Tweedehands prinsesje

Ik herinner me hoe ik ’s middags op school in geuren en kleuren (nou ja, vooral kleuren dan) vertelde over de jurk van de koningin op Prinsjesdag in… wat zal het zijn geweest? 198o Schat ik. ‘Ah, dus jij hebt een kleurentelevisie thuis!’, concludeerde de juf. Wel nee, die had ik niet, wel had ik goed naar het commentaar geluisterd. Bijzonder boeiend vond ik het, dat hele Prinsjesdag gebeuren. Dat is een, eh, beetje afgezakt. Jaja, gouden koets, zwaai, zwaai, ‘Leden van de Staten Generaal’, blabla, bezuiningen, bezuinigen, bezuinigen (maar niet op de hoedjes), ‘Leve de koningin!’, ‘Hoera, hoera, hoera!’. Nu zie ik het hoera van de troonrede eigenlijk niet zo in, maar wel ben ik maar vast begonnen met mijn levensstijl aan te passen aan de tijden. Ondergoed van de Zeeman, kleren uit de tweedehands winkel, schoenen voor Jip en Neeltje van Marktplaats. En op zich is dat een levensstijl die prima bij mij past. Die schoenen voor Neeltje, die zijn misschien nog wel wat groot, maar dat betekent dat ze er mooi de hele winter mee kan doen. Meneer Rutte zal trots zijn op me.

Neeltje, die is ook prima gekleed in een tweedehands shirtje, een broek uit de uitverkoop en… zachtroze mini-docjes van Marktplaats. Miss Cheap-ass herself. Ze kan het hebben en ik roep haar dan ook uit tot prinsesje van de dag. Leve het tweedehands prinsesje! Hoera, hoera, hoera!

Met halve roze koek én roze schoenen.

'Ik ben zo blij op mijn schoenen!'

Groene broek, roze schoenen. Best briljant vind ik zelf.

 

17 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

17 Reacties op “Tweedehands prinsesje

  1. Heel briljant
    leve prinses neeltje
    hoera hoera hoera!

  2. nsiegerink@hotmail.com

    ze ziet erg geweldig uit!

  3. Novy

    Woeh. Ik wil ze ook voor Lois. Dr. Martens.

  4. Het enige leuke aan prinsjesdag is dat ik vanavond mijn inmiddels traditionele ‘Wat u niet zag vandaag, maar ik wel’ verslag ga schrijven op mijn blog. Voor de rest is het maar miserie, zowel de jurken als wat er allemaal uitgekraamd wordt. Maar! We blijven lachen, natuurlijk. :)

    Ik denk trouwens dat ik nu ook roze docs moet. Of docs met blompjes…

  5. Dat zijn goeie schoenen!

    Over Prinsjesdag: ik vond het vroeger ook een belevenis. We keken het in de klas en ik snapte er niks van. Nu kijk ik het niet, al dat oeverloze gepraat in de ruimte, moeilijk doen over geld, allemaal ‘belangrijke mensen’ bij elkaar en het gepeupelte dat het aan mag horen.
    Ik luister er niet naar. En wat me toch stiekem ter ore komt laat ik snel weer in het niets verdwijnen. Ik wil mezelf niet gek laten maken door voorspellingen, ik zie wel.

  6. Ik ben er geen fan van, van die schoenen.
    Maar dat wil niet zeggen dat ik ook geen fan ben van Neeltje!
    En groen is toevallig mijn lievelingskleur (oke, en blauw ook), dus nu ben ik nóg ‘fanner’!

  7. Ik heb nu een klein meisje dat ook rjose schoenen wil. (en ik ben een moeder met veel liefde voor doc martens, dus ik ga mp maar eens afspeuren)
    Groene broek, roze schoenen dat gaat toch prima!!!

  8. oooh, dat wordt wat op Marktplaats. Ik ben óók al aan het zoeken, voor mijn jochie van één. Pffff. Neeltje staan ze in elk geval geweldig.

  9. Roze koeken! Leve Roos en haar mannen van de VPRO! En ja… die schoenen van meneer Martens waren, zijn en blijven ontzettend COOL!

  10. Neel ziet er super uit. Schoenen kopen via marktplaats…. dat doe ik niet. Ik vind schoenen kopen een kriem en de maten kloppen vaak niet met de voeten van boef, maar verder is Marktplaats. Geweldig!!. Ouwe spullen? hup zo verkocht. Sintkadootjes, locoboekjes, zo gescoord. Even goed onderhandelen,maar dan heb je ook wat. En binnenkort, hebben wij een keukenonderdeel van marktplaats. Gaat die nieuwe keuken er toch nog komen ;)

  11. Als ik de reacties hierboven doorlees, mag je intussen wel wat provisie gaan vragen aan die Dr. Martens, Sanneke. :-)

    In mijn ogen zijn het toch vooral gekleurde soldatenkistjes. Kan Neeltje al veteren? Of geniet daar zelf nog te veel van? Ik zie het al helemaal voor me: ‘Sanneke strikt het hele gezin’. Of Rinke, dat kan natuurlijk ook. En jij die daar dan weer foto’s van maakt.

  12. Wat staan ze haar hip! Ik had ook zulke toen ik een dwarse puber was :-)

  13. Eline

    Ik vind haar geweldig!

Geef een reactie

