In mijn hemd *)

Ik heb nieuw ondergoed. En u, u mag dat zien. Want als je designer ondergoed hebt, dan mag je dat best showen. Ik zal het maar eerlijk zeggen, ik draag het momenteel niet eens als ondergoed, maar als bovengoed. Het hemdje dan. Ik ging daarin rustig naar een bestuursvergadering van de schermverening bij de voorzitter van het bestuur thuis. Ik kan eigenlijk nooit ergens naartoe zonder dat me iets raars of bijzonders overkomt, waarom dan ook niet meteen in mijn hemd staan?

Iets raars overkwam me inderdaad ook. Ik kwam tegelijk bij de mij nog onbekende voordeur aan met een jongen van een jaar of 12. ‘Kom je ook voor de schermvergadering?,’ vroeg ik jolig. Hij glimlachte en op dat moment werd de deur open gedaan. ‘Ik kom voor de vergadering,’ zei de jongen. ‘Natuurlijk,’ zei de voorzitter., ‘ga jij maar boven je huiswerk maken.’ ‘En jij?’, vroeg hij vervolgens. ‘Ik kom voor het huiswerk,’ antwoordde ik. ‘Prima, zei hij., ‘K. is er boven al mee bezig. Wacht, ik roep hem wel even.’ En daar kwam K., een mentorleerling van me de trap af gedaald. ‘Hallo mevrouw!’ Tsss…. Net de mentorleerling waar ik vanmorgen een uitgebreid kennismakingsgesprek mee had gevoerd. De vraag ‘Wie is je vader?’ zat daar natuurlijk net niet tussen. Dat je wel even het gevoel hebt dat je eh… in je hemd staat. Op een erg grappige manier overigens, want vader en zoon wisten waarschijnlijk al een paar weken dat ze me zo in het ootje gingen nemen en hadden zelf dikke schik.

Maar goed, terug op het ondergoed. Nieuw dus. En DESIGN! Van Bas Kosters, u weet wel, die beroemde Nederlandse ontwerper, van wie ik jurken uit zijn Freedom collection nog wel in het Haags Gemeentemuseum bewonderd heb. Kan ik dat dan zo maar betalen? Ja zeker wel, want ik kocht het bij…. l’Homme de Mer. Het is het ondergoed dat ik als kind graag gewild had, maar toen moest ik het doorgaans stellen met Zeeman-ondergoed.

Ziet u ook eens waar ik mijn tanden poets.

Zo sta je toch met plezier in je hemd.

*) Ik had dit stuk graag een ondertitel meegegeven, maar helaas, dat laat WordPress niet toe. Dan maar als naschrift: ‘Voor Susy, omdat ze het altijd zo kan waarderen als ik in mijn ondergoed op mijn weblog sta.’ 

18 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

18 Reacties op “In mijn hemd *)

  1. Hihihihi. Zo vrolijk! Staat je leuk.

    • sanneke

      @ daan en dionne: dank! En oh, Daan, wat moest ik lachen gisteravond. We hebben dus gewoon hetzelfde setje! En onze mannen dezelfde pyjamabroek. Goed zijn wij.

  2. Sta ik daar saai in mijn blote kont mijn tanden te poetsen.
    Maar jij maakt er leuk een feestje van!
    Vrolijke groet

  3. Haha, jajajaja, jij kleine exhibitioniste.
    Lllllekerrrr half nakend on the net!

    Maar dat hemdje, dat is te leuk om niet te laten zien. Snap ik wel.
    Moet je eigenlijk niet dragen als ondergoed.
    Doe dan deze maar.
    http://www.lindamagazine.nl/2010/02/05/kost-niks/

    link. Dat ie dat? Hallo WordPress?

    • sanneke

      Blote armen op het internet en Susy spreekt al van halfnakend, liefje, wat ben je toch preuts. En ja, van die van je link zag ik ook een mooie mannenversie.

  4. Euhm… Ik meen laatst ergens gelezen te hebben (weet natuurlijk niet meer waar… in welk tijdschrift… De Jan? De Linda?) dat Bas Kosters een ondergoedlijn gaat ontwerpen voor…. Zeeman.

    Kun je dus helemáál je kinderwensenhart ophalen! ;-)

    • sanneke

      Ehm, Nienke, ‘l Homme de Mer? :) Dit geweldige setje komt regelrecht van de Zeeman. Kost bijna niks, zit lekker.

      • Goedemorgen. Ik ben ook wakker. (Alles zit dicht: oren, neus, alleen mijn tast en ogen doen het nog. Hersenen zitten dus blijkbaar ook verstopt.) ;-)

        Ik vind het zeer geslaagd, wat de heer Kosters heeft ontworpen. Mogen ze vaker doen, dit soort ‘matrozenpakjes’ maken. ;-)

  5. Eline

    Jij durft! Zo op het net. Leuk ondergoed! En haha l’Homme de mer…

  6. Haha, hilarisch verhaal! Ik zou ook schik gehad hebben als ik vader en/of zoon was geweest!

    • sanneke

      Ik had dit echt zo niet verwacht, erg grappig. Ik kan goed met EJ, leuk dat ik nu mentor ben van zijn zoon. En zo toevallig dat K. ook net de leerling was met wie ik die dag een lang mentor-kennismakingsgesprek had gehouden.

  7. Wel heel stylish dat jij zelfs met lippenstift sláápt! ;)

  8. Hihi l homme de mer
    Geweldig!
    X

Geef een reactie

