Zo lang al?!

Werken op een school betekent flexibel zijn. Ik ben dat, hartstikke lenig. Alleen heb ik een aantal handicaps die maken dat ik niet op elk gewenst moment inzetbaar ben voor school. Ze heten Jip, Nisse en Neeltje. Hele lieve leuke handicaps zijn dat overigens. Toen ik hoorde dat ik alwéér op een moment iets voor school zou moeten doen dat buiten mijn werktijden (en dus oppastijden) lag, raakte ik wel enigszins in de stress. Verdorie, ik kon toch moeilijk alwéér mijn schoonouders een paar uur laten rijden om op te passen? Een paar uur oppas betalen die de kinderen uit school en kdv zou halen, geen geld voor. ‘Hebben jullie dit nou ook op je werk,’ vroeg ik op twitter. ‘En wat moet ik nou toch in vredesnaam?’ ‘Nee, ik heb dat niet, antwoordde S., maar ik weet wel dat jij 100 keer meer geniet van je werk.’ Ja, klopt, ik geniet ontzettend van mijn werk, maar soms kan ik er ook buikpijn van hebben. Van dit soort situaties dus. Maar toen verscheen er een berichtje op twitter van Henk: ‘Ik wil wel oppassen!’ Oh jeuj! Held! Kon ik fijn naar mijn studiedag, oh joy! Gezellig hoor, kwam Henk, moest ik de hele dag werken! Maar wel heel fijn natuurlijk, dat hij wilde oppassen.

Uiteindelijk bleek de studiedag onverwachts leuk, interessant, leerzaam, met fijne collega’s (ja, nee, heus!) én… er gebeurde iets typisch. ‘En dan hebben we ook nog een aantal collega’s die hier inmiddels 12,5 jaar werkzaam zijn. Werd ineens de naam van de collega naast me genoemd. Whaaah! Irma?! Al 12,5 jaar? En toen… mijn naam?? Wat?! Irma en ik keken elkaar stomverbaasd aan. Eh, nee, dit hadden we niet aan zien komen.

Jaha, Irma, sta je toch op mijn weblog! :)

Dus fietste ik vanmiddag naar huis met mijn fietsmand vol bloemen en hoofd, ja, eigenlijk ook vol bloemen eigenlijk. Ik blijf nog wel even hangen daar, op die school waar ik zo lenig voor moet zijn. Thuis trof ik een relaxte oppas en drie vrolijke kindertjes die iets stiekems aan het voorbereiden waren. We aten de chocolate-cheesecake die ik de avond er voor nog gebakken had, haalden Rinke op uit de winkel en bekeken de verrassing van de kinderen: een grabbelbak vol met oprolde papiertjes met lintjes er om ‘voor Henk, van Jip’ ‘voor pappa, van Neeltje, ‘voor mamma, van Nisse’, enzovoorts. Jip had zelfs ook voor zijn broertje en zusje nog een verrassingstekening gemaakt, het leek wel Sinterklaas! Lief!

Chocolate-cheesecake met Henk, Neeltje en Nisse. Jip was ondertussen druk met zijn verrassingsproject bezig. En kijk eens, pal boven Henks hoofd de schaduw van een engeltje. Komt vast omdat Henk vandaag mijn reddende engel was.

En dan heb ik nu vakantie! Maandag naar Nice! Voor het weer hoef ik het niet te doen, daarvoor kan ik beter hier blijven, maar wat verheug ik me op mijn gezelschap! Niemand kan zo schattig met een Frans accent ‘tante Sanneke’ zeggen als mijn neefje Jonas.

 

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Zo lang al?!

  1. Hulp uit onverwachte hoek; dat is het fijnst!

    Probeer me nu een voorstelling te maken van ‘tante Sanneke’ met een Frans accent. Haha.

  2. Wat lief van hem! En proficiat met je jubileum! Maar hee, ik dacht dat jij
    Onder regio noord viel? Ik moet volgende week weerbaar school!

    • sanneke

      Weerbaar naar school? :) Mijn gemeente was zo vriendelijk de vakantie op eigen houtje te verplaatsen. Had ik ook niet meteen in de gaten, waardoor ik mijn vlucht dus om mocht boeken… Tja, jammer, afgelopen week was ;t prima weer in Nice, maar volgende week heeft Jonas vakantie en mag ik een weekje oppassen!

  3. Wauw, al 12,5 jaar. En je geniet volop, mooi is dat. Houden zo!

  4. Altijd goed een hoofd vol bloemen. ;) & Plezier in Nice.

  5. Gefeliciteerd met je jubileum! Wat een leuke verrassing.

Geef een reactie

