made my day

In het warenhuis herken ik een van mijn oud-leerlingen. Ik zie hem wel vaker en altijd groet hij heel vriendelijk.

‘Oh, kennen jullie elkaar?’, vraagt zijn collega.

‘Ja,’ zegt de oud-leerling, wij komen elkaar hier wel vaker tegen en ooit… zat ik bij haar in de klas. Klopt toch, hè?’, vraagt hij nog even voor de zekerheid.

‘Jazeker zat jij bij mij in de klas,’ zeg ik en glimlach. Ik zie de veel jongere versie van hem nog wel voor me, van een jaar of 12 geleden, toen ik net begon met lesgeven.

‘Tja, ‘ zegt ie, ‘waarschijnlijk kom ik toch vaker oud-docenten van me tegen, maar ik herken niemand meer. Behalve u. U bent me echt bijgebleven. En ik teken nog steeds graag.’

En daar werd ik toch wel zo ontzettend vrolijk en gelukkig van.

8 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

8 Reacties op “made my day

  1. daar doe je het toch voor!

  2. Kijk, dat is toch weer iemand die je hebt kunnen inspireren. Jij hebt toch wel een mooi vak.

  3. sanneke

    Ik heb een prachtig vak. En zeer veelzijdig. Vandaag deed ik in V4 een brainstorm met een Italiaanse en een Venezuelaanse. Hilarisch. De dames kennen al een paar woordjes Nederlands en een incidenteel kinderliedje, maar kunstbeschouwing of brainstormen in het Nederlands, dat is echt lastig. Dus vertaal ik me rot. Elke zin doe ik tweetalig voor ze (Engels-Nederlands), maar daarmee zijn we er doorgaans niet, dus probeer ik ’t soms ook in ’t Spaans of Italiaans. Vandaag probeerde ik het begrip ‘sprookje’ uit te leggen (‘sprrrokje’, zeiden ze). Ik in het Engels vertellen over roodkapje die naar haar grootmoeder ging die in een huisje in het bos woonde, zegt de Italiaanse ineens vertwijfeld in het Nederlands: ‘Dat is niet normaal, hoor!’ , die had dus nog niet begrepen dat het om een sprookje ging. Nou ja, je had er bij moeten zijn waarschijnlijk, maar ik lag slap van de lach.

  4. Da’s echt mooi.
    (En je toelichting hierboven hilarisch!)

  5. Nienke

    Dan beteken je echt wat! Mooi gevoel.

  6. Heb je zeker de versie van de opgesneden oma…..huh, wat schrijf ik nú weer? ik bedoel dus ‘wolf’ verteld. Dat gaf jou weer inspiratie voor je volgende blogpost. En tevens tekening. Mooi plaatje.

Geef een reactie

