Kussen kopen en spookjes inslaan

‘We hebben het al een tijd uitgesteld, zullen we het dan toch vandaag maar gaan doen?’ Ik dacht aan mijn to-do list:

– kussen kopen

– spookjes inslaan

Hm.

‘Ik zorg wel dat het gaat lukken,’ zei Rinke. Hij had daarvoor een plan de campagne opgesteld dat warme vochtige handdoeken behelsde, een maskertje, een stevige boenpartij onder de douche, veel bodylotion en een piratenglimlach. Dit alles zorgde er voor dat ik schoon, zacht en weer een stuk opgeknapt de auto in stapte. Het moest er maar van komen, ja.

Kussen moet je uittesten. Niet te hard, niet te zacht… Ik deed dat met volle overtuiging vandaag. Ik rolde van bed naar bed, omgeven door kussen. Oppassen dat niet net dat ene er tussen zat dat me voor 100 jaar in slaap zou sussen, want slaap lag bij elk bed weer op de loer. Het lijkt er de laatste dagen werkelijk op dat slapen mijn nieuwe favoriete hobby is. Maar slaap, daar was geen tijd voor, we moesten immers nog op spokenjacht.

Als er iets vreemds is in je buurt, wie moet je dan bellen? Nou? Nou? Onze kinderen. Geweldige spokenvangers zijn het. Nog voor wij ze in de gaten hadden, vonden de kinderen de spookjes. Ze sloegen ze in, waarop de spookjes een merkwaardig rozerood dan wel blauwgroen licht uit begonnen te stralen. ‘Deze nemen we mee naar huis,’ besloten ze tevreden, zodat de Santenkraam nu aangevuld is met drie schattige spookjes. En ik, ik nam mijn favoriete kussen in ontvangst. Mmm, wat zal ik lekker slapen vannacht.

 *zet theme ghostbusters in*

Dit is dr. Peter Venkman, ja, die bel je dan, hè.

Al gauw kwamen we deze jongeman tegen. 'I see dead people', zei hij. 'Welnee joh, da's een gordijn,' zeiden wij.

Dr. Venkman stelde ons voor in 't bos te zoeken. Wij hadden gehoord over een project met een heks in het bos. Dat leek ons toch wat eng. Bovendien zochten we spoken, geen heks. Je moet ergens een lijn trekken.

En daar zweefde (zwoof?) het eerste spookje! Ach nee, het was dr. Martens maar.

Dr. Snuggles (met hoed) meende: 'Vast in deze duistere kluisjes, perfecte behuizingen voor spookjes!' Maar niets hoor. Wat weet die er nou ook van. De queeste ging voort.

DAAR! Vang ze, spokenvangers en sla ze in!

'Ik ben voor geen spook bang!'

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “Kussen kopen en spookjes inslaan

  1. Ik ben voor elk spook bang. Maar mag ik ze doorsturen?
    Vrolijke zomergroet

  2. Je had niet eens een tekst hoeven schrijven, de bijschriften van de foto’s zijn al hilarisch zat! (Maar toch bedankt, want nu weet ik tenminste dat je een nieuw kussen hebt.)

  3. Spokenjacht. Wij deden dat vroeger dagelijks. Dat was lief van mijn ouders, bedenk ik mij nu. :)

  4. Iris M.

    Een geslaagde missie dus!! Ik hoop dat ze helpen. :-) Hier was er eentje die lang niet kon slapen omdat ze een mug in haar kamer meende te hebben. Tja, en een mug, die kan je zo opeten in je slaap, dus je moet toch wakker blijven om de wacht te houden….todat de stoere ondekkingsavonturier (aka Papa) op zoek gaat en hem dood mept….om vervolgens niet meer te kunnen slapen omdat diezelfde ontdekkingsavonturier alle lampen uitdoet!!

    Heb je lekker kunnen slapen op je nieuwe kussen? :-)

  5. Kan ik dokter Peter Venkman inhuren voor een spokenjacht hier in België?

  6. Jaah, leuk! Stuur ze maar langs, ik heb hier volgens mij ook nog wel wat spookjes in de aanbieding…

  7. nsiegerink@hotmail.com

    ik ben vooral benieuwd naar dat lekkere kussen. Ik heb nog altijd niet HET kussen gevonden. PS lieve spookjes

  8. Je maakt er weer een mooi verhaal van. Hier verlicht een spookje al een jaar lang het gangetje tijdens klein meisjes bedtijd.
    En? Hoe slaapt het kussen?

  9. Ri

    Precies weten wat een piratenglimlach is, doe ik niet. Maar als hij vergezeld gaat van warme vochtige handdoeken, een maskertje, een stevige boenpartij onder de douche en veel bodylotion dan wil ik er ook wel een.

  10. hihi wat een lekker gohstbusters hebben jullie daar

  11. o en dan die h voor de o ipv erna

  12. Wat heeft Dr. Martens uber hippe schoenen aan! Heel erg cool!
    En spookjes zijn ook hier te vinden. Vooral roze spookjes.

  13. nsiegerink@hotmail.com

    Hoe bevalt je kussen nu je er een paar nachten op geslapen hebt (althans dat denk ik)? Het ziet er namelijk erg lekker uit en ik ben niet zo tevreden over mijn huidige kussen.

Geef een reactie

