4 te vroeg starten als ze zo doorgaat…. :)

    Die zelfstandigheid is overigens heel herkenbaar. Das voor mijn gevoel echt iets wat veel meisjes hebben. In ieder geval hoor ik het vaker over dochters. Hier ook zoeen. Die is nu al een week hard bezig, ze wil veters kunnen strikken….

  4. geweldig he, als je ze zo ziet ondernemen en slagen in hun opzet. het ziet er in ieder geval als een pareltje uit!

  5. O, Neeltje, lief, stoer en te gek!!! (just like your supermom ;-) )

  6. Novy

    Oh. Wat een gave foto, die tweede!!!!
    Neeltje <3

  7. Ik ga meer voor de actiefoto. Zo te zien is haar tegenstander de kleinste niet.

  8. Eline

    Wat leuk en lief.

  9. Nicolet

    Nou ik ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de cavia van Neeltje. Wat had ze nu gesneden?

  10. Wauw, ja, dat lijkt me ook genieten. Met zo’n prachtig Neeltje!

Geef een reactie

