ziek jongetje

‘Mijn haar is helemaal nat. Mijn pyjama ook.’

‘Dat komt omdat je koorts hebt, lieffie, daar ga je van zweten. Wil je even douchen, dat je je weer schoon voelt?’

Gelukzalig stond Nisse even later onder de douche. We boenden zijn koortsige lijfje en toen hij eigenlijk al klaar was wilde hij graag nog even blijven staan. Ik hing de was ondertussen op, vlak naast de badkamer en hoorde hem een medley van Jan Rot, Blondie en Eefje de Visser zingen. Hè, hè, Nisse weer aan het zingen, fijn, zo hoort het. Ik hielp hem onder de douche vandaan en droogde hem af. ‘Wacht even, hoor, knul, pak ik een schone pyjama voor jou.’

Toen ik terug kwam in de badkamer zag ik mijn zoon in het licht staan. Hij tekende op de spiegel en och, wat vond ik hem mooi. Ik haalde snel mijn camera.

‘Daar lig ik, ziek in bed. Ik vind ziek zijn stom.’ Och, mijn arm jongetje.

En wat ik pas zag toen ik de foto’s terug keek… Nisse is links. Zou ie dat door de koorts vergeten zijn?

20 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

20 Reacties op “ziek jongetje

  1. Of hij heeft in spiegelbeeld getekend.. met zijn rechterarm die dan de linker wordt:-) Nog knapper!

    Beterschap hoor! Jammer dat die badkamertekeningetjes meestal niet lang bestaan. Deze gelukkig wel.

  2. Ziek zijn is inderdaad stom.
    Maar wat levert het in dit geval een mooie fotoreeks op!

    Vreemd ja, dat hij ineens met rechts gaat staan tekenen… Je zou toch zeggen dat je die neiging niet zo snel hebt; net als dat ik nooit een pen met links beet zal pakken, om te gaan schrijven…
    Heb je aan hemzelf gevraagd of daar een gedachte achter zat?

  3. Nou já zeg, een zingend ziek jongetje onder de douche en weerspiegelingen (bij mij in de koffie). Laat ik daar nu net ook zo van hebben genoten. Het is vast het jaargetijde of de zon die het ‘m doet.

    O ja, ik heb besloten toch niet naar Zita Swoon te gaan. Andere keer.

  4. Petra

    Prachtige foto’s!

    Ik herken het wel: ik schrijf normaal gesproken links maar op het schoolbord vaak met rechts (links kan ook). Mijn schrijfhand is links, maar verder doe ik alles met rechts. Is dat bij Nisse misschien ook? Dan kan hij later gaan oefenen om met rechts te schrijven, heb ik ook een tijdje fanatiek gedaan zodat ik mijn juffenhandschrift met beide handen kon ;)

  5. Joh. Nah. Wat gek, ja!
    Prachtige foto’s overigens.
    Beterschap voor Nisse-man.

    • sanneke

      Raar hè, en hij deed het vrij soepeltjes, want ik zag het dus pas achteraf. En ik moet ze zelf ook telkens even terug kijken, die foto’s, vind ’t zelf zo’n mooie serie geworden. Hij poseert altijd, maar hier niet. Op zijn allerpuurst.

  6. nsiegerink@hotmail.com

    mooie foto’s! Gek inderdaad van die hand

  7. Nah. Ik had een Tijlie onder de douche die zijn naam schreef op de douchewand en daar wilde ik ook een foto van maken maar daar was ik te lui voor.
    Hij staat dan weer nét even anders op mijn logje nu….:)

    Mooi is dit. Ziet mooi uit met dat licht.

  8. Wat een geweldige foto’s. Gaaf hoor. Hoop dat het weer snel beter gaat met Rinke (was toch ook ziek?) en Nisse.

  9. jacomien

    Beterschap voor je mannen.
    Het levert wel inderdaad mooie plaatjes op:-)
    En dat van die rechterhand doet me denken aan een klasgenoot op de middelbare school: hij moest voor de klas komen om Duitse vervoegingen ofzo op het bord te schrijven en begon met rechts. Na twee woorden zei hij ineens: O nee, ik ben links!
    Het is dan nog deels te verklaren doordat je met rechts natuurlijk makkelijker op een krijtbord schrijft dan met links; misschien geldt hetzelfde principe voor beslagen spiegels?

  10. Dank je wel Sanneke. Jij ook. Alleen weet ik sinds een week dat dat dus niet gaat gebeuren bij mijn jongetje. Beter worden. Maar hij kan gelukkig wel oud worden. Kon jij ook niet weten. Sorry, moest het even kwijt.

  11. Och, niet leuk; in de vakantie ziek zijn :-(

    Ook hier tekenen ze graag op de ramen en spiegels. Ik zal eens opletten of onze twee linkshandige kinderen ook rechtshandig op de ramen tekenen. En de rechtshandige dan misschien links?

  12. Wow, wat een mooie foto’s! Is ie alweer een beetje opgeknapt?

  13. Eline

    O, ik vind zieke kindjes zo verschrikkelijk. Moet niet mogen. Hoe gaat het nu? Ja, apart van zijn rechterhand. Nooit eerder gezien? Bij mij twijfelde men altijd of ik nou links of rechts was. Voor het schrijven is rechts favouriet, al kan ik het ook links. Maar dingen pakken of geven doe ik bijvoorbeeld altijd met links.

Geef een reactie

