Vliegensvlug Chinees leren.

‘Mam, ik wil Chinees leren,’ zei Nisse net.

‘Ehm. Nu?’

‘Ja! Dat kan hoor, wij hebben toch zo’n cd? Met een boekje?’

En inderdaad, ooit kochten we een boekje ‘vliegensvlug Chinees leren’, vanwege de prachtige vormgeving. Maar je kunt het natuurlijk ook gebruiken om… Chinees te leren. Ik zette de cd op, verstond er zelf de ballen niet van, maar hoorde tot mijn verbazing ineens twee kindertjes braaf Chinese woordjes na zeggen.

En vindt Nisse ’t vooral ook komisch, Neeltje praat Chinese zinnetjes na alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Nog nooit zo’n hoogblond peutertje chinees horen brabbelen.

Kijk, hier kan ik zelfs leren hoe ik mijn chinese sterrenbeeld in het chinees schrijf! De tijger, wrauw!

 

15 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

15 Reacties op “Vliegensvlug Chinees leren.

  1. Nou, wanneer gaan jullie een weekje China boeken? Een tolk (twee zelfs) heb je al geregeld. Ik vind het trouwens wel een hele prestatie, binnen een week van interieurverzorgster (Assepoes) tot Chinees vertaler opgeklommen. Je kunt wel merken dat jij in het onderwijs zit. En wat lijkt Neeltje op jou en Nisse op Rinke. Leuk om te zien.

    • sanneke

      Dat doet de dame zelf, hoor, opklimmen, heeft ze haar moeder heel niet voor nodig, behalve dan om haar aan te moedigen misschien. Wat leuk dat je die gelijkenissen ziet, vind dat zelf altijd lastig om bij mijn eigen kinderen te zien.

  2. Zo he, die Neeltje en Nisse zijn al beter in Chinees dan ik!
    Slimmeriken zijn die kids van jou!

  3. nsiegerink@hotmail.com

    wauw en ondertussen ook nog gewoon blijven puzzelen!

  4. anneke

    Wat een grappige kinderen! Leuk filmpje en moest ook een beetje grinniken om de poppenwagen op de achtergrond.

    • sanneke

      Haha, was al heel benieuwd wie die poppenwagen als eerste op zou vallen. :) Het is mijn oude poppenwagentje, door Neeltje zeer creatief geparkeerd.

  5. G.E.W.E.L.D.I.G.!
    Ga ik met Wijzemans eens doen…

  6. Hahaha, geweldig. Wij hebben hier nog wel een boekje ‘Zweeds’. Misschien kan Henk ze daar volgende week uit voorlezen :D

  7. knap hoor! chinees leren. ik heb een (achter)neefje die heeft ook al 2 jaar chinese les achter de rug…ik kan alleen ni hao (kai lan) gelukkig kijkt mijn zoontje het niet zo vaak meer, nu die ziet dat elke keer de zelfde afleveringen herhaald worden.

  8. Haha.. wat leuk! En inderdaad.. gewoon doorgaan met puzzelen.

  9. Wij probeerden Koosje Jans afgelopen weekend Deens te (laten) leren. Maar aangezien ze ook nog weinig Nederlands spreekt, is ze niet veel opgeschoten.
    Overigens lijkt Chinees me een betere keuze dan Deens, wereldwijd. Maar ja, we hebben nu immers Deense familie.

Geef een reactie

