Twee Neeltjes en een goed radio-hoofd

De afgelopen dagen bevond ik mij op open zee bij windkracht 11. Ik deed mijn best mijn boot bij school aan te leggen en deed een poging tot les geven, die binnen een uur al strandde. Vervolgens strandde ik zelf ook. In mijn bed wachtte ik met mijn hoofd onder de deken het moment af dat de storm zou gaan liggen. Dat deed ie, gisteren aan het eind van de ochtend. Van mijn boot bleek echter niet veel meer over. Tjonge, wat zag ik er uit. Even terug scrollend naar de foto van mij in mijn hemd, dat was ik dus ook, deze week nog, maar voor de migraine-aanval. Een en al stralend. Nou ja, dat komt vast wel weer, vooralsnog voel ik me meer een glazig gefruit uitje.

Gelukkig werd ik niet door de televisie gebeld of ik in de uitzending wilde komen, dat had me met mijn huidige hoofd niet zo’n goed idee geleken. Wel werd ik gebeld door Nando Kok, van Kink FM. Het zijn de laatste dagen van Kink FM, tot mijn grote verdriet. Verdriet, ja, daar is niets aan overdreven. Sinds een paar jaar is Kink onze vaste zender, de hele Santenkraam houdt van de fijne muziekkeuze daar en dan gaat nu ineens de stekker er uit. Het zal afkicken worden. Momenteel wordt overdag de Kink 1600 uitgezonden, waar je zelf een top tien voor in kon sturen. Wat ik natuurlijk ook deed. Lastig, zoveel mooie muziek en dan maar tien liedjes mogen kiezen…

Mijn hoofd was net zo ver dat het weer radio kon verdragen toen ik gebeld werd. ‘Blijf maar even aan de lijn hangen,’ zei Nando, ‘spreek ik je zo.’ Oh? OH? Waarover dan? ‘Ik kom zo op de radio!’, siste ik tegen Jip en Nisse. Na een gesprekje over Shadowplay van the Killers uit de geweldige film Control, mijn nummer twee in mijn lijst voor de Kink 1600 werd me verteld dat het over een minuut of vijf uitgezonden zou worden. Ha mooi! Kon ik met mijn camera voor de radio (die Henk heet) gaan hangen en mijn anderhalve minute of fame opnemen voor Rinke, die aan ’t werk was. En voor jullie natuurlijk. Kunnen jullie meteen zien hoe enthousiast er gereageerd werd bij mij thuis op mijn radio-optreden. Gelukkig was er tenminste nog één iemand in huis die er van onder de indruk was.

’s Middags kreeg ik nog visite van twee wèl stralende dames. Nelleke en Irene, die hun feestweekend voor hun ’20 jaar vriendinnen’-jubileum bij mij thuis af wilden trappen. Best bijzonder als je bedenkt dat ik ze nog nooit eerder gezien had. Nelleke kwam ooit op mijn weblog terecht en raar genoeg bleken onze levens allerlei verbanden te hebben. Zo heet ze eigenlijk Neeltje, had ze vroeger les op de school waar ik nu les geef, zat ze in een heel andere plaats bij Tijmen in de klas, had een goede vriendin van haar les van mijn schoonvader en zat zelfs bij Rinke in de klas (de school was zo klein dat er meerdere groepen in 1 klas les hadden, zodoende) en zo waren er nog meer rare linkjes. Het werd dus hoog tijd dat we elkaar eens zagen. Nam ze meteen haar vriendin Irene mee, die zo ongeveer bij mij om de hoek blijkt te wonen, zangeres  is en samen gestudeerd blijkt te hebben aan het conservatorium van Den Haag met Sinje, de dame bij wie Nisse dinsdag voor het eerst mag komen zingen. Al met al een bijzondere ontmoeting. En wat ik nou zo leuk vind nu ik zelf de foto’s terug kijk: Neeltje heeft kuiltjes in haar wangen. Die komen verder niet voor in de familie, maar Nelleke, de andere Neeltje, die heeft ze ook! Neeltjes horen schijnbaar kuiltjes in hun wangen te hebben!

Irene en Nelleke, 20 jaar vriendinnen!

Twee Neeltjes

Op de vorige foto's waren de kuiltjes van Nelleke goed te zien, maar kijk, Neeltje heeft ze ook!

En toen was ik om kwart over zeven al zo moe dat ik de kinderen vroeg in vredesnaam al maar vast naar bed te gaan en dan wat te lezen of zo, zodat ik tenminste kon gaan slapen. Elf uur slaap later (dat haren trekken om kwart over zes was niet nodig geweest, Neeltje) heb ik nog steeds een radio-hoofd, dus ik hoop maar dat ik ook vandaag weer niet door de tv gebeld word.

7 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

7 Reacties op “Twee Neeltjes en een goed radio-hoofd

  1. elma

    Je hebt altijd zulke leuke foto’s! En ik geniet steeds weer van delen van je huis die op op de achtergrond van die foto’s zie. De kleur op de muur in de woonkamer vind ik prachtig. Weet je misschien nog welke kleur het is??

  2. sanneke

    Hoi Elna! Dank je! En ja die muur…. we zijn nog altijd heel blij dat we ‘m niet meer wit hebben. Het was een Ikea Flexa kleur, dat weet ik nog, uit de pasteltintenserie. Maar hoe hij precies heet… geen idee. We hadden verwacht dat ie wat groeniger uit zou vallen, maar het is uiteindelijk een soort blauw/grijs/groen.

  3. Ach, dat hoofd, wat een ellende. Hopelijk wordt het heel snel windstil.
    En Kink FM, dat doet me zó aan de jaren negentig denken, toen we nog in Groningen woonden waar we dan op zondagochtend met ons groggy hoofd urenlang ontbeten met het gebabbel van Leon Verdonschot op de achtergrond. Stom dat zo’n zender kennelijk geen bestaansrecht meer heeft. Er wordt met botte bijl gehakt…

  4. Ja, bijzonder, al die dingen rond Nelleke. Leuk dat ze bij je langskwamen en ik denk dat ze niks gaven om het feit dat je een radiohoofd had!

  5. Die kat en dan die blik als je stem plotseling overgaat in muziek. Geweldig! Als het geen kat was, zou ik denken dat het in scene was gezet. Maar misschien bewoog er ook iets in zijn of haar blikveld. Met je radiostèm is in elk geval niks mis. Hopelijk gaat de storm in je hoofd liggen. Beterschap.

    Voor Nisse: succes met je auditie! Ik heb hier op het filmpje voor Eefje Visser al gehoord dat je talent hebt. Nog even en dan is het Sanneke die vraagt: ‘Mag ie iets harder, mijn zoon is op de radio.’

  6. Je kan echt zien dat Pixy onder de indruk was van jouw radio optreden.
    Leuk die foto van de 2 Neeltjes met kuiltjes in de wangen!
    En jij sterkte met je hoofd!

  7. Eline

    Hoop dat je hoofdpijn weg is! Wat een bijzondere ontmoeting, die Neeltjes.
    En leuk, je stem te horen. Het ziet er allemaal erg gezellig uit! #bijjethuis

Geef een reactie

