Van hoe wij zo maar ineens een hondje hadden en nog iets leuks.

‘Hi! Kijk nou!’, grinnikte ik terwijl ik de rug van mijn echtgenoot scrubde.

Boven het glazen douchescherm uit speelde een oorwurm kiekeboe. Ik heb geen idee wat het beest te zoeken had in onze badkamer, maar wat ie deed was grappig. Rinke ving ook nog net een glimp van hem op en draaide zich om om mijn rug te doen.

‘Hé kijk, daar is ie weer!’, waarschuwde hij me en ja, daar balanceerde de oorkruiper over het randje van het douchescherm. Ik zag een vertederde glimlach op Rinkes gezicht. ‘Oh jee, je vindt hem schattig, hè? Geef maar toe.’ ‘Het is net een hondje’, antwoordde Rinke. ‘Je hebt gelijk,’ zei ik en keek toe hoe de oorwurm met zijn achterlijfje kwispelde. ‘Eigenlijk moet hij dan ook een naam hebben. Boris? Sammie?’ ‘Nee,’ besloot Rinke in al zijn wijsheid,’ hij heet Jesús.’

Helaas is ons hondje Jesús ook al weer weggelopen. Ik had nooit gedacht ooit warme gevoelens voor een oorwurm te koesteren, het zullen de naweeën van dierendag wel zijn.

Zo. Voor degenen die na dit verhaal niet walgend mijn weblog weggeklikt hebben, ik beloofde in de titel nog wat leuks. Daar zit ook weer een verhaal aan vast. Ooit kocht ik als cadeautje de cd ‘In a bar under the sea’ van dEUS voor Rinke. We woonden net samen en studeerden nog. De cd verstopte ik in mijn ondergoedlade. Toen ik ’s middags thuis kwam van de kunstacademie, hoorde ik het bij thuiskomst meteen: de cd van dEUS stond aan. Nou jaaa! Had Rinke alles afgezocht op zoek naar zijn cadeautje en het zelfs maar meteen uitgepakt??

‘Da’s apart, had de meneer van de platenzaak tegen Rinke gezegd, ‘die cd is toch al een tijdje uit en ineens verkoop ik er twee van in een uur!’ Wist Rinke veel dat ik die andere klant was geweest. Hadden we ineens twee dezelfde dEUS cd’s. Dat is dus al jaren geleden, maar u weet hoe dat gaat met geschiedenis, die wil zich nog wel eens herhalen.

De nieuwe dEUS, Keep Your Close kwam uit en Rinke kon zich niet beheersen, meteen de eerste dag dat hij in de winkels lag, lag ie ook al bij ons in huis. Gisteren plofte er echter een pakketje op de deurmat: de nieuwe dEUS, gewonnen samen met de concertkaartjes. Aangezien we niet van plan zijn onze inboedel binnenkort of zelfs ooit te gaan splitsen, lijkt het me wat overdreven, twee dezelfde cd’s in één huishouden.

Over de cd zelf: ik wist het er in eerste instantie niet zo mee. Het was nou niet dat hij me direct naar de strot greep. Maar hij bleek gewoon wat draaibeurten nodig te hebben. Inmiddels zit ie in onze wekker en word ik elke ochtend wakker met Keep Your Close. Bijzonder prettig kan ik u zeggen. Ik was zelfs net ‘Twice’ nummer vier van de cd aan het zingen op het moment dat ik Jesús ontwaarde, ik bedoel maar.

Wie oh wie kan ik gelukkig maken met de nieuwe dEUS?

Sorry Pixie, jij bent gisteren al verwend, hij gaat toch echt naar een van de lezers van de Santenkraam.

Hier vast een voorproefje: de eerste single van het album. Met op 1 minuut 36 op de achtergrond het ( tamelijk lelijke) hotel waar Rinke en ik sliepen nadat hij me op het strand van Vlieland ten huwelijk had gevraagd en in de laatste seconden de zee waarin we kort geleden nog zwommen.

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “Van hoe wij zo maar ineens een hondje hadden en nog iets leuks.

  1. Greco

    dEUS en Jesus, zoeken jullie zingeving in hogere sferen?

  2. Nienke

    Ja, ja, ja,..! Zie je me springen?
    Ik ding graag mee!

    Liever de cd van dEUS dan een oorwurm.

  3. jacomien

    Anders mij wel!

  4. OH! Yes please, ma’am! Ik hou zo van dEUS.

  5. Nah, vooruit. Doe ik eens niet mee met een verloting.

    [guusgeluk]Zul je dadelijk natuurlijk zien dat ik gewonnen heb.[/guusgeluk]

  6. Jet

    Joehoe, hier Jet(ttt) die haar vinger in de lucht steekt :)

  7. Oh jajaja PLEASE! (Je gaat toch loten, dus smeken zal wel niet helpen?). Als ik m krijg zal ik een gat in de lucht springen ;)! En er ook op springen als ik m de eerste keer draai ok?

    • sanneke

      Hé, springmeisje! Back to the old days! En ja, ik ga loten… anders zou ik ’t wel heel moeilijk krijgen aan wie ik ‘m zou moeten sturen. Allemaal mensen hier die ik ‘m gun!

  8. Leuk! Nieuwe muziek. Telkens als ik hier kom hoor ik weer nieuwe muziek. En da’s fijn, want ik hartje muziek :)

  9. Hanneke

    Oh, dat zou wel een heel erg leuk cadeautje zijn!! Ik hou erg van dEUS maar vanwege bezuinigingen toch nog maar niet gekocht..

  10. Ik vond het oorwurmverhaaltje eigenlijk mooier klinken (hoewel ik het niet hardop las) dan Deus, ik bedoel DeUs, o nee, even spieken, dEUS dus.
    Kan Jesús geen vriendjes worden met Zaza de kakkerlak van Pluk?
    Vanmorgen trapte ik vol venijn een duizendpoot dood. Ik zal voortaan met meer respect met mijn (on) gedierte omgaan. Misschien was het wel een Jozef, of een Mohamed. Maar misschien dat die scrubbeurt jou ook een mooie roze bril bezorgde ;-) O nee, weer niet goed gelezen, ’t was andersom. Ook goed.

Geef een reactie

