tes-tej

De gigantische boten in de haven, de enorme huizen, de luxe hotels, ze vertelden in Nice het verhaal van jet-set. Van al dan niet eerlijk vergaarde rijkdom door mannen die kicken op macht (zijn ze best goed in daar, kicken op macht). Je kunt je ogen er uitkijken. Zo zagen we de hele zeldzame Bugatti Veyron Pur Sang, waarvan er maar vijf bestaan. De snelste auto op de weg en miljoenen waard. Iemand daar had dus geld genoeg om zo’n Bugatti aan te schaffen. Voor de Top Gear liefhebbers:

Bugatti Veyron Pur Sang. Zo maar in 't wild! Maar haha, wel met een vuilniswagen vol oude griebuszooi op de achtergrond.

Maar ik zag ook de andere kant. Hoge flats, gebouwd tussen elkaar kruisende snelwegen. En die kant fascineerde me eigenlijk nog meer. Natuurlijk, die plaatjes van mooie huizen omgeven door wuivende palmbomen in het avondlicht zijn mooi, maar de foto’s die ik vanuit de auto maakte van de met parasols, kinderfietsen, was en schotelantennes, daar moet ik toch ook telkens naar terug kijken. Wat een contrast.

Het erge is, stiekem vind ik dit dus mooi. Die structuur, die kleurtjes.

Maar de bewoners zouden toch vast liever in een penthouse aan de haven wonen.

 

14 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

14 Reacties op “tes-tej

  1. Ziet er inderdaad heel kleurrijk en gezellig uit die flatjes en balkonnetjes.

    Sejtennoklab ne aejtalf eid tiu gillezeg ne kjirruelk leeh daadredni re teiz.

  2. Wordt die auto nou ingeladen? San. Je hebt gewoon een grand auto theft op de gevoelige plaat vastgelegd man. Wauw.

    En die balkonscenes, die zijn gewoon mooi.

  3. Dat bordje naar de WC en die met wegwerkzaamheden vind ik ook erg mooi bij die Bugatti. Ik krijg nu een beeld van jou met je blubberlaarzen nog aan die zich staat te vergapen aan de Mediterranée. Best een leuk beeld. Ik heb er ook een liedje bij. Misschien moet je een yachtje meenemen, om de woeste weerribben mee te bevaren (met neefje)?
    En die zilveren zee en die lavalucht! Niks mis met Nice.

  4. Ja, ik snap die schoonheid van die balkonnetjes wel. Ik hou er ook altijd van een stad van boven te bekijken, op de daken neer te zien.

  5. Zit ik me daar op m’n iPhone die hele tekst in spiegelbeeld te schrijven, krijg ik niet eens een persoonlijke reactie.

    die bezoekersaantallen hebben je blasé gemaakt, Blom.

    • sanneke

      Was ik nou zo maar vergeten te zeggen dat ik ’t echt waanzinnig ontzettend knap van je vind dat je zo maar dat héle stuk in spiegelbeeld getypt had? Wat blasé van mij.

  6. En dan hoop ik dat de mensen op die kleurige balkonnetjes veel gelukkiger zijn dan die mensen met veel te veel geld.

  7. Nienke

    Daar kan ik de schoonheid ook van inzien: al die ‘dozen’, gestapeld, waar complete (en grote!) gezinnen wonen, met hun eigen sfeer en (levens)stijl en spullen en kleuren en geuren en alles wat ze verder met zich mee brengen…

    En het maakt denk ik alsnog een heel verschil: of je nu in zo’n flatdoos woont aan de Méditerranée, … of in Utrecht Overvecht… ;-)

  8. Die Bugatti is van mij .. just sayin’

Geef een reactie

