Herfst 2.0

Dat je al anderhalf jaar zo ongeveer bij elkaar om de hoek woont, maar elkaar nooit tegen bent gekomen. En dat er dan iemand uit notabene Amsterdam voor moet zorgen dat je elkaar leert kennen…

Na het bezoek van Nelleke en Irene vorige week, spraken Irene en ik woensdag af in de speeltuin, konden de kinderen elkaar ook leren kennen. De speeltuin bleek nog gesloten, maar de kindjes konden onder het hek door glippen. Wij niet. Alsof we in de dierentuin waren keken we door het hek naar onze kinderen. En kijk, kijk, wat leuk! Florian samen met Jip en Nisse op de schommel en die kleine Marijn en Neeltje samen op de wipwap. De rest van de middag verkletsten we en was wel duidelijk: we moesten snel weer afspreken, maar dan mét mannen er bij. Want leken die niet toevallig ook op elkaar?

Vandaag spraken we af voor een brunch bij de Zwarte Dennen. Waar je normaal gesproken op 2 oktober een herfstwandeling zou maken met warme chocolademelk toe, trokken we vandaag nog maar eens een fles bubbels open. De kindjes zwommen en bouwden zandkastelen. De brunch was… eclectisch. Zo hadden we zalmwrap-rolletjes, scones met clotted cream en lemoncurd, bietensalade, met sumak geroosterde pitabroodjes met muhammara. Alles in twee verschillende keukens zelf gemaakt en alles even lekker. Een wonder dat we niet zonken toen we het meertje in doken. En die twee mannen? Die vormden inderdaad een leuk plaatje samen. Maar het verrassendst was het toch wel dat ze meteen maar in een duet uitbarstten. Samen zongen ze Wish you were here van Pink Floyd tweestemmig en dat klónk!

Nou ja, idyllisch, gezellig, vrolijk, alles leuk en aardig, maar dan wordt ’t nu wel eens tijd voor een robbertje vechten. Dinsdag kruisen Irene en ik de degens, ze komt schermen! Want dat blijkt de beste sport te zijn als je zingt en aangezien dat precies is wat Irene doet… Die arme scherm-maître, die krijgt een hartverzakking: twee mooie vrouwen in zijn schermzaal!

Zwarte dennen geluk.

Irene met haar meisjes. De meisjes gingen voor de druiven en de moeders toch meer voor wat je van die druiven kunt maken.

Die paddestoel zag er ook wat dorstig uit vond Marijn, vandaar dat ze even een tas water voor 'm gehaald had.

Lalalala. Wisten jullie niet, hè, dat ik stiekem een gitaarvirtuoos ben?

Beachboys. Morgen mogen ze winterjassen en sjaals aan, voor de proef-intocht van Sinterklaas. En nou niet denken: 'Dat bedoelt ze vast als metafoor.'

12 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

12 Reacties op “Herfst 2.0

  1. Novy

    Dat bedoelt ze niet als metafoor?

    • sanneke

      Toch wel doen, hè?
      Ik zag net in de nieuwsbrief van school dat ik overdreven had. Het is alleen Nisse maar die zometeen in winterkleren aan de Stoombootkade staat te zwaaien naar de Sint.

  2. Ah. Net zo’n zondag als hier dus.
    Behalve dan de zalmwrap-rolletjes, scones met clotted cream en lemoncurd, bietensalade, met sumak geroosterde pitabroodjes met muhammara.

    Wij hadden 2 zakjes chips, chocoladewafels (handig met dit weer) en 2 pakjes Roosvicée.

    ook lekker.

    • sanneke

      Terwijl ik nog maar eens een scone besmeerde dacht ik: ‘En ondertussen zit Susy vast aan een plakkerige chocoladewafel….’ Nou ja, ik ben gisteren vast weer een kilo aangekomen terwijl jij de plakkerige chocoladewafel vast walgend van je afgooide en nu nog net zo slank bent als eergisteren.

  3. Martine

    Al lapjes aan elkaar naaiend lees ik met een half oog je blog, tot ik de geroosterde pitabroodjes met marihuana tegenkom…
    Toch maar even mijn bril opzetten en wat geconcentreerder lezen!
    Wat een heerlijke dag!!

  4. Wat een groot geluk! Het spat van het scherm af.
    Ik heb nog een mooi/hilarisch scherm-filmpje voor je. Hier gingen ze dansen en schermen tegelijk, zag er erg grappig uit. Ik zal het deze week eens op m’n blog plaatsen.

  5. “Samen zongen ze Wish you were here van Pink Floyd tweestemmig en dat klónk!”

    Dit was het regeltje tekst dat ik van Google in mjn inbox kreeg, ik heb de melding gezien maar kan ik het ook te horen krijgen!?
    Ik ben namelijk een hele GROTE fan van Pink Floyd, . .

    • sanneke

      Ik stel je me nu voor als een reus die graag naar Pink Floyd luistert. :) En nee, helaas, ik was zo flabbergasted dat ik pas dacht aan een filmpje maken toen ze al bijna uitgezongen waren. Maar ze gaan het vast nog een keer doen, dan zal ik het opnemen.

  6. Esther

    Welke Martine zit lapjes aan elkaar te naaien? Ik nieuwsgierig… Oh en die beachboys, wat is het toch heerlijk als ze zo groot worden hè?

  7. Ik ben zo van slag. Ik dacht altijd dat de herfst na de zomer kwam, maar dat blijkt dit jaar andersom… Of ben ik bijna een jaar op vakantie geweest?

  8. wien

    Prachtig en heerlijk!

Geef een reactie

